Jeremy Flamewater Jeremy Flamewater
3943
BLOG

Smoleńsk 2010 - "Ogon komety" za samolotem

Jeremy Flamewater Jeremy Flamewater Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 26

Świadkowie zdarzenia 10.04.10 mówili, że widzieli smugę ognia ciągnącą się za samolotem, niczym ogon komety. Okazuje się, że wytłumaczenie tego zjawiska może być banalnie proste...

Samoloty posiadające silniki z tyłu bardzo często wyposażone są w system zrzucania paliwa przez jego wypalanie w gorącej strudze gazów wylotowych silników:

Powstaje więc pytanie, czy samoloty Tu-154 mogą posiadać taki system? Przyjrzyjmy się więc odpowiednim zdjęciom pokazującym tupolewa w dwóch wersjach konstrukcyjnych - Tu-154 M na górnym foto i Tu-154 B poniżej:

Smoleńsk 2010 - "Ogon komety" za samolotem

Widzimy, że wersja B posiadała jeden otwór spustowy, umieszczony nad dyszą wylotową środkowego silnika, natomiast wersja M posiada dwa otwory spustowe umieszczone obok silników bocznych...

Dodatkowo za takim właśnie wytłumaczeniem tego "ogona komety" przemawia również pewien fragment rozmowy zapisany w CVR:

Jakieś inne pomysły?

 

W iskier krzesaniu żywem Materiał to rzecz główna. Trudno najtęższym krzesiwem Iskry wydobyć z... - Tadeusz Boy Żeleński

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka