hephalump hephalump
477
BLOG

Dziura w worku i osuwiska na stokach zwałowiska kopalni Turów

hephalump hephalump Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 31

To jest Worek Turoszowski:

image

A tak wyglądałby on z lotu satelity a nie tylko jako szkic na mapie.

image

Ale i z tej perspektywy jeszcze nie widać pewnych zmian jakie zaszły w krajobrazie tego małego skrawka terenu u styku granic trzech państw.

Zobaczmy zatem jak by to wyglądało w satelitarnym obrazie LIDAR (3D)

image

Tu już widać, że w tym worku jest wielka dziura

Wielka dziura w ziemi i towarzyszące jej wielkie zwałowisko.


Jednak nadal imo nie widać pewnych detali, które powinny budzić niepokój.

Otóż nie widać jak wyglądają południowe stoki zwałowiska kopalni Turów. Te od strony wielkiej dziury i te najbliższe granicy z Czechami.

Widać to dopiero na zbliżeniu.

image

Tak... To są liczne osuwiska.

image

Powyżej w jeszcze większym zbliżeniu.

Dla mnie jest to widok niepokojący bo sugeruje mi, że eksploatacja tego zwałowiska może być prowadzona w sposób zagrażający nie tylko środowisku. 

***

Notka napisana tak dla przypomnienia, że odkrywkowe wydobycie węgla brunatnego to nie tylko Giga... Mega Waty wyprodukowanej energii. Nie tylko CO2 i tony pyłu wyrzucane do atmosfery.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka