Hanna Gronkiewicz Waltz Hanna Gronkiewicz Waltz
1449
BLOG

Miasto dostępne...

Hanna Gronkiewicz Waltz Hanna Gronkiewicz Waltz Polityka Obserwuj notkę 30

Moi kontrkandydaci zarzucają mi, że przez ostatnie cztery lata sprawowania funkcji prezydent Warszawy nie uporałam się z największym problemem stolicy, a mianowicie korkami. Zarzut ten jest nie słuszny, jeżeli spojrzy się na ilość podjętych przeze mnie w tym czasie działań.
 
Stawiam na komunikację


Rozpoczynając urzędowanie postawiłam na komunikację i rozwój transportu publicznego w stolicy. W latach 2010-2014 planuję nadal wymieniać tabor komunikacji miejskiej. Priorytetem jest zakup kolejnych niskopodłogowych autobusów i tramwajów.

Komunikacja
2006-2010 2010-2014
Autobusy Zakup 700 nowych, niskopodłogowych, zamówienie 112, przygotowania do zakupu 168 autobusów.Zakup 700 nowych, niskopodłogowych, zamówienie 112, przygotowania do zakupu 168 autobusów. Wszystkie autobusy niskopodłogowe do 2017 roku.
Tramwaj Zakup 20 nowych tramwajów i oczekiwanie 170 zamówionych. Nowa linia tramwajowa na Tarchomin.
Szybka Kolej Miejska Zakup 4 nowych składów SKM i zamówienie 13 nowych składów; uruchomienie nowych linii do Otwocka i Legionowa. Nowa linii kursująca ze Śródmieścia na lotnisko Fryderyka Chopina.
Metro Zakończenie budowy I linii metra, 68 nowych wagonów metra i 210 zamówionych. Zakończenie budowy II linii metra.


Komunikacja miejska – propozycją dla kierowców

Pan Czesław Bielecki twierdzi z pełnym przekonaniem:„Stoi za mną partia - partia wściekłych kierowców (...)”. Moim celem jest zachęcenie kierowców do zmiany środka transportu z własnego samochodu na autobus, tramwaj, kolej lub metro. W ten sposób chcę umożliwić szybsze i łatwiejsze przemieszczanie się po stolicy. Pragnę w odpowiedzi na stwierdzenia mojego konkurenta oznajmić, że w ciągu czterech lat swojej prezydentury wybudowałam 7 nowych parkingów Park & Ride, gdzie znajduje się 2500 miejsc parkingowych. Są to konkretne działania wychodzące naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Warszawy.

Pan Wojciech Olejniczak natomiast stwierdził w jednym z wywiadów:„Nie rozwiąże się problemu parkowania samochodów w centrum poprzez ciągłe zakazy. Trzeba organizować nowe parkingi, nowe inwestycje i wtedy będzie taniej. Takie rozwiązania są praktykowane w Paryżu i w Brukseli i sprawdzają się (...)". Mój rywal zapomina jednak wspomnieć, że podjęłam działania na rzecz budowy parkingów w mieście. W centrum powstawać będą one w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, gdyż środki miejskie wolę przeznaczać na parkingi „Parkuj i Jedź”, które okazały się strzałem w dziesiątkę. Korzysta nich wielu warszawiaków, a świadczy o tym ich zapełnienie nie tylko w czasie tygodnia, ale także w weekendy. Planuję w latach 2010-2014 zbudować kolejne cztery parkingi P&R na obrzeżach miasta. Widzę, że pomysł podchwyciły podwarszawskie gminy, które w porozumieniu z Kolejami Mazowieckimi otwierają podobne obiekty na swoim terenie. Ciekawe, że sukces tej inicjatywy w Warszawie naśladują również władze Radomia, którego raczej nie można zaliczyć do miejscowości podwarszawskich.

Jak się dostać z Mokotowa na Białołękę?

Ze strony jednego z internautów pana Andrzeja Budzyka padło pytanie dotyczące lepszego skomunikowania dzielnic prawobrzeżnej Warszawy, z tymi leżącymi na jej lewym brzegu. Odpowiadam, że zaplanowany przeze mnie program rozwoju drogownictwa i transportu publicznego na lata 2011-14 zakłada realizację ponad 70 inwestycji o wartości ok. 6 mld zł. Do tego muszę jeszcze wspomnieć, że spółki komunikacyjne nadzorowane przez prezydent m. st. Warszawy zainwestują co najmniej kolejne 3 mld złotych w poprawę jakości dróg i budowę nowych. Dlatego pomiędzy Mokotowem a Białołęką czas przejazdu będzie krótszy, dzięki zakończeniu takich inwestycji jak budowa Mostu Północnego, remont Trasy Toruńskiej, czy ulicy Modlińskiej, budowa łącznika w okolicach lotniska przez GDDKiA, remont Fieldorfa - do planowanej Trasy Tysiąclecia. Ważnym elementem jest tutaj chociażby otwarty nie tak dawno węzeł Marsa. Jeżeli chodzi o pokonanie trasy z Mokotowa na Białołękę proponuję podróż np. autobusem linii 503. Jest to 19 kilometrów, które autobus pokonuje w czasie około 35 minut.

Moim celem jest druga kadencja prezydenta Warszawy. Dopiero po ośmiu latach rządów w mieście można po sobie zostawić coś namacalnego.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka