GPS GPS
944
BLOG

Fejs łamie własne zasady

GPS GPS Społeczeństwo Obserwuj notkę 25

Każdy portal i serwis internetowy ma pełne prawo określać swoje zasady i pozwalać korzystać innym na tych zasadach. Kto zasady złamie musi się liczyć z tym, że jego wpisy zostaną skasowane i zostanie mu uniemożliwione dalsze korzystanie z serwisu. To oczywista oczywistość i nie ma co z tym dyskutować.

Ale jeśli serwis utrudnia korzystanie użytkownikom, którzy zasad nie łamią, to jest to cenzura. Takie działania serwis kompromitują. Umowę zerwać można gdy ktoś ją złamie, ale zerwanie umowy bez powodu jest niedopuszczalne. A fejsbuk łamie umowę bez powodu, łamie własny regulamin.

Podobno fejsbuk to sztuczna inteligencja. Niestety jest ona jeszcze bardzo słabo rozwinięta. Dlatego odradzam wszystkim korzystanie z tego serwisu.

Fejsbuk dał karę 30 dni mojemu koledze blogerowi Adamowi Pietrasiewiczowi za to, że napisał taki dowcip: „Nie jestem rasistą. Rasizm to przestępstwo, a przestępstwa popełniają Murzyni i ciapaci.”. Każdy normalny człowiek zrozumie, że to nie jest dowcip propagujący rasizm, ale wyśmiewający się z rasizmu. Sztuczna inteligencja fejsbuka tego nie zrozumiała. No to ja ten dowcip przepisałem u siebie. Dostałem karę 3 dni.

Po odbyciu kary napisałem tak: "Nie jestem rasistą. Rasizm to obciach, a obciachowcy to Polacy i Węgrzy.". Dostałem za to karę 7 dni. Po odbyciu tej kary mam zamiar napisać: „Francuzi i Niemcy to obciachowcy”. To już żart nie będzie. Jeśli żart zasługiwał na karę, to tym bardziej to stwierdzenie zasługuje.

Uważam, że każdy użytkownik fejsbuka powinien u siebie to napisać i sprawdzić czy dostanie karę i jaką. Bo być może kiedyś kontakt z kimś przez fejsbuk stanie się istotny, to nie będzie tylko zabawa – na przykład będziemy w strefie działań terrorystów i będziemy chcieli szybko zawiadomić wielu znajomych, że jesteśmy bezpieczni, albo, że się schowaliśmy pod ławkę. A szybki kontakt ze znajomymi będziemy mieć tylko przez fejsbuk. I się okaże, że nie możemy pisać, bo dwa dni wcześniej okradł nas Cygan i w złości napisaliśmy do znajomych na fejsbuku: „Nie lubię Cyganów”. Takie sprawy lepiej sprawdzać zawczasu.

Nigdy nie wiadomo kiedy i za co fajsbuk nas ukarze, bo oni się nie stosują do własnych zasad. Łamią nawet swoje regulaminy. I nie odpowiadają na tłumaczenie. Dają karę i milczą. Więc lepiej z takiego serwisu nie korzystać.

Polecam wszystkim znajomym i czytelnikom rezygnację z konta na fejsbuku. W zamian lepiej mieć konto na Twitterze, albo na innych serwisach, o których pisałem tu: Portale społecznościowe i blogowe.

Co ciekawe tu cytowane rozmowy są jak najbardziej akceptowane przez sztuczną inteligencję fejsbuka i żadnych zasad nie łamią: Dzieci Facebooka

Grzegorz GPS Świderski


PS. Notki powiązane:


Bestie z Rimini  <- poprzednia notka

następna notka -> Standardy fejsbuka


Tagi: gps65, cenzura, fejsbuk, facebook


GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo