jan mak jan mak
2856
BLOG

Premier Morawiecki przeszedł test na odpowiedzialność

jan mak jan mak Rząd Obserwuj temat Obserwuj notkę 113

Dwa tygodnie temu napisałem notkę pt. "Protest w Sejmie – rząd nie powinien ustąpić – polemika z Kornelem Morawieckim". Argumentowałem w niej, dlaczego – wbrew namowom ojca, seniora Morawieckiego – premier Morawiecki nie powinien ulegać szantażowi strajku matek niepełnosprawnych w Sejmie. Powinien raczej zacząć wyjaśniać sytuację budżetu – że są olbrzymie oszczędności w porównaniu z okresem rządów PO, że niezwykle zmniejszyliśmy deficyt – ale ciągle mamy deficyt i nie stać nas jeszcze na zaspokajanie wszystkich słusznych potrzeb. A planować wydatki i inwestycje należy racjonalnie (a nie pod pistoletem żądań różnych grup). Czyli postawić na odpowiedzialność za państwo, a nie na łatwy populizm. 

Przyznam, że miałem obawy, czy Premier nie ugnie się, nie tylko pod żądaniami strajkujących, ale także pod naciskami różnych grup w Prawie i Sprawiedliwości, również tych, które tę sytuację usiłowały wykorzystać przeciw premierowi. 

Pan Lchlip (z mocno odmiennym od mojego punktem widzenia na rzeczywistość polityczną w Polsce) pochwalił mnie nawet w swoim komentarzu, że "całkiem rozsądna notka", ale wyraził jednocześnie swoje zwątpienie w premiera: "A co do protestujących matek niepełnosprawnych to jestem prawie pewien, że PiSowski rząd spełni ich żądania."

"Pisowski rząd" pod kierownictwem Mateusza Morawieckiego nie zagrał pod publiczkę (mimo że wielu mu to doradzało!), nie spełnił nierealnych w obecnym budżecie żądań finansowych, zachował się w pełni odpowiedzialnie – mimo zmasowanej antyrządowej propagandy w TVN i Polsacie. (A dodam – że mam pewne wątpliwości, jakby się zachował pisowski rząd pod innym przywództwem w tej sytuacji).

Mam nadzieję, że kolejne testy przywództwa premier zda równie dobrze. Teraz czekamy na pozytywne dla nas zakończenie sporu o "praworządność" z Komisją Europejską, i już będziemy wiedzieli, że Kaczyński wiedział co robi, gdy oddawał stery rządu w ręce juniora Morawieckiego. 



jan mak
O mnie jan mak

Zawodowo jestem matematykiem, informatykiem i logikiem. Od 1982 amatorsko zajmuję się publicystyką. Od 1992 działam też w sferze gospodarki.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka