waldemar.m waldemar.m
299
BLOG

Taka innowacyjna Polska, jaki innowacyjny Salon.

waldemar.m waldemar.m Gospodarka Obserwuj notkę 11

 

Najbardziej szokująca informacja dotarła do mnie pod koniec zeszłego tygodnia. Ministerstwo Gospodarki poinformowało, że skończyły się pieniądze na finansowanie Programu Operacyjnego – Innowacyjna gospodarka.

 

Aż mi zaparło dech! My w przodzie całej planety! Co nam Japończycy, Chińczycy, Amerykanie, Niemcy i Rosjanie, nawet razem wzięci. My im teraz figę z makiem pokażemy, gdy będą nosa zadzierać.

 

To było rano. Umyłem się. Zjadłem jajka na bekonie (po tutejszemu - grudinka), pożartowałem z wnuczką i ... znowu myślenie weszło na zwyczajne dla siebie obroty.

 

Przypomniałem sobie, że dzięki wam, moim koleżankom i kolegom z Salonu, wiem już nawet jakiego koloru jajca ma Palikot (nie pamiętam tylko, w której ręce on je trzymana prezentacjach), jaką kupkę robi Pan Prezydent, po wypiciu butelki czerwonego wina, jaki wredny jest ten Siekielski, oraz ile na konta w sowieckim banku musiał położyć Waldemar Pawlak, za ten woluntarystyczny kontrakt gazowy z tym wrednym Gazpromem, ale nie wiem, na ile wzrosła innowacyjność Polski w tych miastach gdzie mieszkacie.

 

Nikt z was nawet nie zająknął się na temat tej informacji. Nie pozostało mi nic innego jak skoncetrować się na tych sygnłach, jakie docierały do mnie w ostatnim czasie.

 

Pierwszy raz opadły mi ręce, gdy przeczytałem na głównej stronie mojej Alma Mater, Politechniki Wrocławskiej, że podpisała ona umowę o współpracy z producentem pralek automatycznych. Dlaczego tak ździwiła mnie ta informacja? Bo było to w tym czasie, gdy Wrocław starał się o rozmieszczenie w nim Europejskiego Instytutu Technologicznego.

 

Później śledziłem z zainteresowaniem losy Huty Aluminium Konin, z którą wiązałem duże nadzieje na wdrożenie absolutnie nowych sposobów generowania energii, opartych na Niskoenergetycznych Chemicznych Reakcjach Atomowych. Serce się radowało, gdy czytałem na stronie tej firmy o tym, że kolejne modernizacje doprowadziły ją na wyżyny energooszczędności.

 

I nagle - "Moje serce przestało bić" http://www.youtube.com/watch?v=KIpo7pE0y_Y

 

Jak grom z jasnego nieba spadła na mnie wiadomość, że ta najnowocześniejsza w Europie Huta Aluminium wyłącza swoje elektrolizery i likwiduje Zakład Hutnictwa, gdyż ... nie jest w stanie konkurować z innymi producentami aluminium. Innowacyjna gospodarka pomyślałem sobie.

 

Nie pamiętam już czego szukałem w Internecie, ale nagle zobaczyłem, że Fabryka Lin i Drutu "Drumet" postawiona została w stan likwidacji. Do tego doszła informacja, że Orlen chce sprzedać "Anwil", a wśród potencjalnych kupców rozważa się ZA "Puławy". Byłby to chyba pierwszy przypadek, gdy Dawid kupił Goliata i do tego za pieniądze ... tego ostatniego.

 

Przyjrzałem się Włocławkowi bliżej. Radosne to miasto, leżące w środku Polski może poszczyciś się za 2009 r. minimum dwoma rewelacyjnymi "sukcesami".

 

Pierwszy - Sprzedaż Fabryki Farb i Lakierów "Nobiles" firmie Akzo Nobel, która wybudowała nową fabrykę gdzieś tam w woj. Mazowieckim i zamknęła "Nobiles" we Włocławku. Zamknęła firmę z ponad 150 letnią tradycją!

 

Gdy byłem tam technologiem, to jeden z pracowników opowiadał mi, jak pewnego razu jeździł w delegację do firmy Mercedes-Benz, żeby ręcznie malować 200 autobusów, które szejkowie arabscy zakazali w Mercedesie.

O tym napewno nikt nie pisał w historii tej firmy, ale o dostawach eksluzywnych lakierów na potrzeby renowacji "parku maszynowego" (karet i powozów) Brytyjskiej Korony.

 

Czy mogą być lepsze rekomendacje?

 

Drugi - Trzecie miejsce na liście miast o największym bezrobociu w Polsce. Aż się chce zapytać – Kto będzie wychodzić z tego miasta ostatni i kiedy zgasi światło. http://wfr2008.salon24.pl/

 

Szanowni Salonowicze!

 

Wpisujcie w komentarzach te projekty, które zostały zrealizowane w waszym mieście, za pieniądze Programu Operacyjnego – Innowacyjna Gospodarka. Niech cały naród zna swoich bohaterów.

 

Być może uda się nam narysować mapę "Innowacyjna Polska" i ... będziemy dumni z samych siebie :)

 

 

 

waldemar.m
O mnie waldemar.m

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka