Nie tylko synchronizacja czasu MSRP z czasem astronomicznym GPS stanowi nie lada problem dla KBWL LP. Nie pasują do siebie także parametry odnotowane w alarmie TAWS 35 i zapisane w tym samym czasie w ATM. Gdy opublikowano załącznik do Rap...
Podstępny jar który miał wciągnąć w pułapkę pilotów korzystających rzekomo ze wskazań radiowysokościomierza, w zestawieniu z parametrami rejestratora QAR ATM stał się bronią obosieczną obnażając kłamstwa MAK-u. Oblic...
Lektura załącznika nr 4 do Raportu Komisji Badania Wypadków Lotniczych LP nasuwa pewne wątpliwości co do integralności i wiarygodności danych odczytanych przez producenta TAWS (UASC) z urządzenia dostarczonego przez Rosjan.
Wątpliwo...
O godzinie 08:40:14,5 czasu MARS-BM pierwszy pilot miał przestawić ciśnienie na wskaźniku WBE z wartości 745 mmHg na 760 mmHg. Miało to na celu oszukanie TAWS-a i wyłączenie alarmu TERRAIN AHEAD, poprzez podanie mu zawyżonej wartości ci...
1. Start TU154M i wykonanie procedury SID
Plan lotu wprowadzony do FMS obejmował następującą procedurę (opis na str 492 PDF zał nr 4 raportu KBWL LP):
czyli start z kierunkiem magnetycznym pasa 29 wzniesienie się na wysokość 1000 st&oacu...
Rysunek w dużym rozmiarze można ściągnąć stąd.
Truizmem jest że samolot startujący z pasa (by z niego nie wypaść) musi wziąć rozbieg zgodnie z jego kierunkiem. Reguła ta nie dotyczyła jednak startu Tupolewa w feralnym dniu 10.04.
Po...
ciąg dalszy poprzedniej notki (czyli tym razem tajemnicze 5 mil)
Nie wiemy skąd KBWL LP znała dokładne dane nt wysokości barometrycznej TU154M, jego położenia na ścieżce i odległości od progu pasa. Szkoda że wiedza nt wysokości barom...
Koniec 39 minuty ósmej godziny czasu polskiego. TU154M przelatuje nad dalszą radiolatarnią. Kierownik strefy lądowania na lotnisku Smoleńsk Północny wypowiada:
Подходите к дальнему, на курсе, глисс...
Poprzedniej notki ciąg dalszy.
Skoro już wiemy że współrzędne punktu XUBS zostały wprowadzone do FMS prawidłowo i wyznaczały punkt referencyjny czyli środek pasa lotniska Smoleńsk Północny zobaczmy jakie jest położenie p...
czyli załoga TU154M prawidłowo zaprogramowała komputer pokładowy FMS.
Ostatnie ujawnienie danych, ekspertyz w formie załączników przez KBWL LP już zostało okrzyknięte w mediach jako dowód na bezprecedensową w historii katas...
Dzisiaj (5.09.2011) Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego opublikowała dodatkowe materiały do raportu.
Wśród nich jest plik: Zalacznik nr 8 (odpis korespondencji pokladowej) zawierający min. stenogram...
Zdjęcie przedstawia przerobiony rysunek: "Rys. 6. Zależność czasu MSRP i MARS-BM w chwili uderzenia w brzozę". Znajduje się on na 12 stronie dokumentu PDF - załącznika do raportu Komisji Millera. Dolną część obrazując...
Do wszystkich obywateli mających w sercu Polskę.
Nie musicie głosować na PiS .. . Naprawdę nieważna jest Wasza opcja polityczna.
Chcielibyśmy jednak mieć prawo do poznania prawdy o przyczynach katastrofy jakakolwiek ona jest !
Prawdy opar...