Damian Kujawa Damian Kujawa
144
BLOG

Odwrócony wektor – przekaz i marketing kampanii

Damian Kujawa Damian Kujawa Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

W 2007 r. kampanię Platformy cechował pozytywny przekaz i "uwalnianie energii Polaków", kontrastowało z negatywnym przekazem partii rządzącej. W 2015 r. kampania Dudy była nazywana "najbardziej nowoczesną i innowacyjną" w IIIRP (wykorzystanie internetu

W tym samym roku to partia rządząca miała problem z odczytaniem nastrojów społecznych (odwrotnie niż PiS). Minęło 5 lat i wektor się odwrócił. Kampania PAD jest nacechowana głównie negatywnym przekazem i powtarzaniem sloganów z poprzedniej kampanii.

Sztab opozycji odrobił lekcję z internetu (najpopularniejsze polityczne # – to te promujące RT/ atakujące AD ). 5 lat temu sztab BK praktycznie nie miał szans z machiną konkurenta. Kandydat PO odrobił także lekcje z nastrojów społecznych/wrażliwości.

Wypuszczane spoty RT mają charakter pozytywny i odwołują się do wspólnoty. Dzisiejszy spot o roli "znaku X"/ostatni fabularyzowany o przesłuchaniu AD przez wyborców – to chyba najbardziej pomysłowych spoty w polskiej kampanii prezydenckiej.

Dużą role na polskim TT w tej kampanii odgrywają tzw. "kpoperzy/kpoperki" – głównie młode sympatyczki/ młodzi sympatycy Lewicy (wszystkie akcje # z isoverparty )

Platforma już dawno nie prezentowała tak ideowego i pozytywnego przekazu. Taki sam, lecz romantyczny przekaz prezentował Duda w 2015 r.

Ta kampania pokazuje, że dotąd niezwyciężony w sieci sztab PiS(który 5 lat temu "odkrył" TT w politycznej grze) – zatrzymał się na tamtych mechanizmach i nie "pobrał aktualizacji". Ich strategia internetowa zderza się powtarzaniem starych (nadal działających) sloganów na wiecach

Cóż, człowiek pisze tak, jak może, Obywatelu Redaktorze.  Konstanty Ildefons Gałczyński, List z fiołkiem, 1946

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka