4 obserwujących
145 notek
291k odsłon
  2132   2

Katastrofa smolenska - Pozioma trajektoria 101-ki na kregu w dniu katastrofy

W mojej notce z 19.02.2021

https://www.salon24.pl/u/karlus/1114146,katastrofa-smolenska-kadr-z-filmu-witolda-potwierdza-poprawnosc-wykreslonej-trajektorii

udowodnilem poprawnosc wykreslonej przezemnie poziomej trajektorii 101-ki na kregu z dnia 07.04.2010.

Kadr z filu Witolda potwierdza taka trajektorie.

Natomiast teraz przedstawie pozioma trajektorie 101-ki lecacej po kregu w dniu katastrofy.

Na poczatek proponuje zapoznac sie z przebiegem linii energetycznej wysokiego napiecia:

image

https://lh3.googleusercontent.com/2MLAnBVv84IoHdef-KJSD8ewT8Yd8odt-4jUoXY7k2fC78Ar8FavHc6D3JMauYZcvPmVsWsXjrJqSF0Dx8O-GlP5t65HL4GRpI2N254eEw=w1920-h4200

Dla lepszego zobrazowania poprowadzilem seledynowa linie kilkadziesiat metrow na zachod od linii sieci energetycznej.

Zaznaczylem rowniez zoltymi elipsami cienie slupow tej linii energetycznej w miejscu jej zagiecia obok punktu poczatku 4-go zakretu wzietego z karty lotniskowej.

Na filmie-Raporcie podzespolu znajduje sie informacja o tym, ze w maju 2015 w rosyjkiej dokumentacji przyslanej do Polski znajduje sie trajektoria pozioma wykreslona na podstawie punktow z Transpondera ze 101-ki.

Trajektoria zostala na tym filmie-raporcie pokazana. Dodalem w dolnej czesci schematu wykreslona przezemnie trajektorie na podstawie tych punktow, aby sprawdzic poprawnosc lotu 101-ki na kregu. Oto schemat:

image

https://lh3.googleusercontent.com/voaUtaR8AEPj7C6Cbx_tpgFWyco_XFq9j_p0dOBYzz0rtqdVowO9HW2YjSHEOeSFFWEvACEJ-6dQnWR6rRF3I-zRN7OV3bG9i-1idLsl8Q=w1920-h3210

Jak kazdy zauwazy, to koniec 3-go i poczatek 4-go zakretu i wszystkie punkty pomiedzy leza po wscodniej stronie linii energetycznej wysokiego napiecia.

W punkcie przecinajacym trajektorie przez zielona linie, mamy odleglosc do KTA 17,5km a do przedluzenia pasa (czerwona linia) mamy prawie dokladnie 1,0 mn

Mozna rowniez zauwazyc, ze 4-ty zakret rozpoczety zostal prawie zgodnie z punktem z karty lotniskowej.

Jak to sie ma do trajektorii wyliczanych i umieszczanych w raportach.

Trajektoria z raportu MAK nie jest zgodna z trajektoria wykreslona na  podstawie punktow z Transpordera:

image

https://lh3.googleusercontent.com/cVZS-A3M4oKNt25hYw4YRPVb7uzWDy4eV8iZ5sJEBQoQ8EcdwuGKY5mvyAV9tdeGuaU0-YYZAIoer87j3k3O0ICrTjCiy-u4TAORrMC5JA=w1920-h1050

Na tej trajektorii zaznaczylem rowniez kierunek MGH 241° , ktory przecina krag w miejscu poinformowania wiezy przez I Pilota o rozpoczeciu 4-tego zakretu. Ciekawe miejsce i ciekawy kat MGH mogacy oznaczac Kurs DO punktu KTA.

Nastepna trajektoria, tym razem wyliczona przez ATM i zamieszczona w ich raporcie

image

https://lh3.googleusercontent.com/-yDlEQrhBGev9fsdrwQgt-h5UxG2n1xnTmXjhxfE4BEYSeh4uaGAbIvBohT40N1iiYbclboON0Lk6PGtAcQ3tssyc2nu2L36RiByWPTYpw=w640-h899

jest rowniez bledna-niedokladna, poniewaz przebiega okolo 0,5 mn po zachodniej stronie linii energetycznej wysokiego napiecia.

Natomiast najwiekszy blad zostal popelniony przy obliczaniu i wykreslaniu trajektorii przez podzespol A.Macierewicza i umieszony w filmie-Raporcie:

image

https://lh3.googleusercontent.com/-xfIggbz6KkXdV--0BuVvjmrxbWL3S1u4gDSo-OHzYUVZc0Xm788mtGU0ac0-RGbs04oMS7tmDCBlzSPBBDfW0efmNYCd_m2-HI8GLHmbg=w1920-h1080

Jak widzimy to trajektoria miedzy 3-cim a 4-tym zakretem przebiega okolo 1 mili na zachod od linii sieci energetycznej wysokiego napiecia. przypominam ze 2 mn pomylki to okolo 40 sekund lotu z predkoscia srednia 90m/s !

Przypuszczam, ze tej pomylki nie dokonala grupa pod kierunkiem M.Dabrowskiego i miedzy innymi dlatego nie podpisali sie pod tym "badziewiem" nazwanym filmem-Raportem.


Lubię to! Skomentuj2 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka