bufon bufon
283
BLOG

POwody zatorów kolejowych

bufon bufon Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 21

Monitorowanie i udrożnienie systemu transportu m.in. węgla do elektrowni jest zadaniem powołanego 19 października przez premier Beatę Szydło zespołu, z udziałem przedstawicieli resortów energii, infrastruktury, MSWiA i Kancelarii Premiera.

Inwestycje drogowe i kolejowe, które są tak zaawansowane, spowodowały, że firmy transportowe muszą dostarczyć ogromne ilości tłucznia na budowy. Na dodatek remontowane linie kolejowe są wyłączone z tego transportu. Z tego powodu sporo węgla czeka do wywiezienia z kopalni. Z tymi problemami wiązana jest również niedawna dymisja wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita.

Problemy z transportem spowodowane są równiez brakami wagonów. W 2016 r. spadła liczba przewozów o ok. 3%. Zarząd PKP Cargo chcąc wykazać się mimo tego dobrymi wynikami, zmniejszył zaś liczbę wagonów przekazanych do remontów. Rok 2017 "zaskoczył" natomiast (nie tylko PKP Cargo) wzrostem przewozów o ok. 9% i związanym z tym niedoborem wagonów, które dopiero teraz przekazywane się do remontów. W końcu dlaczego urzędnicy "dobrej zmiany" mieliby spodziewać się, że zapowiadany przez premiera Morawieckiego wzrost inwestycji rzeczywiście w koncu będzie miał miejsce.

Problem z transportem nie dotyczy jedynie elektrowni czekających na węgiel, ale także niektórych kopalń, zgłaszającej potrzebę szybszej wywózki węgla, aby zwolnić na przykopalnianych placach miejsce na wydobywany surowiec. Z jednej strony mamy tu zapotrzebowanie energetyków, z drugiej zapotrzebowanie kopalń, aby wywóz miał miejsce sprawniej. W sobotę wydobycie z tego powodu musiała wstrzymać kopalnia Zofiówka. 

Trudności z zakupem węgla mają mieszkańcy województw: podlaskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego oraz zachodniopomorskiego. W niektórych miejscach bez problemu można kupić węgiel importowany ze Wschodu.

 

Jako jedyna na problemy z dostawami zapasami węgla nie narzeka tylko wielkopolska spółka ENEA, która place przed swoimi elektrowniami zapełniła węglem pochodzącym z własnej lubelskiej kopalni Bogdanka, już w pierwszym półroczu tego roku.

 

W CBA w związku z tym rozważane jest powołanie zespołu śledczego mającego wyjaśnić związek dzisiejszych problemów transportowych na kolei oraz ich braku w ENEI. Śledczy będą badać przede wszystkim wątek tak dziwnej zapobiegliwości wielkopolskich energetyków oraz rejestracji ich służbowych samochodów, które zapewne nie przypadkowo zaczynają się od numerów PO.

 

  

bufon
O mnie bufon

kontestator bolszewizmu, wróg nazizmu, antagonista faszyzmu, tępiciel hipokryzji, nieprzyjaciel pisizmu, krytyk klerykalizmu, sympatyk rozsądku, powściągliwości, zrównoważenia, trzeźwości, racjonalizmu, humanizmu, panenteista, Namolna bolszewia będzie banowana

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka