krystynagra krystynagra
135
BLOG

O czymś innym:co mi w śrubach gra

krystynagra krystynagra Kultura Obserwuj notkę 0

 

Co mi w śrubach gra…..
Sobota ,tydzień temu ,popołudnie .Warszawa i okolice toną w śniegu .Dojeżdżam WKD  do stacji Reguły ,brnę wąską ścieżką   do Alei Jerozolimskich. Ostatnie 150   metrów do firmy Asmet przekopuję się przez śnieg po kolana .UFFF..
Ale warto było .
Od   kilkunastu lat nie bywam w operetce ani teatrach muzycznych .Moje uszy nie wytrzymują muzyki przetwarzanej przez wzmacniacze. W Romie – która ma znakomitą akustykę- przesiedziałam  cały  spektakl upychając  w uszach chusteczki ligninowe ,bo moje uszy nie wytrzymywały „technicznego wsparcia”
Pełna więc obaw brnęłam przez  śnieg na koncert poświęcony pamięci Bogny Sokorskiej ,na który zaprosiła mnie firma Asmet. Bognę Sokorską,  gwiazdę lat 60 , pieśniarkę  o niesamowitym glosie ,wspaniałym sopranie koloraturowym pamiętałam jeszcze lat dzieciństwa , a muzykę operetkową po prostu lubię  .   Pierwsza rzecz , która mnie mile zaskoczyła na koncercie w sali firmy Asmet : nie było żadnych wzmacniaczy i wielkich głośników  .Za to cudowni artyści : Grażyna Mądroch  i Bożena Grudzińska – Kubik- uczennice Bogny Sokorskiej  .Zapowiadał i śpiewał z paniami – Piotr Kusiewicz ,akompaniował im na fortepianie –Adam Sychowski. Bohaterem wieczoru oprócz artystów był fortepian , należący niegdyś do Bogny Sokorskiej .Ten fortepian nabyli i wyremontowali po śmierci Bogny Sokorskiej i jej męża pianisty ,Jerzego Sokorskiego   właściciele Asmetu .
Asmet jest firmą rodzinną , producentem i dystrybutorem śrub, nakrętek , wkrętów itp
 Zatrudnia kilkaset osób .Prawie 25 lat temu firmę  założyli Andrzej i Jadwiga Sajnagowie ,absolwenci Politechniki , którzy spotkali się na uczelni ponad 40 lat temu i tak sobie zostali razem .Dorobili  się dwójki dzieci , wnuka i firmy. Dziś  przekazują stery przedsiębiorstwa   dzieciom    ,a pomysł ,żeby ocalić fortepian i przybliżyć sztukę Bogny Sokorskiej , Piastowianki i mieszkanki tych samych okolić – był pomysłem   Magdy, pierworodnej Jadwigi i Andrzeja .
Sajnagowie  to para pracoholików i choć  firmę powoli przekazują już w ręce dzieci – sami nie potrafią cieszyć się odpoczynkiem  ,bo …ich oko firmę tuczy ,zaś odpoczywanie uważają za coś w rodzaju lenistwa . Andrzej , nawet chorując wymyka  się do firmy , bo to jego ukochane dziecko , jego dzieło .Cale życie żyli raczej skromnie – firma była zawsze ważniejsza ._ -Robimy wkręty  , nie przekręty- żartuje  Andrzej ,podkreślając stale ,że trzeba pracować , pracować i pracować.
Nie zapominają jednak o działalności na rzecz kultury .Dostali nawet tytuł mecenasa kultury .
Mnie ten koncert „ Muzyki naturalnej” z prezentacją repertuaru Bogny Sokorskiej zaprezentowanego przez jej uczennice – artystki też obdarzone wspaniałymi sopranami koloraturowymi – dał dużo przyjemności . Słuchanie klasycznego repertuaru Lehara, Rossiniego, Straussa wykonywanego przez znakomitych artystów , w kameralnym nastroju , pozwala na  wzruszenia i podziw  dla autentycznych możliwości utalentowanych głosów.
Mam nadzieję, że rodzinny  Asmet  nie poprzestanie na tym wydarzeniu a koncerty muzyki naturalnej – uczyni swoją tradycją .Ja się wpraszam po znajomości i życzliwości .Niech tam w śrubach gra!

 

krystynagra
O mnie krystynagra

Ruda.Złośliwa.Ale mam dobre serce.Chyba

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura