4 obserwujących
145 notek
290k odsłon
  2435   0

Okecie 10.04.2010 o czasie 07:26 w oczekiwaniu na ostatni start 101-ki.

W dniu katastrofy okolo 07:25 po ukonczeniu kolowania na Okeciu 101-ka zatrzymala sie na pasie startowym 29 w oczekiwaniu na zezwolenie na start.

Prawie w tym samym czasie zostaly zrobione dwa zdjecia z roznych kierunkow, na ktorych widac stojaca 101-ke.

Pierwszym z nich bylo zdjecie spottera o pseudonimie Grisza:

image

https://lh3.googleusercontent.com/O03LlgZRoz1Em2QUElJPrpq_orUIrLd0KbsedwodAPNa8Rn-T-ICykv9CT1jW4OLu-BNoAvuSLcQjXINaA=w1920-h1050

oto EXIF tego zdjecia:

image

https://lh3.googleusercontent.com/625vc-eIAUjMhm2cNYkSx33vpcF2vyuCXAJf_I0mRmJ8w9_0p0E-GNMqJXysVUq8Rz5YTjyahhvL11FocQ=w1920-h1850

To ze Grisza mial ustawiony czas w jego aparacie odbiegajacy od rzeczywistego o okolo 78s udowodnilem wiele lat temu. Grisza robil rowniez tym samym aparatem zdjecia z odlotu CASY z Prezydentem. Z tego odlotu byly prowadzone relacje telewizyjne na zywo TVN i Polsatu z odpowiednio wyswietlanym czasie w dolnym rogu. Na podstawie roznicy czasu kadrow z transmisji i z exifu poszczegolnych zdjec Griszy udowodnilem taka roznice czasowa.

Mamy zatem czas 07:25:42 zrobienia przez Grisze zdjecia stojacej 101-ce.

Drugim zdjeciem 101-ki, ale z calkiem innego punktu i kierunku bylo zdjecie, ktore opublikowal w Agencji Gazeta fotograf Andrzej Samborski (zdjecie z exif)

image

https://lh3.googleusercontent.com/SR8TUHpEg9FXMLInljEy730_8DanBZj9nQ9GGN279itV_2QEJvmFLhRXXwyPXMbkYKSAXtU_i83h1ufkQg=w1920-h1900

Tutaj mamy czas zrobienia zdjecia o 07:26:22 . Profesjonalny fotograf ma raczej poprawnie ustawiona date i czas w jego aparatach, dlatego mozna czas przyjac jako rzeczywisty.

Ze znalezieniem miejsc, z ktorych zostaly zrobione te zdjecia, rowniez nie bylo wiekszego klopotu. Na obydwu z nich byly widoczne stale charakterystyczne budowle czy slupy.

Na tym schemacie przedstawiam miejsce z ktorego Samborski zrobil jego zdjecie:

image

https://lh3.googleusercontent.com/YwQopzT0XjFjYUX-u3w2WygzyAUbMSAMhJvuDSmun7VYJKlSzngMQ1DxYnmQUcLBA7wehKAzHd0WFLf0NQ=w2650-h1920

oraz miejsce z ktorego robil zdjecie spotter Grisza:

image

https://lh3.googleusercontent.com/MMT1S3J8A8FRZlXohzI1JHNWtjqYnZOf6LR3tDbynG27KVj_mfCkY9XWZ6VtEOg1DEy8GOaS5qKHJ6zYiQ=w1920-h2100

Na wykresach rys.22 z raportu MAK znajdujemy o tym czasie potwierdzenie-slad , ze w tym czasie 101-ka stala nieruchomo na pasie startowym 29. Na wykresie przeciazenia pionowego mamy ciagle 1g a na wykresie MGH mamy kierunek pasa 295°

image

https://lh3.googleusercontent.com/YvvDaErV_8n5JukI7pDU5cjq7EdVDyvM386fapMmXvom2u9hhOgHfXCClcZ6oR-yF4oUEUMOuDx4baB1_w=w1920-h1050

Z wykresow odczytac mozna rowniez dokladny czas rozpoczecia rozbiegu na pasie startowym 07:26:45 (czas letni warszawski) oraz czas TakeOff o 07:27:17 ( 09:27:17 czasu FDR ). Przypominam ze czas TakeOff w raportach UASC to 05:27:14 czasu GMT.


Lubię to! Skomentuj5 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka