foros foros
3973
BLOG

Wstrząsający wpis Mateusza Kijowskiego

foros foros KOD Obserwuj temat Obserwuj notkę 86

Wstrząsający wpis pojawił się dziś na profilu Mateusza Kijowskiego.

Widać, że ten człowiek znajduje się prawdopodobnie na skraju.

Przed poprzednimi świętami Bożego Narodzenia czynniki społeczne zorganizowały zbiórkę na Mateusza.

Dziś Mateusz chce pracować na utrzymanie, ale nikt nie chce mu tej pracy dać.

Czy ktoś da pracę Mateuszowi?


- Co ty tu robisz? - spytał Pijaka, którego zastał siedzącego w milczeniu przed baterią butelek pełnych i baterią butelek pustych.

Mały Książę

- Piję - odpowiedział ponuro Pijak.

- Dlaczego pijesz? - spytał Mały Książę.

- Aby zapomnieć - odpowiedział Pijak.

- O czym zapomnieć? - zaniepokoił się Mały Książę, który już zaczął mu współczuć.

- Aby zapomnieć, że się wstydzę - stwierdził Pijak, schylając głowę.

- Czego się wstydzisz? - dopytywał się Mały Książę, chcąc mu pomóc.

- Wstydzę się, że piję - zakończył Pijak rozmowę i pogrążył się w milczeniu.

Może być i tak:

— Dlaczego Pan szuka pracy?

— Bo nie mam pracy.

— Dlaczego Pan nie ma pracy?

— Bo ostatnie lata spędziłem na działalności społecznej – pracowałem dla społeczeństwa bez oficjalnego zatrudnienia.

— A dlaczego bez oficjalnego zatrudnienia?

— Bo nikt nie był zainteresowany zatrudnieniem mnie. Wielu chciało, żebym załatwił ich sprawy, ale nie mieli ochoty pomóc mi w moich.

— A dlaczego sam pan nie załatwił swoich spraw?

— Bo nie mam pracy...

Szukam pracy. Od czterech lat jestem bezrobotny. Próbowałem zacząć od nowa jako fryzjer, ale państwo zamknęło działalność fryzjerów. Niektóre media chciały mi pomóc – Super Express czy WPolsce.pl. Ale Gazeta Wyborcza postanowiła mnie pogrążyć. Więc nadal jestem bezrobotny. Bo trudno zbudować bazę klientów fryzjerskich od nowa w lockdownie.

Nie wiem, czy powinienem szukać wsparcia przez zrzutkę czy patronite. Jakoś nie umiem... ale przecież trzeba jakoś żyć. Zapłacić za jedzenie, za prąd, za wodę, za nocleg...

Nie wiem, co robić. Nie chcą mnie jako kuriera, jako kasjera czy kierowcę. Nie chcą mnie w zawodach, które wcześniej wykonywałem z sukcesami. Nie chcą mnie. Czas zacząć żebrać. Jakimi metodami? Kto ma dobre pomysły?

foros
O mnie foros

</ script> WAU_small ('33nm7mbknmq3 ") </ script > a counter

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka