Blog
Marek Ciesielczyk
Marek Ciesielczyk
Marek Ciesielczyk dr politologii /Uniwersytet w
9 obserwujących 316 notek 184586 odsłon
Marek Ciesielczyk, 10 lutego 2008 r.

Strategia promocji Tarnowa

W tarnowskim tygodniku TEMI (6 lutego 2008) ukazał się artykuł Ireneusza Kutrzuby pt "Jak promować Tarnów?".

Jako że problem promocji gmin w Polsce jest wyjątkowo ważny dla ich rozwoju (a twierdzę tak jako b. radny z 12-letnim stażem) - można zaobserwować teraz gwałtowny wzrost wydatków gmin (zwłaszcza większych miast - patrz Wrocław) na promocję - pozwolę sobie zaprezentować poniżej mój pomysł na promocję 120-tysięcznego Tarnowa.

Z twierdzeniami Kutrzuby zgadzam się w pełni, przypominając jednocześnie, iż w przeszłości - jako rzecznik prasowy prezydenta Tarnowa R.Ciepieli - nie był tak pomysłowy. Np. w "Gazecie Krakowskiej" (19.01.1994) w swoim artykule "Alternatywne bujanie w obłokach" wyśmiał mój pomysł utworzenia w 100-tysięcznym Tarnowie wyższej uczelni (teraz jest już ich kilka), a po wizycie wspomnianego prezydenta Tarnowa w Chicago miał do zaprezentowania (jako materiał "promocyjny") jedynie zdjęcie tarnowskiej delegacji ze....zdjęciem gubernatora stanu Illinois.....Teraz widocznie jest mu łatwiej filozofować na temat promocji miasta.....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

A oto moje propozycje sprzed roku, które są chyba nadal aktualne:

Copyright by Marek Ciesielczyk, March 1, 2007, Skrytka pocztowa 40, 33-100 Tarnów 1, phone: 0601 255 849

 

Strategia promocji Tarnowa

 

Koncepcja pracy koordynatora ds. promocji i rozwoju miasta Tarnowa w latach 2007-2010

Autor: Marek Ciesielczyk


Tarnów w oczach Piotra Barszczowskiego, jednego z najwybitniejszych tarnowskich artystów

 

Diagnoza dotychczasowych działań promocyjnych miasta Tarnowa i ich skutków w latach 1994-2006

 

W okresie prezydentury pp.Ciepieli, Rojka i Bienia ogólnopolski wizerunek Tarnowa w znacznym stopniu kształtowały wydarzenia nagłaśniane przez media ponadlokalne, które przyczyniły się do powstania wyobrażenia o naszej gminie:

 

  1. jako mieście o charakterze prowincjonalnym,
  2. zaś traktowanie potencjalnych inwestorów przez trzy kolejne ekipy rządzące skutkowało powstaniem wizerunku Tarnowa jako miasta nieprzyjaznego dla zewnętrznych inwestycji

 

patrz np.:

 

ad. 1.

ośmieszony przez media ogólnopolskie zakaz prezydenta Rojka przeklinania na ulicy, ogłoszona przez wiceprezydenta Łabno akcja zdrapywania z tarnowskiego bruku gumy do żucia, eksploatowany medialnie protest radnych Ruchu Stu przeciw „pupie Papkina” zaprezentowanej na tarnowskiej scenie teatralnej przez dyrektora Świdra, wyjazd tarnowskich radnych powiatowych za Gibraltar w celu „zacieśniania stosunków z radnymi hiszpańskimi i afrykańskimi” przypisany niesłusznie przez media „radnym tarnowskim”, nagłośniony przez telewizję ogólnopolską „zakład prezydenta Bienia”, w wyniku którego moczył się w garniturze tarnowskiej sadzawce (tzw. „promocja z kucykiem i kolczykiem w uchu”), prezentacja przez prezydenta Ciepielę jako „sukcesu promocyjnego” miasta zdjęcia ze zdjęciem gubernatora stanu Illinois po nieudanej wyprawie za ocean licznej delegacji tarnowskiej (do zapowiedzianego spotkania z gubernatorem nie doszło), prokuratorski finał akcji zbierania funduszy na budowę pomnika Chrystusa Króla na Górze św. Marcina, firmowanej w pewnym momencie m.in. przez prezydenta Rojka i wiceprezydenta Sasaka

 

ad.2.

już w całej Polsce w środowiskach inwestorów słynna jest sprawa niezagospodarowania w centrum Tarnowa od 10 lat terenu po „Owintarze” (antyinwestorską „wizytówką” Tarnowa stały się ruiny w środku miasta)  oraz wieloletnia „przepychanka” z władzami samorządowymi Tarnowa inwestora planującego budowę centrum handlowego na os.Legionów

 

 

Brak skutecznego lobby protarnowskiego w parlamencie oraz Sejmiku Małopolskim od 12 lat dopełnił proces spychania Tarnowa do roli małopolskiego „kopciuszka” (dzisiaj właśnie podano do wiadomości, że rektor WSB Pawłowski „załatwił” dla Nowego Sącza – dzięki poparciu „rzeczpospolitej sądeckiej” 126 mln euro na budowę miasteczka multimedialnego, kilka dni wcześniej posłowie z Nowego Sącza przeforsowali powstanie w ich mieście nowego wydziału Sądu Okręgowego  (Tarnów i tym razem przegrał z Nowym Sączem).

 

Jedynym, mającym faktyczne znaczenie dla pozytywnej promocji Tarnowa wydarzeniem była publikacja świetnego materiału reklamującego nasze miasto w miesięczniku LOT, kolportowanym np. w samolotach tej linii ok. rok temu.

 

*****

 

Dlaczego niezbędna jest koordynacja działań mających na celu promocję i rozwój Tarnowa, na czym ma polegać praca koordynatora i jakie projekty powinien realizować w pierwszej kolejności?

 

Nazwa

Nazwa stanowiska - problem pozornie tylko drugorzędny – ma pewne znaczenie socjotechniczne. Oczywiście osoba, wykonująca niżej opisaną pracę, mogłaby występować jako „koordynator”, „kierownik” czy też „naczelnik” wydziału, referatu, komórki etc. , jednak ze względu na charakter kontaktów z partnerami zewnętrznymi lepiej by było, gdyby ją nazwać w inny sposób, sugerujący partnerom większe znaczenie tego typu funkcji. „Dyrektor Biura ds. Koordynacji Promocji i Rozwoju Miasta” może brzmi zbyt pompatycznie, ale z punktu widzenia socjotechnicznego ma uzasadnienie.

Skomentuj Obserwuj notkę Napisz notkę Zgłoś nadużycie
NEWSY - TOP 5

O mnie

_________________________________________________ w czasie mojego wykładu w Chicago w lutym 2009 _________________________________________________ image _________________________________________________ patrz: www.marekciesielczyk.com _________________________________________________ dr politologii Uniwersytetu w Monachium, Visiting Professor w University of Illinois w Chicago, pracownik naukowy w Forschungsinstitut fur sowjetische Gegenwart w Bonn, Fellow w European University Institute we Florencji, europejski korespondent Radia WPNA w Chicago, autor pierwszej książki w jęz.polskim nt.KGB, 12 lat radny Rady Miejskiej w Tarnowie, Dyrektor Centrum Polonii w Brniu do 31 marca 2011, Redaktor naczelny pisma i portalu Prawdę mówiąc - www.prawdemowiac.pl _________________________________________________ skopiuj poniższy adres i wklej - jest tu relacja telewizji POLONIA z mojego wykładu w Chicago w lutym 2009: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=52245621 _________________________________________________

Ostatnie notki

Najpopularniejsze notki

Ostatnie komentarze

  • @Radosław123  skoro tarnowska firma podpisala umowe na sprzedaz swych produktow, to jest to...
  • @Radosław123  nie czytal Pan calego tekstu , wymieniam konkretne efekty, a Pan wydaje sie byc...
  • Myli się Pan. 1. Jest mnóstwo Polonusów, którzy jako przedsiebiorcy płaca podatki i za...

Tematy w dziale