hephalump hephalump
2494
BLOG

Czy Rafał Trzaskowski chodził do szkoły?

hephalump hephalump Samorząd Obserwuj temat Obserwuj notkę 43

Widziałem i słyszałem dziś w okienku telewizyjnym wypowiedź pana Rafała Trzaskowskiego na temat współczesnej szkoły i poziomu edukacji.

Otóż wg pana Trzaskowskiego PiS doprowadził do katastrofy w systemie... edukacji. Bo dzisiejsza szkoła to:

- przeładowane programy

- indoktrynacja (permanentna)

- zmuszanie rodziców do ślęczenia nad zadaniami dzieci

- biedni nauczyciele

Nie wiem do jakiej szkoły uczęszczał w dzieciństwie pan Trzaskowski.

Może nie chodził do szkoły?... A był przywożony pod szkołę przez osobistego szofera.

Ja mam zupełnie inne doświadczenie i inne wyciągam wnioski.


Porównując szkołę, do której uczęszczają moje dzieci z tą, którą sam ukończyłem stwierdzam:

- takiego luzu w szkole jak teraz nigdy wcześniej nie było

- rodzice nie mieli czasu by ślęczeć ze mną nad zeszytami... więc musiałem uczyć się sam

- nikt nie miał smartfona i nie poświęcał tylu czasu na wpatrywanie się w ekran

- poza szkołą dzieciaki miały obowiązki domowe

- nikt nie narzekał, że zadawane są lektury do czytania w całości (a nie fragmenty, czy streszczenia)

- poziom nauczania matematyki i przedmiotów przyrodniczych w dzisiejszej szkole nie nadaje się do porównania ze szkołą z PRL


Tak więc myślę, że wypowiedź pana Trzaskowskiego skierowana była do sfrustrowanej części środowiska nauczycielskiego oraz przeciążonych obowiązkami rodziców jedynaków z większych miast.

Bo po orce w korpo taki rodzic rzeczywiście nie ma już siły i ochoty na to by zająć się w jakikolwiek sposób dzieckiem. 

Zwłaszcza takim, które w rozpaczliwy sposób próbuje wymusić zainteresowanie ze strony rodzica.


Ale to już problem przepracowanych i wiecznie niedojrzałych rodziców a nie przeładowanych programów nauczania.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka