Momotoro Momotoro
44
BLOG

VII Historyczny Rajd Motocyklowy Wojna Obronna Wrzesień 1939 - Pamiętamy. Bitwa nad Bzurą

Momotoro Momotoro Społeczeństwo Obserwuj notkę 1

No i się stało pojechałem na pierwszy rajd motocyklowy... w tym roku:).

Tym razem środkowa część Polski - okolice Łodzi.

W piątek spotkaliśmy się w miejscu zbornym w Bychlewie. Pod długiej i nieco chłodnej nocy wyruszyliśmy ranem w sobotę w trasę. Pierwszym przystankiem było miejsce, w pobliżu którego nastąpił pierwszy kontakt bojowy jednostek polskich z niemieckimi (tutaj) w ramach bitwy nad Bzurą.

image


imageimage


Następnym przystankiem był cmentarz w Łęczycy. Znajduje się tam kwatera żołnierzy, którzy zginęli w trakcie bitwy. Złożyliśmy dwa znicze i pomodliliśmy się za dusze tych, którzy zostali tutaj pogrzebani.




image


image


Jadąc wzdłuż Bzury wstąpiliśmy w Tumu, by znów odwiedzić Archikolegiatę.

image


image


image


 Kilometr i czas mijały by trafić na do Muzeum Bitwy nad Bzurą.

image

image

image

Po przystanku na zregenerowanie sił pojechaliśmy dalej, by dotrzeć na cmentarz wojskowy w Łowiczu.

image

image

Ostatnim miejscem, gdzie zapaliliśmy zniczy, był cmentarz w Kożlu.

image

image


Czas dalej mijał i nim się człowiek obejrzał, nastała niedziela. Ostatnie parę kilometrów przed powrotem do domu. Wpierw tablica pamiątkowa w Bychlewie.

image


image


Następnie skwer Anny Walnetynowicz w Pabianicach.

image

Tablica pamięci Józefa Salwy

image

Mural przy ulicy Warszawskiej.

image


Cały Rajd zakończył się najważniejszym - niedzielną Msza Św. w Pabianicach.

image


Dalej, dalej i jeszcze raz dalej. a zarazem coraz bliżej. Coraz bliżej życia, coraz bliżej codziennej rzeczywistości:)

Bogu niech będą dzięki!

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo