Maksymilian Jastrzębiec Maksymilian Jastrzębiec
2654
BLOG

Najlepsze i najgorsze samochody 2019 roku – ranking „What Car?”

Maksymilian Jastrzębiec Maksymilian Jastrzębiec Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 28


Które marki uważane są za najbardziej niezawodne, a które za najbardziej problemowe spośród 218 opisanych modeli? O tym informuje brytyjski magazyn motoryzacyjny, w którym eksperci zebrali opinie ponad 18 000 kierowców. W ciągu 12 miesięcy oceniono auta 31 marek o wieku maksymalnie 5 lat. Jak się okazuje w pierwszej połowie przeważają samochody dalekowschodnie Z Lexusem, Toyotą i Suzuki na początku. Natomiast w drugiej połowie plasują się samochody europejskie. 


Badaniem objęto ocenę częstotliwości oraz stopnia zaawansowania usterek występujących w samochodach w trakcie ostatniego roku, z podziałem na 14 obszarów: silnik, nadwozie, układ hamulcowy, układ elektryczny silnika, układ wydechowy, światła zewnętrzne, układ paliwowy, skrzynia biegów i sprzęgło, wykończenie wnętrza, układy elektryczne bez silnika, układ kierowniczy, zawieszenie oraz inne. 


Właściciele aut podawali także w każdej kategorii liczbę dni, przez które ich pojazd był wyłączony z ruchu. Przedstawione zostały koszty serwisowania począwszy od bezpłatnych napraw objętych gwarancją, a na kosztach poniesionych przez właściciela kończąc. Dni przestoju i wysokość naprawy wpływały na obniżenie miejsca na liście.



W kategorii aut małych średnia niezawodność waha się na poziomie 94,7 proc. Pierwsze miejsce należy do Suzuki Celerio – 98,9 proc., na drugim jest Honda Jazz – 98,3 proc., na trzecim znajduje się Dacia Sandero – 97,9 proc.


Najsłabiej w tej kategorii wypadły: Nissan Note – 87,8 proc., Peugeot 208 – 87 proc. i Seat Ibiza – 86 proc.



Średnia niezawodność w klasie samochodów rodzinnych wyznaczono na 94,1 proc. Tutaj dominuje Skoda Rapid – 99,4 proc., za nią plasują się Toyota Auris – 98,2 proc. i Hyundai i30 – 97,7 proc. 


Najsłabiej wypadły: BMW serii 1 z jednostką wysokoprężną – 87 proc., Nissan Pulsar – 86,6 proc. i Vauxhall/Opel Astra Diesel – 82,3 proc.



W klasie wyższej (segment D) średnia niezawodność wynosi 94,1 proc. Jako pierwszy jest Hyundai i40 – 97,9 proc., po nim Kia Optima – 97,3 proc. i Volvo S60/V60 – 96,8 proc.


Na drugim końcu jest Mercedes klasy C – 87,6 proc., Vauxhall/Opel Insignia – 85,4 proc. i Jaguar XE – 82,6 proc.



W klasie premium przeciętną niezawodność wyznaczono na poziomie 90,4 proc. Tutaj zwycięża Jaguar XJ – 94,3 proc., za nim Mercedes Klasy E – 92,8 proc. oraz BMW serii 5 (od 2017) – 92,6 proc.


Na końcu pojawiły się BMW serii 5 (2010–2017) – 88,4 proc., Mercedes klasy S – 88,1 proc. i Jaguar XF 86,8 proc.



Małe SUVy mają poziom niezawodności z wynikiem 93,3 proc. Jako pierwsza jest Kia Soul – 100 proc., Mini Countryman – 99,1 proc. i Suzuki Vitara – 97,6 proc. 


Na przeciwległym biegunie znalazły się: Audi Q2 – 92,4 proc., Volkswagen T-Roc –86,5 proc. i Jeep Renegade – 77,1 proc.



W klasie rodzinnych SUVów niezawodność określono na poziomie 91,6 proc. Klasę otwiera Kia Sportage – 98,6 proc., za nią Volvo XC40 – 98,4 proc. i Audi Q3 (silnik benzynowy) – 98 proc.


Najgorzej wypadły Nissan Qashqai (silnik benzynowy) – 82,1 proc., Renault Kadjar – 81,3 proc. i Range Rover Evoque – 78,4 proc.



Duży SUV ma 91 proc. Najlepiej wypadają Toyota RAV4 – 99,5 proc., Honda CR-V (z silnikiem benzynowym) – 98,7 proc. i również benzynowa Mazda CX-5 – 97,8 proc.


Najsłabiej wypadły: Land Rover Discovery Sport – 81,9 proc., Ford Edge – 80,7 proc. i Nissan X-Trail – 77,1 proc.



W klasie SUVów luksusowych niezawodność wynosi 86,5 proc. Tutaj rządzą niemieccy producenci. Jako pierwszy Volkswagen Touareg – 96 proc., BMW X5 – 92,1 proc. i Porsche Macan – 92 proc.


Z drugiej strony znajdują się samochody brytyjskie: Land Rover Discovery – 82,5 proc., Range Rover Velar – 77,9 proc. i Range Rover – 69,3 proc.



Kategoria aut hybrydowych i z napędem elektrycznym określa nota 96,1 proc. Tutaj rządzi japoński koncern: Lexus CT – 100 proc., Toyota Yaris Hybrid – 100 proc. i Lexus NX – 99,7 proc.


Pośród samochodów elektrycznych wygrywa Tesla S – 98,9 proc. Porównując samochody z napędem alternatywnym plasuje się na 6 pozycji, nieznacznie wyprzedzając Toyotę Prius – 98,4 proc.


Najsłabiej wypadają Mitsubishi Outlander PHEV – 93,6 proc., Volkswagen Golf GTE – 89,1 proc. i Renault Zoe – 82,3 proc.



W podsumowaniu ogólnym przedstawiono wyniki poszczególnych marek samochodów:


1. Lexus – 99,3

2. Toyota – 97,7

3. Suzuki – 97,3

4. Tesla – 96,9

5. Subaru – 96,6

6. Kia – 96,3

7. Hyundai – 95,7

8. Mini – 95,4

9. Skoda – 95,2

10. Honda – 94,9

11. Volvo – 94,7

12. Dacia – 94,5

13. Mitsubishi – 94,3

14. Ford – 94,1

15. Seat – 93,8

16. Volkswagen – 93,7

17. Mazda – 93,5

18. Peugeot – 93,4

19. Fiat – 93,3

20. Audi – 92,9

21. BMW – 92,1

22. Citroen – 91,8

23. Porsche – 91,7

24. Mercedes – 90,6

25. Alfa Romeo – 89,7

26. Jaguar – 89,5

27. Vauxhall/Opel – 89,4




Źródło: dziennik.pl


Po pierwsze - BÓG. Po drugie - Ojczyzna.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie