Karolina Króliczek Karolina Króliczek
34
BLOG

43 godziny.

Karolina Króliczek Karolina Króliczek Rozmaitości Obserwuj notkę 6

Wstajesz rano. Słuchasz radia. Jednocześnie włączasz telewizor, logujesz się do sieci - odbierasz e-maile. Dzwonisz i piszesz do znajomego. Rozmawiacie przez internet. Nadmiar? Przyzwyczaj się. Tak będzie wyglądał twój normalny dzień w 2007 roku - prognozuje eMarketer.

W minionym roku 100 milionów amerykańskich internautów oglądało telewizję jednocześnie będąc on-line - to ponad dwie trzecie wszystkich użytkowników internetu w Stanach Zjednoczonych. Blisko 90 mln osób w tym samym czasie korzystało z sieci i radia, a 50 mln przy komputerze czytało prasę

Według badania Yahoo i OMD z 2006 roku, dzień przeciętnego konsumenta trwa obecnie 43 godziny, sumując uśredniony czas na standardowe czynności (sen, praca itp.) z czego ponad 16 poświęconych jest na mieszany kontakt z mediami i elektroniką.MTV, w podobnym raporcie z 2005 roku oszacowała dobę na 32 godziny, gdzie na różnorodne media użytkownik przeznaczał 6,5 godziny. Obliczono, że pomiędzy 2000 a 2006 rokiem czas przeznaczony na media wzrósł o 5 proc. - z 3,33 tys. godzin do 3,49 tys. Oznacza to, że środki masowego przekazu pochłaniają nam niemal 9,6 godzin dziennie. W 2007 roku tendencja wzrostowa ma się utrzymać, osiągając poziom 3,52 tys. godzin rocznie.

- Kolejne badania potwierdzają, że ludzie coraz więcej i dłużej korzystają z mediów, nie stawiając jednak jednego nośnika informacji ponad drugim. Żonglują przekaźnikami, przeplatają media, tak aby korzystać jednocześnie z wielu na raz- komentuje Williamson.

Najczęściej w tym samym czasie z różnych mediów korzystają dzieci i młodzież. Magazyn Time w 2006 roku nazwał obecnych nastolatków mianem “Wielozadaniowej Generacji”, która nawet odrabiając lekcję jednocześnie buszuje w sieci - robi tak niemal połowa amerykańskiej młodzieży. Ponad 33 proc. w tym samym czasie korzysta z internetu i ogląda telewizję, a 21 proc. będąc on-line słucha też radia.

Już teraz marketingowcy i spece od reklamy powinni pomyśleć nad nowymi strategiami dotarcia do korzystających ze środków masowego przekazu, bowiem jak widać ani na koncentrację, ani na pełne zaangażowanie uwagi odbiorców w medialny przekaz nie można już liczyć. “

based on MediaRun

‎"..They embody what we know and carry us forward towards what we don't know." Virtual Pet Cat for Myspace

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Rozmaitości