Jack Mac Lase
Jack Mac Lase
Jack Mac Lase Jack Mac Lase
407
BLOG

Nowe dane GUS o zgonach Polaków

Jack Mac Lase Jack Mac Lase Społeczeństwo Obserwuj notkę 7
Prawie dwa miesiące GUS ociągał się z ujawnieniem danych o śmiertelności Polaków. 26 stycznia tego roku dane zostały opublikowane.

Nie wiem, czy jakieś cuda się dzieją, czy to może ja mam jakąś moc sprawczą, ale 24 stycznia tego roku zrobiłem wpis na blogu, w którym zastanawiałem się dlaczego GUS od prawie dwóch miesięcy nie podaje danych o zgonach Polaków, a tu proszę, 26 stycznia pojawiła się aktualizacja danych o zgonach aż do 22 stycznia 2023 roku. Zrobiłem zestawienie graficzne, które prezentuję na rysunku powyżej. Jaw widać liczba zgonów gwałtownie wzrosła w grudniu osiągając maksimum w ostatnim tygodniu grudnia i potem nastąpił spadek i w trzecim tygodniu stycznia 2023 roku zgonów było 7668, czyli tyle ile wynosi przeciętna liczba tygodniowych zgonów z lat poprzedzających pandemię. Dla porównania podaję wykres pokazujący liczbę tygodniowych zgonów w roku 2011. Rok ten został wybrany losowo. 



image



Jak widać w roku 2011 maksymalna liczba zgonów oscylowała wokół wartości osiem tysięcy, chociaż wtedy też były w powietrzu różne wirusy. Był to rok po epidemii świńskiej grypy, która szalała między 11 czerwca 2009, a 10 sierpnia 2010. Zrobiłem też zbiorczy wykres dla śmiertelności z lat 2009 - 2010. 



image



Epidemia świńskiej grypy panowała od czerwca 2009 do sierpnia 2010, ale najwięcej zgonów w tych dwóch latach nastąpiło między 22 stycznia, a 11 lutego 2009. Z wykresu widać, że szczyt śmiertelności w Polsce wypadł w pierwszych dwóch miesiącach 2009 roku. Stąd można wysnuć wniosek, że grypa A/H1N1 grasowała w Polsce wcześniej niż nam się to oficjalnie mówi i zebrała większe żniwo. Ale i tak w tygodniu największej umieralności w roku 2009 zmarło 9427 osób. To jest o 1 371 osób mniej niż w ostatnim tygodniu grudnia 2022, kiedy to zmarło 10 798 osób.

Widać, że coś tajemniczego dzieje się obecnie w Polsce. 

Jestem Krakusem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo