Liberta Liberta
3412
BLOG

Sikorski pęka?

Liberta Liberta Rozmaitości Obserwuj notkę 144

 Jarosław Kaczyński na wysłuchaniu w Parlamencie Europejskim powiedział:

 

"Musimy bronić polskiego honoru. Zginął na służbie Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, mój świętej pamięci brat. Zginęła jego małżonka, zginął prezydent na obczyźnie, zginęło wielu wybitnych polityków, zginęła generalicja, zginęło wiele osób z Rodzin Katyńskich, zginęli oficerowie i inni funkcjonariusze pułku lotniczego, którzy także byli na służbie, którzy służyli Polsce.(...)

 Gdyby katastrofa wyglądała tak, jak to jest opisane w raportach rosyjskich, a także niestety w polskim oficjalnym raporcie, to nie mogłaby tak wyglądać, nie mogłaby mieć tego rodzaju następstw.Ale są także i inne wątki tej sprawy, które powinny być wyjaśnione, chociaż to już jest inny tryb niż ten, który jest istotny w rozstrzygających w ciągu tego spotkania. Jest kwestia działań politycznych związanych z rozdzieleniem wizyt. Jest kwestia zachowań ówczesnych i dzisiejszych władz polskich. Jest kwestia zachowań ówczesnego ambasadora Rosji w Warszawie, dzisiaj ambasadora w Berlinie, w tym zachowań skandalicznych z punktu widzenia reguł dyplomatycznych. Zachowań, które odnosiły się do głowy polskiego państwa i na które polskie MSZ w ogóle nie reagowało. To bardzo charakterystyczne i sądzę, że kiedyś będzie przedmiotem odpowiednich dochodzeń. Jestem głęboko przekonany, że będą przedmiotem dochodzeń. (...)

 Chciałbym wiedzieć, dlaczego polski minister spraw zagranicznych niewiele po 9.00 - a mówię to na podstawie własnego doświadczenia, bo rozmawiał właśnie ze mną - wiedział, że wszyscy zginęli. Skąd wiedział? Kilkanaście minut później wiedział już, że katastrofa była wynikiem błędu pilota. Skąd mógł to wiedzieć? Wszystkie te krążące wtedy wieści na temat czterech lądowań. Sam się z tym zetknąłem, bo przecież tego dnia byłem na lotnisku w Smoleńsku. Cała ta kampania propagandowa, najwyraźniej przygotowana, z góry zaplanowana. Najwyraźniej mająca swój bardzo mocny, wydaje się, że zorganizowany rezonans i później kontynuowana na wiele sposobów, także z udziałem ludzi prominentnych nie tylko w wymiarze politycznym, ale także w wymiarze, który dzisiaj nazywamy celebryckim. Skąd tego rodzaju postawy, o co tutaj w gruncie rzeczy chodziło, kto chciał wyraźnie ukryć prawdę?

Sprawy decyzji związanych z prowadzeniem śledztwa to zupełnie kapitalna rzecz. Dlaczego oddano śledztwo Rosjanom? Dlaczego nie przeprowadzono w Polsce sekcji zwłok? Przecież to był podstawowy obowiązek. Skąd stwierdzenie, że właścicielami zwłok polskich obywateli jest państwo rosyjskie, bo tak można było by to określić. A później kolejne - że to państwo polskie jest właścicielem tych zwłok i decyzje rodziny w sprawie sekcji zwłok są bez znaczenia. Skąd odwlekanie o lata tych decyzji? I to decyzji jak dotąd częściowych, bo przecież tylko zwłoki trzech osób zostały poddane takiemu zabiegowi, a to dalece zbyt mało.

Krótko mówiąc do rozstrzygnięcia mamy bardzo wiele kwestii, bardzo wiele. Jest ogromnie ważne by prawda o tym wszystkim, o tym co już wiemy, co zostało przedstawione na tej konferencji; przede wszystkim prawda o tym, że cała wersja rosyjska, powtórzona później w wielkiej mierze przez Polskę, jest całkowicie bezpodstawna."

http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=30095

 

Pan Jarosław Kaczyński powiedział to głośno w Parlamencie Europejskim w Brukseli.

Czy więc Radosław Sikorski wystraszył się tych słów.?

Bardzo szybko udzielił odpowiedzi, przedstwaiając stenogramy rozmów z Centum Operacyjnego MSZ z 10 kwietnia 2010r,

I tutaj pojawił sie problem, ponieważ ze stenogramów wyraźnie widać, że Radosław Sokorski wiedział o tzw. katastrofie jeszcze przed tzw.katastrofą. Wiedział o niej już o godz. 8.52, podczas, gdy pierwsza wersja głosiła, że tzw. katastrofa wydarzyła się o godz. 8.56!!!

Nawet tydzień po tzw. katastrofie we wszystkich kościołach biły dzwony i wyły syreny o godz.8.56!!!

 

 Oto cały stenogram z CO MSZ:

 

08:52:53 – 08:53:18 (4-3 mni. przed czasem tzw. katastrofy w pierwszej wersji)

Połączenie odebrane przez Centrum Operacyjne
Pracownik CO: Centrum Operacyjne MSZ słucham
Minister Radosław Sikorski: Czołem Sikorski
P.CO: Dzień dobry Panie Ministrze
MRS: Co wiemy o tym wypadku w Smoleńsku?
P.CO: Jeszcze nic nie wiemy Panie Ministrze
MRS: To proszę nawiązać kontakt z.. rozumiem, że samolot Prezydenta uległ awarii.. proszę
o informację
P.CO: Zaraz będę oddzwaniał
MRS: Dziękuję
P.CO: Dziękuję
09:02:53 – 09:03:51
Połączenie nawiązane przez Centrum Operacyjne
Minister Radosław Sikorski: Halo
Pracownik CO: Dzień dobry Panie Ministrze Centrum Operacyjne. Rozmawiałem przed
chwilą z szefem konsulatu i z attache w Smoleńsku. Powiedzieli, że z wieży kontrolnej dostali
informację, to było 15 minut temu, zdarzenie, że prawdopodobnie samolot zaczepił o drzewa
przy lądowaniu i spadł.
MRS: Jezus Maria! (szept)
P.CO: Nic na razie więcej nie wiedzą, no tam się jakieś szaleństwo rozpoczyna. Powiedzieli..
MRS: Ale, ale, ale jest wypadek, to jest rzecz potwierdzona niestety?
P.CO: Mówią, że taką informację z wieży dostali.
MRS: Jasne. Ja poinformowałem już Ministra Klicha. Proszę, ja muszę rozmawiać z
Premierem i z Marszałkiem Sejmu
P.CO: Dobrze
MRS: Proszę też swoimi kanałami mnie łączyć
P.CO: Dobrze, zaraz do Premiera spróbujemy. Dziękuję bardzo.
09:07:53 – 09:10:35
Połączenie nawiązane przez Centrum Operacyjne
Ambasador Jerzy Bahr: Tak słucham
Pracownik CO: Dzień dobry Panie Ambasadorze, Centrum Operacyjne MSZ z tej strony
AJB: Tak
P.CO: Coś wiemy więcej w tej chwili?
AJB: No w tej chwili ja stoję, samolot jest całkowicie rozbity, stoimy w odległości 150 metrów,
nie ma żadnego śladu życia, ugasili pożar, który był w przedniej części i to jest wszystko.
Otoczone to jest już przez straż pożarną i..
P.CO: A czy to jest pewne, że to był ten samolot?
AJB: Proszę?
P.CO: Czy to jest pewne, że to był ten nasz samolot?
AJB: Nie no naturalnie, że to jest ten samolot.. (w tle P.CO: wiadomo) ..tak
P.CO: Panie Ambasadorze czy rozmawiał Pan z Ministrem?
AJB: Jeszcze nic nie rozmawiałem
P.CO: Dobrze. Proszę bardzo zaczekać moment przy telefonie, spróbuję przełączyć
próba przełączenia rozmowy do Ministra Radosława Sikorskiego
P.CO: Zajęty jest niestety telefon u Ministra
AJB: TakP.CO: Rozmawia najwyraźniej z kimś innym. Czyli tak. Panowie jesteście.. ja podsumuję
Panowie jesteście 150 metrów od samolotu, pożar został ugaszony, nie widać śladów życia
AJB: Tak, samolot został całkowicie zniszczony
P.CO: Czy to wiadomo było.. czy widać było katastrofę?
AJB: Myśmy słyszeli tylko jak przelatywał nad lotniskiem nisko, potem wszystkie samochody
zaczęły jechać w tamtym kierunku..
P.CO: Przepraszam Panie Ambasadorze, mam Ministra na linii
AJB: Dobrze
P.CO: (w tle – przez drugi telefon) Panie Ministrze, Mam Ambasadora, mogę przełączyć z
drugiego telefonu? To już rozłączamy się i za chwilę dzwonię
łączenie rozmowy
Minister Radosław Sikorski: Halo
Pracownik CO: Już, już łączę z Ambasadorem
09:09:57 – 09:10:2
Połączenie odebrane przez Centrum Operacyjne
Pracownik CO: Centrum Operacyjne
Minister Radosław Sikorski: Sikorski
P.CO: Panie Ministrze, tak
MRS: Czy są jakieś nowe informacje?
P.CO: Już daję kolegę, który właśnie ma Ambasadora na linii
P.CO: Panie Ministrze, mam Ambasadora na linii, czy mogę przełączyć z drugiego telefonu?
MRS: Bardzo proszę
P.CO: To już rozłączamy się i za chwilę dzwonię
09:31:13 – 09:32:37
Połączenie nawiązane przez Centrum Operacyjne
Minister Radosław Sikorski: Halo
Pracownik CO: (...) z tej strony, Centrum Operacyjne. Panie Ministrze, mam listę
pasażerów (w tle MRS: tak), którzy znajdowali się na pokładzie. W jaki sposób mogę Panu
dostarczyć tę listę?
MRS: Proszę mi przesłać mailem. A proszę mi jeszcze powiedzieć kto jeszcze był?
P.CO: Kaczyński, Pani Prezydentowa oczywiście, Kaczorowski Ryszard (w tle MRS: Boże)..
lista pasażerów jest bardzo długa, także przeczytanie tych nazwisk.. trudno mi teraz wyłonić
istotne osoby, jest 89 nazwisk.
MRS: Jasne. Proszę mi przesłać mailem.
P.CO: Panie Ministrze, tylko że mamy problem. W tej chwili jest naprawa w MSZ, maile nie
działają.
MRS: Cholera (szept)
P.CO: Zostaliśmy odcięci w ogóle, centrala od prądu, powikłania po pogodowej awarii
MRS: Faksy?
P.CO: Faks działa, także ewentualnie mogę wysłać na podany numer
MRS: Dobra, to za chwilę dobra? Ja oddzwonię za chwilę, bo muszę uruchomić faks.
P.CO: Proszę.. jeszcze mam pytanie. Czy Pan Minister rozmawiał już z Premierem?MRS: Premier wie, Marszałek Sejmu wie i osobiście poinformowałem Jarosława
Kaczyńskiego
P.CO: Rozumiem, dziękuję za tę informację
MRS: Dziękuję
09:33:22 – 09:34:08
Połączenie nawiązane przez Centrum Operacyjne
Jarosław Kaczyński: Halo
Pracownik CO: Dzień dobry Panie Prezesie, Centrum Operacyjne MSZ z tej strony.
Minister Sikorski chciałby z Panem rozmawiać
JK: Proszę bardzo
P.CO: Dziękuję
łączenie rozmowy
Minister Radosław Sikorski: Halo
P.CO: Centrum Operacyjne z tej strony, mam na linii Panie Ministrze Pana Jarosława
Kaczyńskiego
MRS: Ale ja już rozmawiałem. Okʼay. Proszę łączyć.

http://www.msz.gov.pl/files/docs/komunikaty/20120330/1.wav

 

Natomiast ambasador Bahr tak wspomina:

”Była godzina 8.55.” ! ! !


 Minister już wiedział. ! ! !

”Od siedmiu minut. 
Od dyrektora Jarosława Bratkiewicza z departamentu polityki wschodniej, a ten od swego naczelnika Dariusza Górczyńskiego, który zadzwonił do niego z płyty lotniska.” 

http://wyborcza.pl/1,76842,8941828,Startujemy.html?as=9&startsz=x#ixzz1qUpRq478

 

Zdaje się, że p. minister Radosław Sikorski ma poważny problem!

W normalnym kraju, po ujawnieniu tych stenogramów zostałby zatrzymany przez ABW do wyjaśnienia, co wie na temat tzw. katastrofy i śmierci 96/97 osób!!!

 

Powinniśmy przestać mówić o" katastrofie smoleńskiej", a o "zamachu na polską delegację"


 


Liberta
O mnie Liberta

jestem niepokorna

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości