lugola lugola
246
BLOG

Moje myśli o Powstaniu

lugola lugola Polityka Obserwuj notkę 6

Nie sposób od tego uciec - od refleksji, od lektury. Nie sposób uciec - nie znaczy, że chcę uciekać.

Przeczytałam już mnóstwo analiz, rewizji dotyczących tego zrywu Polaków w tej beznadziei kolejnego lata pod okupacją.

Cóż można do tego dodać od siebie? Niewiele.Nie będę więc tu grafomanić, a swój głos w sprawie słuszności bądź niesłuszności decyzji władz AK zawrę w krókim, ale dosyć popularnym cytacie z G.K. Chestertona o Polsce.

Przypomnienie tego cytatu niech będzie moją opinią na temat Powstania Warszawskiego. Może z pozoru nieadekawtny, ale ja wiem......

"Moja instynktowna sympatia do Polski zrodziła się pod wpływem ciągłych oskarżeń miotanych przeciwko niej; i – rzec mogę – wyrobiłem sobie sąd o Polsce na podstawie jej nieprzyjaciół. Doszedłem mianowicie do niezawodnego wniosku, że nieprzyjaciele Polski są prawie zawsze nieprzyjaciółmi wielkoduszności i męstwa. Ilekroć zdarzało mi się spotkać osobnika o niewolniczej duszy, uprawiającego lichwę i kult terroru, grzęznącego przy tym w bagnie materialistycznej polityki, tylekroć odkrywałem w tym osobniku, obok powyższych właściwości, namiętną nienawiść do Polski." 

G. K Chesterton.

lugola
O mnie lugola

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka