hephalump hephalump
420
BLOG

Użytkownicy Linuxa otrzymali już "szczepionkę" przeciw atakom Meltdown i Spectre

hephalump hephalump Komputery Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Przed chwilą pobrałem poprawkę (patch) dla kernela dla używaniej przeze mnie dystrybucji systemu Linux Mint 18.3 Sylvia. Poprawka ma oznaczenie 4.4.0.109 (jest dla kernela z serii 4.4).

Deweloper Minta zaleca też aktualizację przeglądarki (Firefox do wersji 57.0.4) oraz sterownika kart graficznych NVIDIA (do wersji 384.111).

Poprawki opublikowano po ujawnieniu błędów w architekturze niektórych procesorów i pojawieniu się zagrożenia atakami typu Meltdown i Spectre.

Były obawy, że poprawki te mogą znacząco spowolnić system. Jednak po ich zainstalowaniu ja na swojej maszynie żadnych objawów spowolnienia nie dostrzegam.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie