HareM HareM
216
BLOG

Pożegnanie z Mistrzostwami Europy. Moja, wcale nie parszywa, 13-tka.

HareM HareM Euro 2020 Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

Na wstępie proszę Admina, żeby mi łaskawie nie zmieniał tytułu. Wystarczy, ze mi go zmienił ostatnim razem i jeszcze parę razy wcześniej.
Tytuł jest tak samo autorski jak tekst, uważam. Skoro nie ingerujemy w teksty, nie powinniśmy tez ingerować w tytuły, prawda? Więc proszę już tego nigdy więcej nie robić. Ja rozumiem, że ktoś może uważać, ze moje tytuły nie są doskonałe i trzeba je „przywracać cywilizacji”. I ja mu nie bronię tak uważać. Ale ja, autor, chcę, żeby one były takie, jak mi przyjdzie do łba. I proszę to uszanować.
No. Teraz możemy przejść do rzeczy.
Mistrzostwa za nami. Pewnie jeszcze długo różni szkoleniowcy tudzież analitycy, a najdłużej pewnie dziennikarze, będą je rozkładać na czynniki pierwsze. Ja nie zamierzam. Natomiast jako zaangażowany w temat amator chciałem sprawdzić czy moje gusta i wrażenia różnią się bardzo od innych, podobnych mnie. I dlatego podaję do weryfikacji nazwiska 13-tu najlepszych, moim zdaniem, piłkarzy tych mistrzostw. Z małymi wyjątkami po jednym na każdej pozycji.
Dlaczego 13-tka, a nie 11-tka? Ano dlatego, że na bokach obrony albo nie było, uważam, na tych mistrzostwach jednego prawdziwego wodzireja (obrona prawa), albo było, a w zasadzie mogło być, dwóch (obrona lewa). Było tylko do ćwierćfinałów, bo włoski lewy obrońca w tym momencie  został z turnieju przez kontuzję wykluczony.
Nie będę się silił w tekście na jakieś ekstra uzasadnienia. Takowe zostawiam sobie na ewentualne dialogi pod kreską. Zresztą. Czy ja wiem, czy takie wybory trzeba w ogóle uzasadniać? To są przecież, w każdym wypadku, subiektywne odczucia szeregowego kibica. Do których każdy ma prawo. Podejrzewam zresztą, że na wielu pozycjach te wybory będą zbieżne z wieloma innymi opiniami. No to lecę po konkretach.
1.    Bramka – Donnarumma
2.    Obrona – Walker/Dumfries, Akanji, Bonucci, Maehle/Spinazzola
3.    Pomoc – Jorginho, Pedri, Damsgaard
4.    Atak –  Chiesa, Schick, Sterling
Niektórzy z nich nie są dokładnie na pozycjach, na których grali, ale, tak jak napisałem wcześniej, nie chciałem przeoczyć nikogo z najlepszych.
Jest kilka nazwisk, z którymi pewnie nikt nie będzie dyskutował i jest kilka, które wzbudzają kontrowersje. To nic dziwnego, bo tak jest zawsze.
Ostatnie zdanie. Ze sportowego punktu widzenia to były naprawdę bardzo wartościowe mistrzostwa. Z każdego innego – fatalne. No i chyba rozwiązał się problem Anglii jako potencjalnego gospodarza MŚ. Wszyscy, tylko nie ona. I piszę to jako ktoś, kto do tych mistrzostw był, zasadniczo, anglofilem. Niech będzie anglosasofilem.
No to postawmy wreszcie kropkę.

Mistrzostwa Europy AD 2020 ogłaszam za zamknięte:).

HareM
O mnie HareM

jakem głodny tom zły, jakem syty to umiem być niezły

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport