kameleon kameleon
639
BLOG

Silniki przyczyną katastrofy Tupolewa - CVR - Tu154m101

kameleon kameleon Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 74

Na niepełnym materiale dowodowym, jakim są "wybrakowane" oficjalne stenogramy, nie można określać przyczyn katastrofy i twierdzić, że nie ma wypowiedzi o problemach technicznych a samolot był sprawny do momentu zderzenia z botaniką smoleńską.

Tym samym nie można obwiniać załogi i zakładać, że to był CFIT= lot w kierunku ziemi sprawnym samolotem.

Przedstawię Wam fragment - wyciągnięte rozmowy z zapisu MAK-u, gdzie mamy informację o poważnych problemach technicznych z jakimi borykała się załoga.Problemy dotyczą silników.

Co ciekawe we wszystkich  dostępnych zapisach w miarę dobrze zachowało się kilka fragmentów świadczących o problemach technicznych podczas lotu dnia 10.04.2010, jednak nie odczytano ich prawidłowo, wpisano zupełnie coś innego w oficjalne stenogramy.

Dlaczego?Może nie dosłuchano, albo ..?

Korespondencja radiowa z zapisach jest fragmentami poprzyciszana, różnice pomiędzy materiałami dżwiękowymi(jest w jednym -nie ma w drugim i na odwrót).Nie można więc wyrokować, że załoga nie zgłaszała żadnych problemów przez radio.

Moim zdaniem właśnie te kluczowe wypowiedzi zostały przyciszone i nie słychać ich przy odsłuchu.

Dopiero "wniknięcie" głębiej w dżwięki zapisu (odszumienie, wyciągnięcie poszczególnych dżwięków) pozwala na odnalezienie takich wypowiedzi i nie dotyczy to tylko fraz radio, ale również wypowiedzi załogi, głosów z tła jak i alarmów.

Ogólnie to wychodzi istny paradoks, jeśli zestawić te wypowiedzi (problemy z silnikami) z innymi materiałami dowodowymi, informacje uzyskane z pozostałych nośników danych - zapisy z FDR, TAWS, ATM..itp.

Według nich samolot był sprawny i silniki pracowały prawidłowo, w normie(?) do momentu zderzeń z drzewami.

Co w takim przypadku przedstawia prawdę?

Wypowiedzi ludzi, którzy zginęli i nie mogą nam opowiedzieć co tam tak naprawdę się wtedy dokładnie działo - kontra - suche dane, wykresy,liczby itp.odczytywane w porozumieniu i  przy współudziale strony rosyjskiej. Zaznaczyć trzeba, że wszystkie  ocalałe rejestratory podjęte zostały z miejsca wypadku przez Rosjan, bez udziału Polaków.Zabezpieczone i szybko przewiezione od Moskwy.W chwili obecnej znajdują się w Rosji, po zgraniu danych i ich odczytaniu.

Czy są to dane z tego lotu, czy manipulowano materiałami dowodowymi, aby uzyskać rosyjską" prawdę", CFIT=wina pilotów?

Jako obserwatorów do ostatniego remontu Tupolewa 101 w Rosji wyznaczono z Polski tylko 1 osobę(!!!), która nie została dopuszczona do obserwacji remontu silników. Więc tak naprawdę nie wiadomo, jak wyglądał ich remont, co przy nich robiono, czy został wykonany należycie?Czy też przedłużono tylko resus techniczny na te silniki?

Przypomnę moje notki na temat silników(pliki mogą już nie działać, ze względu na czas-nie są długo trzymane na serwerze strony sendfile i są kasowane po jakimś czasie). W zbiorczej notce dotyczącej problemów technicznych 101-ki wstawię wszystkie, które udało mi się znależć w zapisach dżwiękowych z CVR do tej pory i odczytać.

https://www.salon24.pl/u/kameleon/787664,dowod-na-awarie-silnika-cvr-tu154m101

https://www.salon24.pl/u/kameleon/788163,problemy-techniczne-101-ki-cvr

https://www.salon24.pl/u/kameleon/773972,niedobrze-jest-silnik-w-pompazu-cvr-tu154m101

https://www.salon24.pl/u/kameleon/765094,katastrofa-kopernika-i-rzadowego-tu154m101-niewygodna-prawda

https://www.salon24.pl/u/kameleon/738135,dzwiek-silnikow-101-ki

https://www.salon24.pl/u/kameleon/737941,pompaz-w-silniku

https://www.salon24.pl/u/kameleon/737741,trzy-silniki-tupolewa-pracowaly-do-konca

https://www.salon24.pl/u/kameleon/727010,problem-z-silnikiem-cvr

https://www.salon24.pl/u/kameleon/699828,praca-silnikow-tu-154m101-wykres-mak


Tutaj porównanie fragmentów zapisu z CVR (pliki w wav, nie trzeba pobierać można odsłuchać, zalecam użycie słuchawek przy odsłuchu).

Fragment z materiału TVN:

(normalne tempo, czas trwania -08,567s)

http://uploadfile.pl/pokaz/1543622---xyrb.html

Link do materiału TVN(czas na materiale od 33:11 do 33:20)

https://www.tvn24.pl/niepublikowane-nagranie-z-kokpitu-tu-154m,636030,s.html


Ten sam fragment z materiału MAK-u:

(odszumione, wyciągnięty dżwięk,normalne tempo, czas trwania-08,567s)

http://uploadfile.pl/pokaz/1543623---lsec.html


Słychać różnice, materiał MAKu jest pełniejszy, zawiera o wiele więcej wypowiedzi jak i alarmy, czego jest brak w materiale przedstawionym przez TVN.

Jak to się stało?

Przecież zgrywano cyfrowo w Rosji i gdzie to się podziało?

Ni ma w materiale TVN, jest szum i nic..do wypowiedzi kontrolera z wieży.."PLF sto adin 500 zaniali?"

Tylko ta wypowiedż jest w jednym i w drugim materiale.

Co się stało z całą resztą w takim razie?

Jaki materiał nasi biegli w 2014 roku dostali do zgrania w Rosji?

Coraz więcej pytań się pojawia.

Ja już znam odpowiedż co było przyczyną katastrofy - silniki.

Nie musicie się z tym zgadzać, to moja hipoteza, którą podtrzymuję od kilku lat =PROBLEMY TECHNICZNE TUPOLEWA 101.


https://www.youtube.com/watch?v=MyCQo84sNNo


Dołączę niebawem do tej notki poszczególne wypowiedzi i alarmy z tego fragmentu  MAK-u w osobnych plikach.


Ps. Proszę Adminów o zamieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".

kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka