Miesięcznik idź Pod Prąd Miesięcznik idź Pod Prąd
847
BLOG

SKARGA NA NĘKANIE ZE STRONY POLICJI

Miesięcznik idź Pod Prąd Miesięcznik idź Pod Prąd Polityka Obserwuj notkę 7

Po serii kilku dziwnych wydarzeń postanowiłem napisać poniższą skargę. Nie liczę na jakiś jej specjalny efekt, ale zakładam, że nie można siedzieć cicho, gdy powraca państwo policyjne. Szczególnie ma to znaczenie w kontekście ujawnionych planów rządu dotyczących totalnej inwigilacji obywateli; o tajemniczej śmierci dr. Ratajczaka nie wspominając...

 

Lublin 15.06.2010

Paweł Chojecki                                                                                                                                                                                  
Redaktor naczelny „idź POD PRĄD”,
Lublin, ul. Krakowskie Przedmieście 2
www.podprad.org
Pastor Kościoła Nowego Przymierza w Lublinie
www.knp.lublin.pl
Adres e-mail: knp@knp.lublin.pl
Numer telefonu: 502-211-360

 


Do Pana Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Jerzego Millera

Skarga na nękanie ze strony policji

 


    Niniejszym wnoszę skargę na działania policji, które odbieram jako nękanie mnie z przyczyn mojej działalności społeczno-politycznej i religijnej. W ostatnich dniach miałem trzykrotnie nieprzyjemny kontakt z policją.

    W dniu 9 maja, gdy wraz z grupą członków Kościoła Nowego Przymierza w Lublinie (którego jestem pastorem) oraz redakcją miesięcznika „idź POD PRĄD” (którego jestem redaktorem naczelnym) byłem indagowany przez policjanta w mundurze, który nie podjął wobec mnie żadnych czynności służbowych, a jedynie próbował odciągnąć mnie od pikiety i nagabywał dziwnymi pytaniami dotyczącymi sensu naszej pikiety (widać to na filmie video: http://tiny.pl/htkvw od 35 do 52 sekundy). Po upływie dłuższego czasu (ok. 20 min) zostałem odciągnięty od pikiety przez nieumundurowanego funkcjonariusza celem wylegitymowania. Nie zgłosił on żadnych zastrzeżeń co do przebiegu pikiety.


    Ku mojemu zaskoczeniu, w poniedziałek 31.05.2010r. otrzymałem telefon z policji, bym zgłosił się na przesłuchanie w sprawie wspomnianej pikiety. Zostałem przesłuchany w tej sprawie w IV Komisariacie Policji w Lublinie o godzinie 12:00 w środę 02.06.2010r. Było to dziwne przesłuchanie, ponieważ nie wpłynęło do policji żadne zgłoszenie o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia. Była to dla mnie czynność dolegliwa i odrywająca mnie od moich obowiązków.


    Gdy w niedzielę 06.06.2010r. po godzinie 17:15 znajdowałem się przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie z dziesięcioosobową pikietą, ponownie byłem indagowany nieformalnie (bez przedstawienia się) przez dwuosobowy patrol policji. Po niedługim czasie zostałem przez ten sam patrol formalnie wylegitymowany. To nietypowe działanie policji (w tym czasie pod Pałacem było ponad sto osób z różnymi transparentami i flagami, a tylko ja zostałem poddany uciążliwej czynności służbowej policji) wywołało oburzenie osób postronnych, które otoczyły nas szczelnym kręgiem wrogo nastawionym do działań policji (tu dokumentacja video: http://tiny.pl/ht2t6) Sytuacja stała się na tyle groźna, że na pomoc przybiegł przełożony policjantów. Interwencję tę oceniam jako nieuzasadnioną i mającą na celu sprowokowanie osób chcących oddać hołd ofiarom katastrofy smoleńskiej. Do takiego wniosku skłania mnie fakt, że z tą samą pikietą stałem w tym samym miejscu i dniu od godziny 7:30 do 15:30 w stałej asyście policji i nie podjęto wtedy wobec mnie żadnych działań służbowych. Godzina 17:00 jest zwyczajową porą niedzielnej zbiórki osób domagających się prawdy o śmierci Prezydenta Kaczyńskiego i osób Mu towarzyszących.


    Powyższe przypadki nękania mnie przez policję odbieram jako próbę zastraszenia mnie i skłonienia, bym zaprzestał działalności uderzającej w interesy rządzącej partii politycznej (Platformy Obywatelskiej) i katolickiego arcybiskupa lubelskiego Józefa Życińskiego. Zbiegły się one z dwukrotnymi oszczerczymi atakami na redakcję miesięcznika „idź POD PRĄD ze strony Gazety Wyborczej (http://tiny.pl/htkvc; http://tiny.pl/htkvd)


    Szczególnym smutkiem jako obywatela napawa mnie fakt absolutnej asymetrii w działaniach policji wobec jawnego łamania prawa przez przywódcę lubelskiej Platformy Obywatelskiej, który 09.06.2010 zakłócał legalny wiec poparcia dla Jarosława Kaczyńskiego i nawoływał do powstrzymania tego kandydata. Podczas rozchodzenia się uczestników wiecu jeden z członków redakcji miesięcznika „idź POD PRĄD” został napadnięty przez dwóch przeciwników politycznych, którzy próbowali mu wyrwać polską flagę. Mam żal do lubelskiej policji i władz miasta, że w przypadku prawdziwych zagrożeń nie zapewniają obywatelom stosownej ochrony, a w przypadku pokojowych, małych zgromadzeń stosują środki niewspółmierne do sytuacji.


    Liczę na zdecydowaną reakcję Pana Ministra.



Z poważaniem


Paweł Chojecki
Pastor Kościoła Nowego Przymierza w Lublinie
Redaktor naczelny miesięcznika „idź POD PRĄD”


Do wiadomości:
Komenda Głowna Policji
Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie
Rzecznik Praw Obywatelskich
Amnesty International
Media

 

PS
Tu wywiad na gorąco z napadniętym w Lublinie zwolennikiem PiS.

 

kontakt email: knp@knp.lublin.pl Trzymasz w ręku gazetę niezwykłą. Już sam tytuł "idź POD PRĄD" sugeruje, że na naszych łamach spotkasz się z poglądami stojącymi w konflikcie z powszechnie lansowanymi opiniami. Najważniejsze jest jednak to, że pragniemy opisywać rzeczywistość nie z perspektywy teologii, dogmatów czy zmiennych nauk kościołów, lecz w oparciu o Słowo Boga, Biblię. Co więcej, uważamy, że Bóg wyposażył Cię we wszystko, abyś samodzielnie mógł ocenić, czy nasze wnioski rzeczywiście z niej wypływają. Bóg nie skierował Pisma Świętego do kasty kapłanów czy profesorów teologii. On napisał je jako list skierowany bezpośrednio do Ciebie! Od wielu lat w naszej Ojczyźnie pojęcia: chrześcijanin, chrześcijański mocno się zdyskredytowały. Stało się tak głównie "dzięki" zastępom faryzeuszy religijnych ochoczo określających się tymi wielce zobowiązującymi tytułami. Naszą ambicją jest przyczynienie się do tego, by słowo chrześcijanin - czyli "należący do Chrystusa" - odzyskało w Polsce należny mu blask!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka