Janina Jankowska Janina Jankowska
3661
BLOG

Patrycja Gruszyńska Ruman nie żyje

Janina Jankowska Janina Jankowska Kultura Obserwuj notkę 5

Dziś odeszła moja uczennica. Czuję się jak matka, która straciła dziecko. Patrycja Gruszyńska -Ruman, reportażystka radiowa, laureatka prestiżowej międzynarodowej nagrody PRIX ITALA  i autorka dziesiątek reportaży radiowych, które otrzymywały nagrody i wyróżnienia krajowe i zagraniczne. Ogromna wrażliwość i wielki talent. Ukończyła Laboratorium Reportażu na wydziale dziennikarskim UW, gdzie mam honor prowadzić od 10 lat zajęcia. Rozwojowi talentu Patrycji towarzyszyłam od pierwszych chwil jej pracy w Studiu Raportażu i Dokumentu Polskiego Radia.  Można powiedzieć prywatnie, bo przychodziła do mnie najpierw jako panna, potem jako żona i matka, z  nosidełkami kolejnego niemowlęcia. Urodziła cztery prześliczne córeczki i ani na chwilę nie przestawała robić reportaży. I ani na chwilę nie zaniedbywała dzieci  i męża. Ludzie radia to pamiętają.

Patrycji zawdzięczam mojego pierwszego psa , Smyka, którego przywiozła z kolejnego seminarium reportażu i dokumentu w Kazimierzu n/ Wisłą, bo był bezdomny i bardzo chory. Ponieważ jej psy nie zaakceptowały Smyka, przyprowadziła go do mnie. Smyk stał się moim najserdeczniejszym przyjacielem.  Gdy wyjeżdżałam z Warszawy, brała go rodzina Patrycji.

Nie znam dziennikarki czy w ogóle kobiety dzielniejszej od Patrycji. Tytan dobrze zorganizowanej pracy. W swoim zawodzie osiągnęła najwyższe laury, jednocześnie była głową i szyją domu. Nie widziałam jej zdenerwowanej, w najtrudniejszych chwilach żartobliwie uśmiechnięta. pełna życzliwości dla wszystkich. Ktoś powie, nie ma takich ludzi. Otóż są! W Patrycji było same DOBRO. Piszę to z pełną odpowiedzialnością, bo to moja uczennica, która o dwie głowy przerosła mistrza.

Kilka ostatnich lat  toczyła walkę z nowotworem, do końca szukała nowych tematów, wykorzystywała zebrane wcześniej nagrania. Nie poddawała się.  Latem miała do mnie przyjechać z dziewczynkami. Nie zdążyła.  Świat i moje życie bez Patrycji będą uboższe.   

Ten blog jest miejscem debaty o mediach, które wpływają na nasze myślenie, ale nie tylko.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura