Gucio Pucio Gucio Pucio
163
BLOG

Fake news

Gucio Pucio Gucio Pucio Polityka Obserwuj notkę 8

Przy okazji krótkiego służbowego wyjazdu, uniemożliwiającego mi "działalność" na Salonie24, puściłem sobie małego fejka - http://guciopucio.salon24.pl/783985,wychodzimy-stad

Byłem ciekaw kto się wpakuje do saka - no i proszę: oprócz trolerskiej drobnicy przytuptała osikana ze szczęścia  babcia @Wiesia, co mnie zdziwiło, gdyż byłem przekonany, że ta stara komunistka ma u mnie bana. No, ale nie miała, więc już ma :)

Ale prawdziwą "złotą rybką" okazał się doktor filozofii @Sowiniec, który niczym Papkin wyskoczył na pole chwały, gdy wróg już odszedł :) - A tu taka niespodzianka...

- - -

Ale do rzeczy wracając. Kiedy byłem jeszcze młody, to nie bardzo rozumiałem w jaki sposób Niemcy dali się omotać hitlerowcom. Z biegiem lat poznawałem mechanizm w jakim to pracowało, ale dlaczego ten mechanizm taki skutek odniosło nie wiedziałem dalej. A mechanizm  w sumie był prosty, co elegancko jest ukazane w "Blaszanym bębenku". Gościu miał w domu pianino a nad nim wisiał portret van Beethovena. Więc uduchowiano się grając na pianinie kompozycje mistrzów.  Aż zaszła taka zmiana, że gościu na pianinie postawił radio, a miejsce Beethovena zajął portret Hitlera. Odtąd uduchowiano się przemówieniami Wodza.

Tak więc mechanizm prosty, ale dlaczego tak skuteczny? Z czasem dowiedziałem się, że nie tylko ja mam problem z tym problemem, że jest sporo prób wyjaśnienia tego fenomenu - i żadna teza nie jest do końca trafna, a i suma tych przemyśleń nie daje zadowalającego obrazu.

I dopiero uczestnicząc aktywnie na Salonie24, pisząc, komentując, dyskutując, zacząłem powodzenie hitlerowskiej propagandy rozumieć. Otóż ludzie obracający się w sferze fake news zaczynają zupełnie tracić i tak już nikłe rozeznanie w rzeczywistości i od pewnego momentu fejk staje się jedyną rzeczywistością. To już nie jest tylko powtarzanie fejka w kółko. To jest tworzenie nowych fejków na podstawie starych i na tej podstawie tworzenie kolejnych fejków i tak bez końca. I do tego dochodzi całkowita, łączona z groźbami karalnymi i poniżaniem,  dyskryminacja i izolacja wszystkich tych, którzy fejkom nie dają się omotać. Tak więc rzeczywistość fejkowa pomału usuwa rzeczywistość realną ze świadomości całego społeczeństwa - i mamy nieszczęście gotowe.

- - -

A na Salonie24 pisowcy uzyskali już taki poziom zafejkowania umysłów, że nie jest możliwa już z nimi jakakolwiek dyskusja na jakikolwiek temat. Pisowcy nie są już w stanie wrócić do rzeczywistości. Całkowicie żyją w swoim fejkowym świecie, w którym ustanowili swe pisowskie prawa i obowiązki. Pisowskie szaleństwo osiągnęło dzisiaj takie rozmiary, że już wzbudza strach. Gdyż nie tylko o Salon24 chodzi.

Salon24 to jest dzisiejsza polska rzeczywistość w pigułce.  Dokładnie tak jak na Salonie24 zachowują się pisowscy blogerzy, tak zachowują się pisowscy politycy, pisowski rząd i pisowski prezydent. Nie ma już żadnej różnicy pomiędzy fejkiem "salonowym", a oficjalnym fejskiem rządowym. Szerząc fejk PiS przejął już wszystkie instytucje państwowe z wymiarem sprawiedliwości włącznie. Kolejnym krokiem będą zmiany w ordynacji wyborczej, która da PiS zwycięstwo w następnych wyborach - i będziemy mieli stuprocentową pisowską RP. Co umożliwi Polexit, który dopełni dzieła zniszczenia. 

Czy jest na to jakaś rada, czy można ten proces powstrzymać? Otóż nie ma już w Polsce mechanizmów demokratycznych umożliwiających demokratyczne działania. PiS te demokratyczne mechanizmy zniszczył. I już dzisiaj widać, że w ogłupiałym fejkami społeczeństwie nie ma komu stawić PiS czynnego oporu. Te parę jednostek do pisowskich "wizji" nic nie znaczy, nie stanowią żadnej siły ani politycznej, ani żadnej innej.


Tak więc kaczystowska Polska  nabiera realnych, niezniszczalnych kształtów. Zostało tylko na to patrzeć i póki jeszcze jest to możliwe, głośno o pisowskim syfie krzyczeć. 

Gucio Pucio
O mnie Gucio Pucio

Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja Konstytucja ...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka