hephalump hephalump
1368
BLOG

Nie ma dzieci głupich. Zdarzają się głupi rodzice

hephalump hephalump Wychowanie Obserwuj temat Obserwuj notkę 121

W toczącej się na Salonie24 dyskusji o wychowaniu dzieci pojawiały się różne głosy. Tezy ciekawe i pouczające ale też takie, które we mnie budziły raczej zdziwienie ("Biję swoje dzieci i się tego nie wstydzę").

Dziś pojawił się natomiast tekst, który mnie zwyczajnie zniesmaczył. Bo muszę przyznać, że wręcz ze wstrętem czytałem wpis sugerujący, że: "jak ktoś ma głupie dzieci, to nie ma wyjścia, lać trzeba"

A tekst ten popełniła osoba, która przedstawia się jako rodzic dwójki dzieci.


Cóż... W moim świecie i moim spojrzeniu na dzieci nie ma takiego pojęcia jak "głupie dziecko". Natomiast przytrafiają się rodzice, którzy nie potrafią realnie ocenić jakie wymagania można stawiać dziecku by były adekwatne do jego możliwości wynikających z etapu rozwoju dziecka. Tak. Ciężko oczekiwać, że 2-3 letnie dziecko będzie rozumieć pojęcia dla niego całkowicie abstrakcyjne. Więc jeżeli ktoś chce małemu dziecku wpoić za pomocą klapsów pojęcia dla dziecka niezrozumiałe to ten ktoś musi być skończonym głupcem.

Zdarzają się też dzieci tak znerwicowane, że nie są w stanie usiedzieć spokojnie. Ale jeśli ktoś takie dziecko próbuje uspokoić klapsem to ten ktoś jest w mojej ocenie idiotą lub sam jest osobą niepanująca nad swoimi emocjami.

Zdarzają się też dzieci zaniedbane wychowawczo lub nie ze swojej winy upośledzone. Dzieci, które nawet w starszym wieku nie są w stanie zrozumieć najprostszych pojęć, wymagań, poleceń. Ale jeżeli ktoś takie dziecko próbowałby "wychowywać i dyscyplinować" za pomocą klapsów to w mojej ocenie można takiego "wychowawcę" nazwać zwykłym bydlakiem lub przykładem przerażającej głupoty.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo