W 2007 r. kampanię Platformy cechował pozytywny przekaz i "uwalnianie energii Polaków", kontrastowało z negatywnym przekazem partii rządzącej. W 2015 r. kampania Dudy była nazywana "najbardziej nowoczesną i innowacyjną" w IIIRP (wykorzystanie internetu
W tym samym roku to partia rządząca miała problem z odczytaniem nastrojów społecznych (odwrotnie niż PiS). Minęło 5 lat i wektor się odwrócił. Kampania PAD jest nacechowana głównie negatywnym przekazem i powtarzaniem sloganów z poprzedniej kampanii.
Sztab opozycji odrobił lekcję z internetu (najpopularniejsze polityczne # – to te promujące RT/ atakujące AD ). 5 lat temu sztab BK praktycznie nie miał szans z machiną konkurenta. Kandydat PO odrobił także lekcje z nastrojów społecznych/wrażliwości.
Wypuszczane spoty RT mają charakter pozytywny i odwołują się do wspólnoty. Dzisiejszy spot o roli "znaku X"/ostatni fabularyzowany o przesłuchaniu AD przez wyborców – to chyba najbardziej pomysłowych spoty w polskiej kampanii prezydenckiej.
Dużą role na polskim TT w tej kampanii odgrywają tzw. "kpoperzy/kpoperki" – głównie młode sympatyczki/ młodzi sympatycy Lewicy (wszystkie akcje # z isoverparty )
Platforma już dawno nie prezentowała tak ideowego i pozytywnego przekazu. Taki sam, lecz romantyczny przekaz prezentował Duda w 2015 r.
Ta kampania pokazuje, że dotąd niezwyciężony w sieci sztab PiS(który 5 lat temu "odkrył" TT w politycznej grze) – zatrzymał się na tamtych mechanizmach i nie "pobrał aktualizacji". Ich strategia internetowa zderza się powtarzaniem starych (nadal działających) sloganów na wiecach