Jeremy Flamewater Jeremy Flamewater
1988
BLOG

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

Jeremy Flamewater Jeremy Flamewater Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 32

Przeglądając zdjęcia z miejsca upadku malezyjskiego boeinga 777 numer MH17, który został zestrzelony przez Rosjan na Ukrainie, znalazłem zdjęcie maski tlenowej z tegoż właśnie samolotu:

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

Mając na uwadze, że ten samolot spadał z wysokości ponad 10 km, to widać, że kontener instalacji tlenowej dla pasażerów zachował się w nadspodziewanie dobrym stanie...

Na próżno jednak szukać podobnych elementów na setkach zdjęć dokumentujących miejsce upadku naszego Tupolewa pod Smoleńskiem.

Czytałem oczywiście opinie różnych "ekspertów",którzy twierdzili, że samolotu Tu-154M nie posiadają takich instalacji, jednak w świetle zgromadzonych przeze mnie informacji, te eksperckie opinie można włożyć między bajki. Poniżej przedstawiam fakty, które potwierdzają wyposażenie tupolewów Tu-154M w taką właśnie instalację:

1. Instrukcja bezpieczeństwa dla Tu-154M linii Aerofłot:

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

2. Instrukcja bezpieczeństwa dla Tu-154M linii KOSMOS AIRLINES:

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

3. Zdjęcie wnętrza Tu-154M z uchylonymi panelami maskującymi za którymi widać fragmenty masek tlenowych:

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

4. Dokładnie takie same panele maskujące widoczne w naszym PLF-101 M:

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

Szperając w różnych rosyjskich dokumentach dotyczących standardowego wyposażenia samolotów Tu-154M znalazłem informacje, że takie Tupolewy były wyposażane w instalacje tlenowe firmy BASA Aviation Ltd:

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

Link do strony, gdzie jest to opisane:

http://www.basaaviation.com/peos_e.shtml

Wydaje się wręcz niemożliwe, żeby po upadku samolotu z wysokości 20 metrów nie zachowała się żadna taka kaseta z systemem masek tlenowych.

Biorąć również pod uwagę fakt, że w Smoleńsku największych zniszczeń doznała górna część kadłuba można założyć, że materiały wybuchowe, które eksplodowały we wnętrzu kadłuba musiały być rozmieszczone nad głowami pasażerów. Czyżby w takich dozownikach tlenowych?

Smoleńsk 2010 - PLF101M vs. MH17 - maski tlenowe

Czyżby dlatego nie zachował się żaden element instalacji tlenowej w naszym Tupolewie? Czyżby zostały zamienione na tak spreparowane ładunki wybuchowe?

Czyżby właśnie w ten sposób nad głowami pasażerów rozmieszczono równomiernie na całej długości kadłuba około 50 ładunków wybuchowych o masie około 1 kg każdy?

W iskier krzesaniu żywem Materiał to rzecz główna. Trudno najtęższym krzesiwem Iskry wydobyć z... - Tadeusz Boy Żeleński

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (32)

Inne tematy w dziale Polityka