Lewin Lewin
399
BLOG

Prawdziwy dialog polsko-żydowski jest możliwy

Lewin Lewin Kultura Obserwuj notkę 7

Droga do prawdziwego dialogu jeszcze daleka. Dlaczego tak uważam, pisałem we wcześniejszych postach. Ale właśnie jestem po lekturze dyskusji ze strony Forum Żydów Polski i jestem głęboko poruszony. A więc są środowiska żydowskie gotowe do prawdziwego dialogu.

Rozmowa o której mówię jest tu -> http://fzp.net.pl/spot12.html

Gorąco polecam.

Jeżeli czytają mnie uczestnicy omawianej przeze mnie dyskusji to chcę im powiedzieć kilka rzeczy. Szanuję was za odwagę. Nie mam złudzeń, że wasza szczerość nie zostanie wykorzystana przez prymitywnych ksenofobów i krzykaczy z obu stron. Jedni wykorzystają to jako ostateczne potwierdzenie, że wszystkiemu winni są Żydzi, drudzy uznają, że zaraza antysemityzmu jest tak wszechobecna, że dotyka samych Żydów. Ale jestem przekonany, że jeżeli kiedyś dojdzie do prawdziwego pojednania polsko-żydowskiego to właśnie dzięki takim jak Wy. To dzięki takim jak Wy ludzie wyrzekną się antysemickich stereotypów nie dlatego, że ich głośne wypowiadanie jest karane w Polsce medialną nagonką a potem śmiercią w życiu publicznym. Ludzie wyrzekną się antysemickich stereotypów ponieważ tacy jak Wy będą dla nich niezbitym dowodem, że te stereotypy są po prostu niesprawiedliwe.

Życzę dalszej odwagi i wytrwałości.

A pozostałych jeszcze raz zachęcam do lektury.

 

 

Lewin
O mnie Lewin

Taki sobie zwykły szary obywatel...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura