marekpolandia2 marekpolandia2
157
BLOG

Apokryf

marekpolandia2 marekpolandia2 Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Apokryf (gr. ἀπόκρυφος, ápókryphos – ukryty, tajemny)[1] – określenie używane obecnie głównie w kontekście religijnym wobec ksiąg o tematyce biblijnej, uważanych za nienatchnione i co za tym idzie niewchodzących w skład Kanonu Biblii.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Apokryf


Jak widzimy , słowo APOKRYF stanowi  jedynie spolszczenie  słowa greckiego APOKRYPHOS, zatem trzeba by je wreszcie jakoś przetłumaczyć, żebyśmy  mieli świadomość  co ono oznacza. W powyższej definicji widnieje już co prawda podane tłumaczenie  - UKRYTY, TAJEMNY, lecz polska gramatyka podpowiada , że słowo APOKRYF jest rzeczownikiem męskim, a sugerowane tłumaczenia to nic innego jak przymiotniki rodzaju męskiego, które stanowią całkowicie rożne części mowy.  Rzeczowniki stanowią w zdaniu PODMIOT, a przymiotniki tylko taki podmiot określają,  zatem  Wikipedia jedynie określiła ów podmiot a nie zdefiniowała. Gdyby zapisać to zdanie matematycznie, wyglądałoby ono tak;


APOKRYF = TAJEMNY + UKRYTY/ gdzie APOKRYF = X
A zatem :
X = TAJEMNY + UKRYTY

Jak widzimy matematyka na nic się tu nie przyda. Trzeba zatem użyć technologii;


image

Jak widzimy, słowo APOKRYF związane jest z EZOTERYKĄ, a tą się dzisiaj piętnuje i wyśmiewa, strasząc, że toto od samego diabła pochodzi, a przecież wszyscy dokładnie wiemy, że w Biblii Tysiąclecia znajduje się SIEDEM APOKRYFÓW, czyli EZOTERYKÓW, i jakoś nikomu owe siedem diabłów krzywdy dotąd nie wyrządziły. Znam co nieco  Ezoteryki Tysiąclatki. Pięć z nich dodano głównie z myślą, żeby utwierdzić historyczne fałszerstwa w kwestii  MEDOPERSÓW, a co za tym idzie - BABEL . Pozostałe Ezoteryki Tysiąclatki to Księgi mądrościowe, które także krzywdy nikomu nie uczynią. Widać zatem, że APOKRYF vel EZOTERYK  z diabłem nie ma nic a nic wspólnego, a skoro nie ma z diabłem, to z kim może mieć?

  Spójrzmy jeszcze na dwie pozostałe definicje słowa APOKRYF podawane przez translator;


image


Właśnie się dowiedzieliśmy skąd  pochodzi mądrość Wikipedii, a mamy przecież jeszcze jedno hasło dotyczące ezoteryków vel apokryfów do przetłumaczenia;


image


W taki oto prosty sposób staliśmy się posiadaczami większej wiedzy niż ta zawarta w Wikipedii, albowiem wiemy teraz że;
Apokryf = Ezoteryk , czyli  tajemny, ukryty, mało znany, zawiły, niezrozumiały.

Widać  teraz jak na dłoni, że w słowie APOKRYF niczego diabelskiego dopatrywać się nie należy, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie apokryfy przestudiować jeśli kto ma ochotę . Skoro różne kościoły uznają różne Księgi za kanoniczne, jak na przykład kościół katolicki (+7 Ksiąg do kanonu), czy koptyjski , który Księgi Henocha  dopisał do  kanonu , to wygląda na to, że cała nawalanka o kanoniczność biblijnych Ksiąg stanowi  niczym nie uzasadniony TEATR , który to już częściowo obnażyłem na swych blogach, ukazując rozmaite manipulacje i fałszerstwa w ST, a także apokryficzność NT, co pokazuje jasno, że żaden biblijny kanon tak naprawdę nie istnieje, albowiem wszystkie znane mi KSIĘGI zawierają w sobie zarówno PRAWDĘ jak i FAŁSZ, co w dwubiegunowym świecie stanowi naukową oczywistość.  Szkoda że nie mam dostępu do „hebrajskich” tekstów apokryfów udostępnionych w Internecie,  bowiem jak podpowiada logika, można by z tych pism sporo prawdziwej wiedzy wyłuskać.


Skąd zatem człowiek ma wiedzieć, co stanowi prawdę a co nie? W dzisiejszych czasach słowo PRAWDA dla każdego  z nas oznacza co innego . Dlaczego tak się dzieje? BRAK FUNDAMENTU jest przyczyną naszego rozproszenia. Przez fundament rozumiem coś, co stanowi dla człowieka wartość, którą ów uznaje za prawdę. Aby założyć własny fundament prawdy, można zacząć od czego bądź , albowiem wyznaczenie takiego fundamentu polega na przeprowadzeniu osobistych badań i dociekań, czy to w co wierzymy bądź uznajemy za prawdę, prawdą jest czy też nie. Bez osobistych dociekań w tej kwestii, jesteśmy dożywotnio skazani jedynie na WIARĘ, a  przecież uskuteczniając własne dociekania, możemy w kilka chwil ów WIARĘ  zamienić w naukową WIEDZĘ, która stanie się naszym fundamentem PRAWDY, gdyż jak wiemy, naukowa prawda  już od nas żadnej wiary nie wymaga.

Jeśli to kogoś z państwa obchodzi, to mogę podać cóż takiego stało się fundamentem prawdy dla mnie. Otóż na początku moich dociekań przyjąłem założenie, że istnieje STWÓRCA , którego Jezus nazywa Ojcem, a także, że jest On miłością, obdarowującą życie WOLNOŚCIĄ,  a skoro stworzył świat , musi być genialnym NAUKOWCEM. Zatem mój fundament  prawdy stanowią słowa; OJCIEC , MIŁOŚĆ, WOLNOŚĆ, NAUKA , a od siebie dodałem do tego LOGIKĘ.

Na tej kanwie rozpatruję wszelkie docierające do mnie informacje. Jeśli którakolwiek nie przystaje do mojego fundamentu, zrazu badam ją jak można najlepiej i przyjmuję bądź odrzucam, lub też uznaję za oczywistą nieprawość, a wiedzę  o nieprawości opieram na własnej logice, która wynika z zebranych życiowych doświadczeń i jak mniemam z zapisanych we mnie informacji - charakteru , na które wpływu żadnego nie mam, gdyż nie ja sam siebie stworzyłem. Gdybym zatem po drodze gdzieś pobłądził, mam do czego wrócić; Ojciec, miłość, wolność, nauka , logika.  Jeśli nie posiadamy  podobnego fundamentu, to po ewentualnym upadku możemy powracać  jedynie do nicości, a ta w niczym pomóc nikomu z nas nie może. Przykłady na jawną nieprawość, pochodzące z Pisma zwanego ŚWIĘTYM;


Rdz12,15-16
15 Ujrzawszy ją dostojnicy faraona, chwalili ją także przed faraonem. Toteż zabrano Saraj na dwór faraona, 16 Abramowi zaś wynagrodzono za nią sowicie. Otrzymał bowiem owce i woły, niewolników i niewolnice oraz oślice i wielbłądy. – BT


Kościół nauczał mnie, że Abraham jest postacią pozytywną, tak zwanym patriarchą. Kiedy czytam powyższe wersety, w których ów przestraszony dobrodziej oddał swą małżonkę za stado baranów , to dla mnie ów Abraham stanowi nic innego jak OHYDĘ, z którą absolutnie utożsamiać się nie chcę, i będę przestrzegał wszystkich, coby przykładu z izraelskiego patriarchy absolutnie nie brali. Dlatego to sam wykluczyłem się z kościoła  przez zaprzestanie  uczestnictwa w liturgiach, albowiem moja natura w żaden sposób nie godzi się z takimi naukami,  a jeśli komuś owe nauki odpowiadają, to jak najbardziej winien ową drogą podążać i w liturgiach uczestniczyć.

Rdz16,4-6
4 Abram zbliżył się do Hagar i ta stała się brzemienną. A widząc, że jest brzemienna, zaczęła lekceważyć swą panią. 5 Wtedy Saraj rzekła do Abrama: «Przez ciebie doznaję zniewagi; ja sama dałam ci moją niewolnicę za żonę, ona zaś czując się brzemienną, lekceważy mnie. Niechaj  Jahwe będzie sędzią między mną a tobą!» 6 Abram rzekł do Saraj: «Przecież niewolnica twoja jest w twojej mocy: postąp z nią, jak będziesz uważała za dobre». Saraj upokorzyła Hagar; wtedy Hagar od niej uciekła. – BT


Wybraniec boga Jehowy Abram zdradza swą żonę Saraj z niewolnicą Hagar. Czy Abram i Saraj posiadali jakiekolwiek ludzkie uczucia? Z przekładów wynika, że jego własna żona nalegała aby Abram zaczął sypiać z niewolnicą. Nic na to nie poradzę, że dla mojej świadomości stanowi toto jakieś lewackie brednie , rodem z burdello bum bum, a jako człek który zebrał już jakieś doświadczenia życiowe, stanowczo odradzam praktykowania nauk ABRAHAMA, albowiem człowiek dysponuje  kiepską emocją zwaną  ZAZDROŚCIĄ , a przecież powyższe lewackie pierdy, to nic innego jak znęcanie się nad ową  ZAZDROŚCIĄ . O tym że Abram  z luźnymi nadgarstkami oznajmił, że jeśli Saraj chce, to niechaj  wypędzi ową  CIĘŻARNĄ niewolnicę w diabły, żal nawet wspominać, albowiem stanowi toto taką komunistyczną propagandę , że jeno pawian może tego nie dostrzegać. Proszę zwrócić uwagę, że biblijna bigamia dotyczy jedynie facetów, co jak podpowiada logika staje się jakimś usprawiedliwieniem dla ewentualnych posiadaczy skromnych haremików, a to z kolei jasno pokazuje, jakaż to  kasta odpowiedzialna jest za powstanie powyższych zapisów ŚWIĘTEGO PISMA.

Dlatego  to co i rusz powtarzam; 

„Jak wspominałem już wielokrotnie, na mocy prawa zapisanego w Mt18,18, wszystko co zostało pofałszowane na ziemi, zostało także zmodyfikowane  przez programy naszego Ojca, tak, aby PRAWDA nigdy unicestwiona zostać nie mogła, a owe fałszerstwa zawsze obrócą się przeciwko biblijnym fałszerzom.”
https://www.salon24.pl/u/marekpolandia2/991466,czlowiek,2


Powyższa wiedza  została na moich blogach wielokrotnie sprawdzona, i za każdym razem potwierdzało się co wyżej zapisałem. Nie może to stanowić zatem jakiegoś  przypadku, lecz jest naukowo potwierdzoną prawdą, a z prawdą polemizują jeno głupcy. Nie mam wątpliwości, że kiedy moja istność na tym padole dobiegnie końca, będę mógł przekonać się dogłębnie czy podążałem za prawdą, czy też za fałszem. Skoro moje biblijne dociekania potwierdzane są  przez rozmaite środowiska, od ufologów, przez ezoteryków po  hiperfizyków,  którzy to  swą wiedzę opierają na zupełnie innych źródłach, to nie mam najmniejszych wątpliwości, że droga którą obrałem jest słuszna, albowiem pokazuje mi co chwilę, że wszystko zaczęło stanowić jakąś logiczną całość, która znajduje potwierdzenie w nauce i historii. Czegóż chcieć więcej? Ja niczego więcej już nie potrzebuję, a jeśli ktokolwiek potrzebuje, to winien szukać głębiej.


Na zakończenie kilka smaczków, pozbawionych MIŁOŚCI, MORALNOŚCI, czy też PRZYZWOITOŚCI , zapisanych w KANONICZNYCH KSIĘGACH ŚWIĘTEGO PISMA;


2Sm12,11 
Tak mówi Jahwe: Oto Ja wzbudzę zło w twoim własnym domu przeciwko tobie, na twoich oczach zabiorę ci twoje żony i dam je innemu, i będzie z nimi obcował w blasku tego słońca.- BW

Słowa boga Izraela Jehowy ogłoszone słudze  Dawidowi, co to z jego rodu przyjdzie zbawienie Jahwe dla tego świata - Chrystus vel mesjasz.


1Krl11,13
Miał on siedemset żon prawowitych i trzysta nałożnic, a te jego kobiety omamiły jego serce. – BW

Mowa o Szlomo synu Dawida, co to zbudował   bogu Izraela świątynię w Jeruzalemie. Jak widać, miał za co.



2Krn11,21
Rechabeam zaś miłował Maachę, córkę Abszaloma, bardziej niż inne swoje żony i nałożnice - miał bowiem osiemnaście żon i sześćdziesiąt nałożnic - był zaś ojcem dwudziestu ośmiu synów i sześćdziesięciu córek.- BW

Czy ktoś kto czyni podobne nieprawości , może stanowić dla kogokolwiek jakiś autorytet? Można se jeno wyobrazić,  jak opisana w powyższych wersetach hołota, zwana izraelską elitą traktowała kobiety. Jeden wielki dramat.



2Krn11,2
Rozsądnie też postąpił, rozmieszczając wszystkich swoich synów po wszystkich okręgach Judy i Beniamina, po wszystkich miastach warownych, przydzielając im w bród żywności i rając im mnóstwo żon. – BW

Jak zatem widzimy jasno, moralność izraelskiej elity służącej bogu Jehowie, co to z niej  ich mesjasz vel Chrystus  się wywodzi,  absolutnie nie przystaje do naszej polskiej MORALNOŚCI czy RZECZYWISTOŚCI - przynajmniej  dla mnie. Stąd też przegnałem owego boga tych niegodziwców  z własnego żywota  w najdalsze odmęty kosmosów, coby ducha mego toto już nigdy więcej nie bałamuciło. Jeśli tak ma wyglądać PRAWDA służąca zbawieniu, to jak wygląda prawda służąca potępieniu?

Stąd też nie mam wątpliwości, że kościół katolicki , na kanwie nauk którego  powstały rozmaite odłamy kościołów protestanckich czy innych, dawno temu został zniewolony przez jakieś komusze agendy, które wymusiły na hierarchach wyplatanie podobnych bredni, czy też fałszowanie biblijnych zapisów i jak podpowiada logika mogło nawet dojść do podmiany duchownych, zastępując ich lewacką agenturą.Wiem doskonale, że ludzi głupich nie ma, zatem status dzisiejszego kościoła, w szeregach którego intelektualistów przecież nie brakuje,  nie wynika z jakiegoś oszołomstwa, lecz ze zniewolenia. Czyż nie do tego samego doszło w polskich sądach? Wszak osobiście się o tym przekonałem do szpiku kości. A polityka? Tylko ten, który nie chce widzieć, słyszeć ani czuć , niczego nie widzi , nie słyszy i udaje że nie czuje. Czy kiedykolwiek będziemy w stanie powiedzieć  -  dość nieprawości? To jedyna droga do wyzwolenia się spod jej jarzma. Nieprawość nie stanowi materii, zatem aby się jej pozbyć starczy pomyśleć...

marekpolandia2
 
 



 

  miłośnik Biblii.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości