1 obserwujący
87 notek
99k odsłon
1273 odsłony

Katastrofa smolenska - Wysokosciomierz baryczny na pulpicie Technika w 101-ce

Wykop Skomentuj11

Dawno temu bo 21.12.2015 przedstawilem porownanie zdjeciowe wraz z numeracja przyrzadu WB na pulpicie Technika. Powtorka:

image

https://lh3.googleusercontent.com/RwibS9fyDO2ifV6ftkrNWf78MZcJsvoPcl7v0CUa1quAFo-Q_z0HUXW_NNACi-A7i5t5_eoTDWYppDjePbjaR-J3x6I-43Co2bTzFWdFaw=w1920-h2105

Jak widzimy to numer zarowno na cyferblacie jak i napisany na pierscieniu obudowy nie zmienily sie. Przed i po remoncie 101-ki w Samarze przyrzad nie zostal wymieniony.

Polscy eksperci z KBWL LP zrobili dwa wysokiej jakosci zdjecia na plycie betonowej. Jedno 15.04.2010 a drugie 19.04.2010.

Ze wzgledu na bardzo dobry stan tego przyrzadu eksperci MAKu ulozyli ten przyrzad na plycie betonowej przyporzadkowujac go do apteczki technicznej. @Tiger65 mial racje, ze to jest przyrzad WB z pulpitu Technika i miedzy innymi rowniez dlatego moje zainteresowanie stanem tego przyrzadu i jego wskazaniami.

Zrobilem takie zestawienie z 18.01.2017:

image

https://lh3.googleusercontent.com/UrihJZgemOfTzHgQ7iSLERFRXOBWIdygUxHu8SmYJ2sfjADxwySL5b0vImOb6IWHMXqgKLqiBN2vIzMXkVSAJIvmzozyFKQnvS7eeoku6A=w1920-h3150

Proponuje zapoznac sie rowniez z opisem na tym zestawieniu.

Odciety przewod cisnienia atmosferycznego z raz ustawionego i recznie nie przekrecona galka powinien wskazywac zmiany wysokosci tylko z powodu zmian wartosci cisnienia atmosferycznego na danej wysokosci. Czy tak bylo? O tym za chwile.

Przedstawie teraz skad sie wziela wartosc 757mmHg cisnienia referencyjnego widoczna w "okienku".

30.01.2017 przedstawilem takie zestawienie:

image

https://lh3.googleusercontent.com/OU4XmyBlXBiGvrXJ1ylCmY-sU1MLAdAsZ3K1Tx79UNLZsZnHXdB2o89y1vtKvRpO_p0FV4T7fX52BOenuiaefO9M3Ks79QQSABC8RmIFaA=w1366-h1392

Na schemacie jest wszystko wyjasnione. Kazdy zauwazy to, ze cisnienie referencyjne 757mmHg nie zostalo zmienione az do samej katastrofy i nawet 9 dni po niej.

Wiadomo rowniez i to, ze QNH 1022,5 hPa wyliczone z wartosci cisnienia na Okeciu ale QNH o czasie podejscia mialo wartosc

wyliczona na podstawie wskazan ze stacji meteo na Juznym okolo 1025,6 hPa czyli wskazania tego przyrzadu WB technika byly zawyzone o okolo 24m od rzeczywistych wysokosci.

Technik na pewno slyszal podana przez Wieze wartosc cisnienia referencyjnego dla Severnego jako 745mmHg i pomimo tego nic na przyrzadzie nie przestawial. Byc moze nie bylo to takie niezbedne. A jak nie bylo to niezbedne, to i odczyty wysokosci z tego WB nie mialy prawie zadnego sensu. Przy takim zalozeniu jest wielce prawdopodobne, ze wypowiedziane dluuugo dwie wysokosci jedna "250 metrow" a druga "100 metrow" nie nalezaly do gen. Blasika, a do syntetyzera automatu oznajmiajacego przekroczenie tych wysokosci!

Teraz udowodnie, ze roznice wskazan tego samego przyrzadu WB z pulpitu technika na plycie betonowej nie sa spowodowane zmianami cisnienia atmosferycznego. Najpierw przedstawie dzien i czas zrobienia tych dwoch zdjec wraz z odpowiednimi depeszami meteo z tych dni:

image

https://lh3.googleusercontent.com/mb890dJtD2zg4YDVjUnUr9otlnFDu66I01SnGjQ758DEmp5WBC_QNgBElFURlkmYGMJOimq6qUBKSzrxDoIws03YPntRWS6_TTesx4qzUg=w1920-h2965

Dzieki @tiger65 za link do tych depesz.

Przyjmujac dobre ustawienie w dwoch roznych aparatach fotograficznych daty i czasu mozna sprawdzic, czy ta roznica okolo 30m w przeciagu czterech dni to wynik zmian pogodowych, czy zmiany tej dokonala reka "trzeciej osoby"

Na zestawieniu:

image

https://lh3.googleusercontent.com/uTjE7d_mKphXuRILpqmLPNfA0JXZnjeKN_qKnlNta8TuVSYJWQWfo3ew8BDhZdru-X_lhYLCJiBPYr88QwLYKxqht_3h8urVRMFpzCq-jg=w1920-h2350

widzimy roznice cisnieniowa rzedu tylko 0,5hPa co daje okolo 4m wysokosci !

Jak widzimy, to przestawienie wartosci dokonala "reka osoby trzeciej" i to nie tylko o te 30m, ale i rowniez przekrecila pokretlem wskazowek na tego typu duze wysokosci !

Pytanie po co, nadal pozostaje bez odpowiedzi!

Update 09.09.2020:

dodaje rosyjski filmik z 30.12.2012

https://www.youtube.com/watch?v=-dt18Nt47aM

ktory mam od 30.01.2017

image

Na tym filmiku WB jest "zerowany" na cisnienie referencyjne 757mmHg

image

Ciekawe jest rowniez i to, ze sprawdzenie wskazan WB bylo dla 400m i 1000m

Czy to przypadek taka zgodnosc ze wskazaniem WB na plycie betonowej?

Pod filmem autor napisal objasnienie wynikow widocznych na monitorze komputera:

 sergey ivanov

number - значение высоты в единицах АЦП (АЦП 16 бит)
alt - высота в метрах

Na filmie widoczne jest to, ze jeden obrot dlugiej wskazowki wynosi dokladnie 1000m!

Czyli eksperci MAKuu do szkoly po nauki!

Wykop Skomentuj11
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka