Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
648
BLOG

Spijanie miodu - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 29

ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI  i  EWA PRUSIŃSKA

SPIJANIE MIODU - część pierwsza...


Jeśli nie jesteś prawdziwym odbiorcą poezji,
nie odmawiaj nikomu jej słuchania zewsząd.

Bądź na chwilę przyjacielem poetów! - ZJP

_______________________

 

Zygmunt Jan Prusiński


KOBIETA NA TARASIE


Zwodziste myśli odgarnia jakby
by zostawić te złociste na krawędzi
lekki powab przykleja się
jak motyl ze złamanym skrzydłem.

Przecież był tu dawno temu
sierpień słoneczny i on słoneczny
mój poeta z ogrodu umiał
rozgrzać drobne szczegóły.

Rozmawialiśmy o życiu
nie tylko w wierszach.

Wiatr porwał jego zapach
powrócił ze złamanym skrzydłem !


14.10.2014 - Ustka
Wtorek 2:09

 


Zygmunt Jan Prusiński


KOBIETA W OGRODZIE


Jest znamienna
umie dobierać częstotliwość
by drżała nie tylko sekunda.

Wodzi drzewa
zakłada sukienkę którą lubię
rozmienia drobne wzruszenia.

Jestem obok
uroczym duchem z gitarą
słyszy mój głos w wierszach.

Mijają miesiące
układamy razem książkę
w niej słońce zachodzi.

A księżyc ogród oświetla...


14.10.2014 - Ustka
Wtorek 12:34

 


Zygmunt Jan Prusiński


KOBIETA NA WZGÓRZU


Bywa tam by mnie ujrzeć
odgarniam gęste zarośla
tak wygląda życie - nawet
fotografia tego nie pokaże.

Wznoszę się słowami
podpowiadają drzewa
gdzie mam się udać
by do wzgórza dojść.

Niezapominajki w ręku
słyszę ich śpiew -
dorodne grusze milczą
ale widzą jak się staram.

Opisuję zapowiedzenia
że jestem bliżej - czuję
twój zapach w liściach
przyświeca mój cel.

Czy będziesz otwarta
i wędrowca przyjmiesz ?


16.10.2014 - Ustka
Czwartek 2:50

 


Zygmunt Jan Prusiński


KOBIETA W PARKU WOLNOŚCI


Opiera się o tę jedną myśl
i jest silniejsza bo wierzy
w wybór który dokonała
że z poetą się złączy.

Wybrali z miast Wenecję
tam się udadzą w miodowe
szaleństwo - bo tak kieruje
nieznany instynkt miłości.

W tym parku zostawiłem
cień mój przy drzewach -
może ich dotknąć czule
i dla mnie zaśpiewać.


23.10.2014 - Ustka
Czwartek 22:33

 


Zygmunt Jan Prusiński


MIŁOŚĆ NA ODLEGŁOŚĆ


To zacne - próba siły i wiary
potęguje się kałuża
a tęcza nadaje w niej
słoneczne odbicie.

To nowe obyczaje -
okrężna droga przez szlak
afirmacja nie tylko w sztuce
być kochanym i kochać.

Można tak przez trzysta lat
w oknie stać i marzyć
rozpisywać plan spotkań
cieszyć się życiem...

Zdawkowo naruszam tajemnice
wysuszam tegoroczne kwiaty
by udowodnić że miłość
na odległość to zaszczyt.


16.10.2014 - Ustka
Czwartek 13:13

 


Zygmunt Jan Prusiński


PRZYTUL SIĘ DO MNIE GŁĘBOKO I TAŃCZ


Stevie Wonder jest z nami
rozśpiewany jak nasza miłość
chodzi tymi samymi ulicami
składa nuty z liści jesieni
zobaczysz na co go stać
gdzieś harmonijka ustna
pobudza wody w skałach
płyną słowa z leśnych mchów
tyle tam wabjących iskier
niczym z mego serca do ciebie.

Stevie Wonder jest z nami
łaskawie zaprasza nas do tańca
słyszysz jak się stara zaśpiewać
"Yester me yester you yesterday"
i nic tu nie ma z czarnej karty
miłość rodzi się też na kamieniu
ale jest ważna kiedy jesz chleb
kiedy przed lustrem usta malujesz
idziesz cicha pomiędzy drzewami
i tulisz się do mnie taka iskrząca...

Stevie Wonder jest z nami !


8.11.2014 - Ustka
Sobota 19:21

 


Zygmunt Jan Prusiński


OWIŃ MNIE MIŁOŚCIĄ


Potrafisz przekonać
że miłość nasza wyrosła
ze zdrowego korzenia -
rośnie to drzewo w nas
urokliwe nieprawdaż
tu chcą zamieszkać
wszystkie ptaki - nawet
kłócą się o gniazda...

Pod tym drzewem
czytam ci nowe wiersze
słuchasz uważnie
siedząc na ławce - którą
specjalnie zabudowałem
a te gałązki chcą dotknąć
twe rude włosy
a listki dotknąć twarzy.

Za bardzo jestem wrażliwy
za często cię całuję -
masuję twoje stopy
odwdzięczasz się uczuciem
tak rzadkim - wręcz
niespotykanym dzisiaj
że nawet i niebo plotkuje.

- Owiń mnie Ewo miłością !


9.11.2014 - Ustka
Niedziela 12:34

 


Zygmunt Jan Prusiński


FRAGMENT NIEBA NAD WYDMAMI

Motto: "Czyż dob­ro przeżyte snem nie jest ?
Kto do tryumfów miał pra­wo,
ten mu­si szczęścia wspom­nienie
smutną pew­nością opłacić,
że wszys­tko, co przeżył, snem było !"
- Pedro Calderon de La Barca -


Nigdy wydmy nie były takie ważne
wystarczyło że dwa razy byłaś
w ciągu trzydziestu miesięcy
i zapisałaś się w historii
wiernego krajobrazu.

Szukam cię tam choć wiem
że to tylko metamorfoza
zjawisko które znika - i wtedy
napływa jakiś wyrazisty ból
bo samotność moja jest większa.

Ale wracam do tych miejsc
szukając twego głosu w szczelinach
i tak powstaje wiersz
a w nim pragnienie które umyka
dźwiękiem niepokoju...


10.11.2014 - Ustka
Poniedziałek 12:46

 


Zygmunt Jan Prusiński


KOCHANY ZYGUŚ


Lubię jak tak do mnie mówisz
wtedy pewność wyrasta
zewsząd znika rozgardiasz
lepiej mi się układa
melodia łączona z tęczą.

Być komuś potrzebny
to jak okrzyk orła.

To zwycięstwo miłości
to nie dwoje rąk a cztery
to nie jedno serce a dwa.

Pławię się w twoim ciele
jest tyle miejsc nietkniętych
dawno nie dotykałem.

A przecież to początek
napisanej drogi - jeszcze
nie stworzono księżyca.

Dlatego tyle słońca masz dla mnie !


17.11.2014 - Ustka
Poniedziałek 3:03

 


Zygmunt Jan Prusiński


KIEDYKOLWIEK...


Kiedykolwiek będziesz daleko
a częściej jesteś daleko -
to taka współczesna
miłość na odległość
nowe mody z chłodnej strony
księżyca.

Dobrze że umiem pisać
mogę pofantazjować
na kartce
i o tym i o tamtym
a jakaż swoboda
nad lasem
fruwam pomiędzy brzegami
oznaczonych odcieni.

Jestem na szczycie -
mogę w każdej chwili spaść
otoczyć pietyzmem
twój ruch i twoje ręce
na wydmach
gdzie unosi się powiew
wiatru
a w osłonie uratować
tę bliskość w wierszu.

- Czy nie za dużo wymagam
w obcowaniu z tobą ?


19.11.2014 - Ustka
Środa 14:09

 


Zygmunt Jan Prusiński


DZIKIE POŻĄDANIA


Barry Withe śpiewa
"Youre The First, The Last My, Ewerything" -
trochę jestem rozżalony a nawet rozdrażniony,
nikt nie kapuje o co chodzi
o co chodzi w ogóle w tym życiu.

Wczoraj zrobiłem sobie naleśniki z serem
polane jagodowym sokiem,
dla Ewy chodziłem do lasu taki romantyczny
budowałem swoje gościnności
w wierszach kameralnych -
a we mnie "Let The Music Play"
- rodziły się intymne pożądania...

Dokąd ja idę
miłość leży wyschnięta jak chrust
ławki dla zakochanych puste,
wypełniam sobą pustkę
tylko te mewy wierne piastują mój świat
- znają mnie z wyglądu -
zarastam dziką nadzieją !


30.11.2014 - Ustka
Niedziela 8:56

 


Zygmunt Jan Prusiński


SYLWESTER


Ma być bajeczny
po kilku latach suszy.
Nie będę sam
pękła tradycja jak struna
w czasie grania bluesa.

Nie będę samotny
przyjeżdża Ewa do mnie -
scenariusz się sam pisze.
Ma być bajecznie
zupełnie odrodzony dobieram
garnitur do jej sukni.

Dowiedziałem się wczoraj
że zmienia kolor włosów
na brąz ala-havana...


6.12.2014 - Ustka
Sobota 14:00

 


Zygmunt Jan Prusiński


RANDKA O SIÓDMEJ RANO


Byliśmy umówieni
by spojrzeć sobie w oczy
mniej słów - nie rozpraszać
to co jest ważniejsze
na chwilę zamienić się
w dwa drzewa.

Eskapizm -
poukładać uczucie
wedrzeć się głębiej
udoskonalić to co mamy
dla siebie
podarować ciało dla ciała
bo człowiek bez miłości
nie istnieje.

Rozgrzewam myśl o tobie
jaki muszę być silny
żeby przetrwać tę rozłąkę
niczym więzień
choć żyję na wolności.

Skomplikowany łańcuch słów
ciche skargi brzmią strunami
gram na gitarze "Poranny blues"
bo te ranki są bolesne
kiedy budzę się po nocy
a ciebie nie ma -

tak zwyczajnie
wchłaniać twój zapach...


8.12.2014 - Ustka
Poniedziałek 12:21

 


Zygmunt Jan Prusiński


OCZYSZCZANIE DUSZY


Poprzez miłość oczyszczam
całą przestrzeń
kocham
deszczową panienkę
córkę wiatru
królową wydm
kochankę księżyca
a zatem w jednej kobiecie
mam jakby cztery kobiety
- i słusznie.

Do tej pory jeszcze nie wybadałem
która jest lepsza
to trzeba czasu i skupienia
choćby przeglądnąć stopy
czy pięty ma zadbane
jak się całuje
i jak odbiera mnie w łóżku.

To jest kilkuletnie studium
a jeśli zda ten egzamin
otrzyma ode mnie - dyplom.


9.12.2014 - Ustka
Wtorek 14:00


__________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura