Janusz Kowalski w "Polityce na Ostro" Polsat
Janusz Kowalski w "Polityce na Ostro" Polsat
Marcin Tyc Marcin Tyc
268
BLOG

Janusz Kowalski: Ja mam w nosie tych 60 profesorów.

Marcin Tyc Marcin Tyc Sądownictwo Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

- Ja mam w nosie tych 60 profesorów, bo ja jestem za Polakami. To nie są dla mnie autorytety - powiedział w "Polityce na Ostro" sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Janusz Kowalski. 

W czwartek rano w Sądzie Najwyższym rozpoczęło się posiedzenie trzech połączonych izb Sądu Najwyższego: Cywilnej, Karnej oraz Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, które zajmowały się wnioskiem pierwszej prezes SN Małgorzaty Gersdorf. Po godzinie 18, Pierwsza Prezes SN przedstawiła treść uchwały Sądu Najwyższego w tej sprawie. Jak zadecydował SN,sędziowie mianowani przez „nową KRS” nie są uprawnieni do orzekania, z wyłączeniem dotychczasowych orzeczeń.

Do tych wydarzeń w ostrych słowach odniósł się wiceminister Kowalski. 

– Dziś jestem, jako poseł, obrażany przez sędziów, którzy uzurpują sobie prawo decydowania o tym, co w Polsce jest prawem, a co nie – mówił polityk. 

image

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-01-23/wiceminister-janusz-kowalski-mam-w-nosie-tych-60-profesorow-bo-ja-jestem-za-polakami/?ref=slider

Kowalski porównał tę sytuacją do czasów PRL, a Sąd Najwyższy jego zdaniem "mając świadomość tego, że łamie konstytucję, podejmuje decyzję". Wiceminister ocenił, że sędziowie, a więc funkcjonariusze publiczni, przekraczają swoje uprawnienia.

Słowa wiceministra spowodowały gwałtowny protest osób zgromadzonych w studio Polsatu. – Czy myśli pan, że Polacy też mają w nosie tych profesorów? – dopytywała prowadząca program Agnieszka Gozdyra.

– Pan dziś grozi sędziom i mówi, że być może, a nawet na pewno, sędziowie przekroczyli prawo. Jeżeli tak, to ja oczekuję teraz, że weźmiecie jutro armię prokuratorów, którzy będą stali u bram SN – stwierdził w odpowiedzi Krzysztof Śmiszek z Lewicy. 

Również pozostali goście protestowali wobec słów Kowalskiego uważając je za niedopuszczalne. Ta wypowiedź była też chętnie komentowana przez użytkowników mediów społecznościowych. „»Gratuluję« suwerenowi takich ministrów" – napisał Grzegorz Furgo dyrektor Centrum Informacyjnego Senatu RP. 

Sam wiceminister odniósł się do tej sprawy również na Twitterze. "Tak! Koniec z tym! Czas przywrócić porządek! Zostałem wybrany przez Polaków i przyrzekłem wierność Narodowi i Konstytucji RP, którą dziś bezczelnie sędziowie SN podeptali. Bezkarność kasty, która broni sędziokracji i dyktatury prawników dobiega kresu!" – napisał wiceminister.


Źródło: Polsat/Do Rzeczy/Twitter. 

Marcin Tyc
O mnie Marcin Tyc

Absolwent Administracji Europejskiej. W przeszłości praca w roli statystyka w UEFA oraz w Przeglądzie Sportowym i Onet.pl. Polskie Towarzystwo Statystyczne I Historia Bez Cenzury. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo