lestat lestat
249
BLOG

Na końcu Polski - decyzja wuja z 1946 lub 1947 roku

lestat lestat Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Nie byłem nie widziałem . Do Miedzianki dwadzieścia kilka w jedną stronę od Krzeszowa , zabrakło czasu .

Dlaczego Miedzianka ? Kilka lat temu czytałem książkę o – chciałem zobaczyć. 

Historia miasta , potem wsi co zniknęła . 

Książkę Springera można przeczytać albo w necie sobie poczytać o historii .

To na cholerę notka? Dla wuja . 

Wróciliśmy z tej krótkiej wycieczki – Krzeszów , Chełmsko Śląskie , Lubawka i z samochodu ulicami Kamiennej Góry –w domu obiad . Gadamy . 

Pada słowo Miedzianka . 90 letni wujek ożywia się . Robiłem tam jeden dzień i uciekłem . 

Znaczy zrezygnował .

Oczy mi się robią jak stare pięciozłotówki z rybakiem . Wuj leci z opowiadaniem . 

Płacili 4 5 razy więcej niż normalnie. Był 1946 albo 47 . Trzech z jego ekipy poszło . Ściągnęli go . Kopali doły jak wuj opowiada po 10 – 15 metrów . Jak trafiali na żyłę , od razu urobek w zamykane pojemniki i Rusy zabierali .  Inni pracowali niżekj w kopalni . Ci zbierali więcej .

Wuj mówi , że pracował jeden dzień , kopał z kolegami , nie wie dlaczego ale mu nie pasowało . Po dniówce wrócił do siebie . Był kawaler nikomu nie musiał się tłumaczyc czemu z takich pieniędzy zrezygnował . 

Ale wujku czemu zrezygnowałeś – musze dopytać.  

Serio nie wie – po prostu nie , za normalną pracę płacili dużo , to go przede wszystkim w jakiś sposób alarmowało . I ci Rusy i te pojemniki .O słynnych kontrolach czy ktos jakiegos urobku nie ma w ubraniu nie mówił.  

Kto w 46 czy 47 słyszał i rozumiał słowo radioaktywność ? 

W Miedziance wydobyto przez kilka lat koło 600 ton rud uranu . 

Koledzy wuja jak mówi zmarli 50-40 lat temu . 

Wuj ma 90 lat. Kupił sobie pół wieku życia jedną decyzją . 

Sto lat wujku – to notka dla Ciebie .


lestat
O mnie lestat

W związku z końcem postkomunistów,a poszerzeniem pojęcia lewica oraz uznaniem Gierka za patriotę - odkurzam znaczek sprzed 35 lat "Za nic bym nie chciał , aby uważano mnie za człowieka poważnego , bo w obecności tzw. poważnych ludzi dzieci bawia się bez wigoru i radości , kobiety przestają być zalotne , wojskowi nie chcą opowiadac pieprznych anegdot , maski zdejmuja lub nadziewają w ich obecności tylko ludzie smutni. A na dodatek - durnie są zawsze poważni. Jeden z tych poważnych wygłosił najgłupsze zdanie w salonie na mój temat "dyskomfort części dyskutantów wynikający z tej wprost niemożliwej już do banalizowania, relatywizowania czy tym bardziej ignorowania kompromitacji PO, wzrósł niepomiernie i manifestuje się w sposób różnoraki. Jedni fundują nam różnego rodzaju divertissement w postaci zagadek...."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura