Józef Brynkus Józef Brynkus
66
BLOG

Jestem zawsze blisko ludzi, Wasze sprawy są moimi!

Józef Brynkus Józef Brynkus Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Nadchodzi czas podsumowania mijającej VIII kadencji Sejmu RP. Przedstawiam więc króciutkie zestawienie tego, czym się zajmowałem w Parlamencie. Współpraca z Państwem i praca dla Państwa sprawiała mi wiele radości i satysfakcji, a bezpośredni kontakt motywował do jeszcze bardziej wytężonego działania. Dziękuję za każdy gest i wsparcie oraz ciepłe słowa, które kierowaliście pod moim adresem. Z pokorą przyjmuję też słowa konstruktywnej krytyki. Podjąłem wyzwanie i wystartuję w zbliżających się wyborach parlamentarnych z miejsca pierwszego na liście PSL – Koalicji Obywatelskiej, którą tworzą Kukiz’15 i PSL. Mam nadzieję, że Wasze wsparcie będzie na tyle duże, że razem wygramy mimo przeciwności losu i kłód rzucanych nam pod nogi. Deklaruję, że nadal będę blisko ludzi, a Wasze sprawy będą moimi!

Mieszkam w Wadowicach. Jestem doktorem habilitowanym historii XX wieku i dydaktyki historii, profesorem Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Opublikowałem dwie książki i ponad sto artykułów naukowych w językach polskim, niemieckim, angielskim i francuskim, czeskim. Wygłosiłem kilkadziesiąt referatów na konferencjach w Polsce, Niemczech, Czechach i na Słowacji. Działam publicznie od niemal zawsze. Byłem samorządowcem, jestem posłem VIII Kadencji Sejmu RP.

Opowiadam się za:

– tradycyjnym polskim systemem wartości, w którym najważniejsza jest rodzina;

– pozostawieniem w rękach Polaków pieniędzy, które zarabiają;

– płaceniem podatków w miejscu, w którym się pracuje oraz prowadzi działalność gospodarczą – a nie unikaniem ich płacenia, jak robią to wielkie korporacje, wyprowadzając zyski za granicę;

– szacunkiem państwa do obywateli i obywateli dla państwa, dbałością państwa o obywateli i ich bezpieczeństwo;

– polską racją stanu i prymatem polskiego prawa nad rozwiązaniami narzucanymi z zewnątrz;

Sprzeciwiam się patologicznym powiązaniom politycznym, w których nie dba się o dobro zwykłych obywateli, ale umacnia układy.

Jako poseł VIII kadencji Sejmu RP udowodniłem, że w polityce można działać dla dobra ludzi w zgodzie z sumieniem i polską racją stanu. Pokazałem to, angażując się w:

1. Sprawę budowy Zbiornika na Skawie w Świnnej Porębie – Jeziora Mucharskiego.

Zwróciłem uwagę władz na błędy i przeciąganie się budowy oraz zmusiłem rządzących do poważnego potraktowania lekceważonych wcześniej problemów osuwisk, dróg lokalnych wokół zbiornika, oraz podjęcie działań dla ochrony środowiska naturalnego i udostepnienia jeziora i terenów wokół niego lokalnym samorządom i mieszkańcom oraz regulacją stanu retencji wód w Polsce;

2. Działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Wielokrotnie interweniowałem, by podejmowano śledztwa w sprawach serii pożarów na składowiskach odpadów, a także sieci 5G;

3. Pomoc osobom niepełnosprawnym, w tym dotkniętym autyzmem i chorobą Aspergera.

Podjąłem szereg działań na rzecz uzyskiwania przez niepełnoletnie osoby niepełnosprawne tzw. punktu 7, przyznającego prawo do pomocy materialnej dla opiekunów dzieci z autyzmem i chorobą Aspergera. Wspieram działania podejmowane dla zapewnienia dalszej opieki chorym, którzy ukończyli 16 lat i utracili prawo do świadczeń, podjąłem szereg interwencji na rzecz osób niepełnosprawnych krzywdzonych wadliwymi decyzjami lub złym traktowaniem przez instytucje i urzędy;

4. Zwalczanie lokalnych sitw oraz patologicznych układów i powiązań polityczno-biznesowych.

Interweniowałem w organach ścigania oraz wymiaru sprawiedliwości w wielu zauważanych przeze mnie oraz zgłaszanych przez mieszkańców przypadkach nieprawidłowych rozstrzygnięć prawa lokalnego, preferujących korzyści ludzi powiązanych ze środowiskami władzy, a szkodliwych dla ogółu mieszkańców. Sprzeciwiłem się patologii układów władza-biznes w Wadowicach i innych gminach w całej Polsce;

5. Przywracanie polskiej pamięci historycznej.

Uczestniczyłem w projekcie przypominającym dokonania polskich bohaterów narodowych: gen. Ryszarda Kuklińskiego, byłem opiekunem naukowym projektu Rotmistrz Pilecki Bohater Niezwyciężony. Podejmowałem inicjatywy upamiętniające Żołnierzy Niezłomnych walczących z okupantami: hitlerowskim i komunistycznym w naszym regionie i Polsce oraz wspierałem działania IPN na rzecz przywracania prawdy historycznej.

6. Działanie na rzecz przeznaczania środków publicznych na cele zgodne z budżetem oraz pomoc w ludzkich sprawach .

Zwróciłem uwagę na opłacanie przez ZUS z pieniędzy podatników usług prywatnych kancelarii prawnych, należących do prawników zatrudnionych na etatach w ZUS . Dzięki mojej interpelacji zostały zmienione przepisy dotyczące zawyżanych wcześniej honorariów dla prawników, wypłacanych przez ZUS z pieniędzy podatników;

Pracuję w Sejmie w Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa oraz w Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży, w jedenastu zespołach parlamentarnych, m.in. na rzecz strażaków, żołnierzy, policjantów, kombatantów i środowisk kresowych. Zgłosiłem ponad 180 interpelacji oraz 10 zapytań poselskich do przedstawicieli poszczególnych resortów, ponad 240 razy występowałem w imieniu Klubu Kukiz’15, który reprezentowałem także w negocjacjach z rządem, m.in. w sprawie nauczycieli oraz lotów o statusie HEAD. Działam także w stałych grupach parlamentarnych: polsko-czeskiej, polsko-niemieckiej i polsko-słowackiej oraz grupie Polska-RPA.

dr hab. Józef Brynkus

Poseł na Sejm EP

dr hab. prof. UP Kraków Józef Brynkus - wykładowca akademicki, poseł VIII kadencji Sejmu RP Ruch Kukiz'15, wybrany z okręgu nr 12 (Małopolska zachodnia). Mój fanpage na FB: https://www.facebook.com/brynkusjozef/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka