Hanna Gronkiewicz Waltz Hanna Gronkiewicz Waltz
1298
BLOG

Praskie klimaty

Hanna Gronkiewicz Waltz Hanna Gronkiewicz Waltz Polityka Obserwuj notkę 23

Od jakiegoś czasu wszyscy kandydaci na prezydenta Warszawy usilnie zabiegają o głosy mieszkańców Pragi Północ. Dla mnie dzielnica ta jest również niezmiernie ważna. W trakcie minionych czterech lat zrobiłam wiele, aby poprawić jakość życia w dzielnicy, która jest symbolem Warszawy.

Praga – cztery lata po...

Zgodnie z tym, co deklarowałam w roku 2006 rozpoczęłam budowę nowego domu kultury na Pradzie Północ wraz z remontem amfiteatru w Parku Praskim. Poprzez te działania pragnęłam razem z władzami dzielnicy uczynić Park Praski miejscem bardziej przyjaznym mieszkańcom, jak i turystom odwiedzającym Warszawę. Zainicjowałam powstanie obiektów sportowych, takich jak hale, czy boiska przyszkolne. Z powodu kryzysu ekonomicznego nie udało się utworzyć programów stypendialnych dla poszczególnych dzielnic, w tym dla Pragi Północ. Podjęłam jednak wiele inicjatyw na poziomie ogólnowarszawskim. Przez minione cztery lata wspierałam i wspieram ideę stypendium m. st. Warszawy im. Jana Pawła II, które zapoczątkował mój poprzednik, a których celem jest wspieranie uczącej się i studiującej w Warszawie zdolnej młodzieży. Stypendium dociera do  znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej młodych ludzi, mogących się poszczycić sukcesami na polu naukowym, sportowym, czy społecznym. Powołałam do istnienia stypendia edukacyjne Prezydent m. st. Warszawy dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Tego rodzaju inicjatyw jest zdecydowanie więcej. Miasto stołeczne Warszawa dzięki tak rozbudowanym systemom stypendialnym jest stawiane jako wzór w dziedzinie wspierania młodych w ich rozwoju i zdobywaniu kolejnych szczebli w karierze naukowej.

Odzyskując nowy blask

Czesław Bielecki i Wojciech Olejniczak wielokrotnie zarzucali mi, że przez cztery lata zaniedbałam rewitalizację Pragi Północ. Zarzuty są bezpodstawne biorąc pod uwagę fakt, że obecnie trwa rewitalizacja ul. Kawęczyńskiej, wraz z zabudową ul. Markowskiej. Kwartał ulic Kijowska – Targowa – Ząbkowska – Brzeska został objęty planem działań rewitalizacyjnych. W związku z budową Muzeum Warszawskiej Pragi planowane są tam gruntowne remonty kamienic. Na niektóre udało się już dziś pozyskać wsparcie ze środków Unii Europejskiej. Warszawski Program Inwestycyjny zakłada w latach 2010-2014 remont kolejnych obiektów na kwotę około 90 mln złotych. Swój dawny blask odzyska około 20 obiektów, poprawiając w znacznym stopniu estetykę Starej Pragi.

Rewitalizacja – słowo zaklęcie

Pragnę także pochwalić się, że do końca 2006 r. przeprowadziłam zainicjowany przez poprzedników remont sześciu kamienic przy ul. Ząbkowskiej, jak również obiektów przy Radzymińskiej i Markowskiej. Natomiast fabryka wódek Koneser, o której remont zabiegają miłośnicy Pragi i warszawiacy również powinna się w najbliższym czasie rozpocząć. Z racji, iż obiekt należy do właściciela prywatnego na mocy porozumienia z 2007 roku, do końca 2012 roku zrealizuje on planowaną inwestycję. Zamierza uczynić teren fabryki miejscem dostępnym dla warszawiaków, gdzie znajdą się nowoczesne biura, restauracje, galerie.

Moim celem jest druga kadencja prezydenta Warszawy. Dopiero po ośmiu latach rządów w mieście można po sobie zostawić coś namacalnego.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka