hephalump hephalump
455
BLOG

Sąsiedzi i thuje

hephalump hephalump Obyczaje Obserwuj temat Obserwuj notkę 18

Izolacja w domu i pozostałe "pandemiczne" ograniczenia sprawiły, że wielu mieszczuchów znów zaczęło marzyć o własnym domku z kawałkiem ogrodu. Bo to przecież zawsze jest lepsze od zamknięcia w klatce na blokowisku.

I w sumie się nie dziwię tym ludzkim marzeniom. W końcu sam cieszę się z własnej decyzji o powrocie na wieś... Do środowiska, w którym zawsze czułem się lepiej niż w dużym mieście.

Cóż... Jednak jakby to napisać. 

Jest coś czego zazwyczaj się nie bierze pod uwagę podczas poszukiwań miejsca, w którym powstanie ten wymarzony dom.

Szuka się działki z odpowiednim dojazdem, widokowej, uzbrojonej we wszystkie niezbędne media... Czasem nawet sprawdza się czy działka nie jest na obszarze zalewowym lub czy w mieszańcowym planie nie przewidziano jakiś uciążliwych inwestycji, które mają powstać dopiero w przyszłości.

Ale czy w takiej sytuacji ktoś sprawdza jakie są układy międzysąsiedzkie w miejscu, w którym ma powstać nasze siedlisko?

Jak będą wyglądać nasze relacje z najbliższymi sąsiadami? Tymi, którzy już tam mieszkają lub tym, którzy później się sprowadzą?

Bo później czasem okazuje się, że wcale nie jest tak pięknie jak w marzeniach. Że sąsiedzi obserwujący zza płotu to co się dzieje na naszym ogrodzie są równie wku...wiający ja ci zza ściany w bloku.

I między takimi sąsiadami rosną thuje lub płoty z betonowych prefabrykatów.

I wymarzony ogród na wsi zmienia się w wydzieloną klatkę... Taki spacerniak w obozie dla uchodźców z miasta.


Ps

Osobiście nie lubię tych chwastów nazywanych u nas tujami... Żywotnik zwany tują (thuja) chyba za bardzo kojarzy mi się z cmentarzem na nie miejsce dla żywych.

Niski żywopłot... Tak to mi się podoba.

Ale nie thujopłot na kilka metrów górę.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości