Fot. YouTube/Empik
Fot. YouTube/Empik

Mata zapowiada walkę o depenalizację marihuany. Kukiz ostro po nim pojechał

Redakcja Redakcja Celebryci Obserwuj temat Obserwuj notkę 57
Raper Mata został uhonorowany w kategorii rap & hip-hop za album "Młody Matczak" podczas gali rozdania nagród Bestseller Empiku 2021. Występując na scenie postanowił zamanifestować swój stosunek do marihuany.

Mata: Chcieliśmy się trochę wyluzować

Przypomnijmy, raper w styczniu został zatrzymany przez policję za posiadanie 1,5 grama tego narkotyku. Mata i towarzyszący mu mężczyzna usłyszeli zarzuty za posiadanie środków odurzających w postaci marihuany i zostali zwolnieni do domu. Matczak postanowił odnieść się do tego zdarzenia. 

- Zostałem złapany za posiadanie marihuany. Wiele osób uważa, że była to akcja promocyjna. Chciałem to zdementować. Po prostu byłem w pracy, był ciężki dzień. Skończyłem pracę, chcieliśmy pograć z kolegami w piłkę i się trochę wyluzować. Wtedy złapali nas panowie policjanci - wyjaśniał Mata alias Skute Bobo.

Polecamy:

"Chcę rozpocząć walkę o depenalizację tego narkotyku"

Ta płyta – „Młody Matczak” – wy wiecie, co on mówi, co go inspiruje i o czym on śpiewa. Ta płyta podoba się Polsce i chciałem powiedzieć jedną rzecz: uważam, że cała Polska jest zakochana w marihuanie i chciałem ogłosić wszem i wobec, że w związku z tą sytuacją, w związku z tym co zrobiły media, chcę nagłośnić temat marihuany w Polsce i rozpocząć walkę o depenalizację tego narkotyku – powiedział raper, dodając, że marihuana jest inspiracją dla wielu artystów.

Raper poprosił fanów, by przyłączyli się do jego walki i ma już pierwszych chętnych – Artur Rojek i Vito Bambino zadeklarowali, że będą wspierać jego starania o zmianę prawa. Na gali Empiku wystąpił również z symbolem marihuany na szyi. 

Lewica już deklaruje poparcie

Od kilkunastu lat o zmianę praw regulujących użytkowanie konopi w Polsce zabiega Stowarzyszenie Wolne Konopie. Od 2019 roku w Sejmie aktywne działania prowadzi w tej sprawie również założony przez Lewicę Parlamentarny Zespół ds. Legalizacji Marihuany.

Na apel Maty odpowiedział natychmiast przedstawiciel Lewicy Krzysztof Śmiszek, deklarując wsparcie.

Odpowiedział mu poseł Zjednoczonej Prawicy Janusz Kowalski: ZERO tolerancji dla narkotyków! 

Kukiz: Niech się Mata poświęci i siedzi w tym szambie

- Jak pan Mata chce, to niech się poświęci tak jak ja, przestanie zarabiać pieniądze i niech siedzi w tym szambie, żeby walczyć o to krok po kroku - komentował z kolei w programie "Tłit" Wirtualnej Polski Paweł Kukiz.

Były muzyk przypomniał, że aby wprowadzić zwolenników legalizacji marihuany do Sejmu, Mata musiałby najpierw wystawić listę we wszystkich okręgach oraz przekroczyć pięcioprocentowy próg wyborczy. Dodał, że uprawianie polityki w Polsce jest mniej opłacalne niż tworzenie muzyki.

- Było mi wygodnie siedzieć sobie w domu, zarabiać kolosalne pieniądze, po 10 tys. zł za koncert, ale w końcu powiedziałem: albo ja to zrobię, albo nikt tego nie zrobi - mówił przypominając o swoich postulatach Kukiz’15.

Do apelu Maty odniósł się też raper Peja. "Najgorsze co można zrobić zwolennikom marihuany, to w walce o depenalizację nazwać ją narkotykiem" – napisał w mediach społecznościowych.

ja



Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości