leniuch102 leniuch102
144
BLOG

Największe ofiary stereotypów

leniuch102 leniuch102 Technologie Obserwuj notkę 0

Nie jestem przeciwnikiem stereotypów, nawet tych krzywdzących, np. że Murzyni są czarni, a kobiety mają cycki. Stereotyp to wiedza w pigułce i jak pigułka nie zastąpi posiłku. Z drugiej strony nie starczy nam życia, żeby rozkminić wrażliwości i zaszłości, które sprawiają, że np. Cyganowi lepiej podchodzi gitara i śpiew, niż powiedzmy uprawa kukurydzy.
Jak jakaś grupa społeczna nie lubi stereotypów na swój temat, to czym prędzej powinna zmienić swoje postępowanie i już za półtora pokolenia po stereotypie nie będzie śladu. Szwedom np. nie podobało się, że są postrzegani jako alkoholicy, to wprowadzili półprohibicję i chwilę potem pół Szwecji wsiadło na promy do Polski by zalać się w trupa i udowodnić, że Szwed prędzej odpuści sobie Szwecję niż procenty.
Największe współczucie budzą we mnie nie różne dzikusy, którym przykro, że są odbierane jak dzikusy. Najbardziej żal mi inżynierów, za których produktami ciągnie się zła reputacja, która zastygła w formie internetowego stereotypu właśnie. Od kilku lat ulubionym chłopcem do bicia są silniki tsi, czyli benzyniaki z turbinką. Kupując sobie takie auto, uprzedzony szeroko rozpowszechnioną opinią, że rozpadnie się po 90 tysiącach, wykupiłem specjalne ubezpieczenie na cztery lata albo 120 tysięcy.
Tymczasem już w momencie, kiedy wyrzucałem na nie pieniądze, silnik był skutecznie poprawiony. Czy internetowi mędrkowie, których głupimi opiniami bezrozumnie się kierowałem, zwrócą mi dwa tysie za niepotrzebne ubezpieczenie, pytam się?
No właśnie.
Zatem: stereotyp tak, ale z głową. Widząc w ringu Hindusa i Murzyna wciaż stawiamy pieniądze na tego drugiego, ale kupując gadżet warto wyjść  poza stereotyp, bo potrafi skrzywdzić. Nas w kieszeń.
Amen.

leniuch102
O mnie leniuch102

treści "osobiste": https://leniuch.home.blog/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie