Igor Janke Igor Janke
7475
BLOG

Popieram protest dziennikarzy. Czekam na głos Dworaka

Igor Janke Igor Janke Polityka Obserwuj notkę 112

Grupa dziennikarzy zwołanych przez znakomitą dokumentalistkę Ewę Stankiewicz, którym programy zlikwidowano albo właśnie są likwidowane są w TVP, protestuje – najpierw na konferencji w SDP w środę przed Kancelarią Premiera - przeciwko eliminowaniu z mediów publicznych poglądów innych od reprezentowanych przez obecnie rządzących.

Warto przypomnieć, że z telewizji wylecieli albo wylatują m.in. : Bronisław Wildstein, Rafał Ziemkiewicz, Jan Pospieszalski, Joanna Lichocka, Tomasz Sakiewicz, Katarzyna Hejke, Anita Gargas, Jacek Karnowski. Wraz z nimi ich zespoły i współpracownicy.  

Przypomnę też, że we wrześniu ubiegłego roku i mnie odsunięto od prowadzenia programu „Minęła dwudziesta” w TVP Info. Mimo moich nalegań, dyrektor TVP 3 Łukasz Kardas nie podał mi żadnego powodu  merytorycznego, czy dotyczącego oglądalności powodu dla których zostałem odsunięty. A miałem i wysokie oceny moich bezpośrednich zwierzchników i szefowej Rady Programowej TVP oraz bardzo dobre wyniki oglądalności. Nie robiłem z tego awantury wówczas, ale jednak warto o tym teraz przypomnieć.

W pełni popieram moje koleżanki i kolegów. Widzę wyraźny i bardzo groźny proces eliminowania pewnego typu poglądów z mediów publicznych.  Trzeba o tym mówić głośno.

Można różnie oceniać programy wyrzucanych dziennikarzy. Niektóre z nich były znakomite, niektóre dobre, niektóre średnie. Były i słabe. Ale programy te nie są eliminowane i ludzie ci nie są wyrzucani z powodów merytorycznych. W telewizji pozostaje wielu bardzo słabych dziennikarzy i słabych programów. Powody tych decyzji są przede wszystkim polityczne. Dlaczego trzeba o tym mówić. Mam nadzieję, że zauważy to np. szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, któremu – wierzę, że ciągle – bliska jest idea prawdziwych mediów publicznych.  Czekam na głos w tej sprawie Jana Dworaka.  

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka