Oświetlenia drogi startowej nie da się tymczasowo zamontować. Czy bez takiego oświetlenia da się w takich warunkach wylądować?
Oświetlenia drogi startowej nie da się tymczasowo zamontować. Czy bez takiego oświetlenia da się w takich warunkach wylądować?
flyga flyga
3253
BLOG

ILS CAT III w Smoleńsku.

flyga flyga Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 165

Aby ukrócić  bujne fantazje spiskowych nielotów zadaję dwa proste pytania:

 

Zakładając że w Smoleńsku zainstalowany był certyfikowany i oblatany system podejścia ILS CAT III,

(pytanie pierwsze)

Czy załoga Tupolewa miała prawo podchodzić przy widzialności 400m?

 

(pytanie drugie, pomocnicze):

Czy przy widzialności 400m, wolno byłoby im wylądować?

 


Dla przypomnienia:

Pilotowi nadano następujące uprawnienia:

1) do wykonywania lotów w charakterze dowódcy statku powietrznego na samolocie

Tu-154M w dzień i w nocy IMC zgodnie z IFR (rozkaz dzienny Z-137/2008 pkt 3 z dnia

15.07.2008 r. oraz nr Z-173/2008 pkt 4 z dnia 4.09.2008 r.) przy warunkach minimalnych:

a) do lądowania:

• ILS CAT I - zachmurzenie 8/8; podstawy 60 m; widzialność 800 m;

• PAR + 2 × NDB - zachmurzenie 8/8; podstawy 100 m; widzialność 1200 m;

• PAR - zachmurzenie 8/8; podstawy 120 m; widzialność 1500 m;

• 2 × NDB - zachmurzenie 8/8; podstawy 120 m; widzialność 1800 m;

• 1 × NDB - zachmurzenie 8/8; podstawy 250 m; widzialność 4000 m;

flyga
O mnie flyga

§ 19 art. 24.5 RL-2006: Ogólne zasady wykonywania lotów W czasie lotu na prostej do lądowania dowódca statku powietrznego obowiązany jest przerwać zniżanie: 5) gdy warunki lotu lub zjawiska pogody nie gwarantują bezpiecznego lądowania

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (165)

Inne tematy w dziale Polityka