Rozmaitości 19.03.2012, 07:08 KBWL zabawy z TAWS-em Nie tylko synchronizacja czasu MSRP z czasem astronomicznym GPS stanowi nie lada problem dla KBWL LP. Nie pasują do siebie także parametry odnotowane w alarmie TAWS 35 i zapisane w tym samym czasie w ATM. Gdy opublikowano załącznik do...
Rozmaitości 13.03.2012, 05:36 Wątpliwe odczyty RW z ATM Podstępny jar który miał wciągnąć w pułapkę pilotów korzystających rzekomo ze wskazań radiowysokościomierza, w zestawieniu z parametrami rejestratora QAR ATM stał się bronią obosieczną obnażając kłamstwa MAK-u....
Rozmaitości 9.02.2012, 01:30 Wątpliwy TAWS cz.1 Lektura załącznika nr 4 do Raportu Komisji Badania Wypadków Lotniczych LP nasuwa pewne wątpliwości co do integralności i wiarygodności danych odczytanych przez producenta TAWS (UASC) z urządzenia dostarczonego przez Rosjan....
Rozmaitości 2.10.2011, 06:25 TU154M mógł lecieć o ponad 8m wyżej O godzinie 08:40:14,5 czasu MARS-BM pierwszy pilot miał przestawić ciśnienie na wskaźniku WBE z wartości 745 mmHg na 760 mmHg. Miało to na celu oszukanie TAWS-a i wyłączenie alarmu TERRAIN AHEAD, poprzez podanie mu zawyżonej wartości...
Rozmaitości 27.09.2011, 22:30 Niezgodność parametrów między TAWS FMS a ATM 1. Start TU154M i wykonanie procedury SID Plan lotu wprowadzony do FMS obejmował następującą procedurę (opis na str 492 PDF zał nr 4 raportu KBWL LP): czyli start z kierunkiem magnetycznym pasa 29 wzniesienie się na wysokość...
Rozmaitości 20.09.2011, 04:38 Pierwszy komunikat TAWS czyli start z nieistniejącego pasa Rysunek w dużym rozmiarze można ściągnąć stąd . Truizmem jest że samolot startujący z pasa (by z niego nie wypaść) musi wziąć rozbieg zgodnie z jego kierunkiem. Reguła ta nie dotyczyła jednak startu Tupolewa w feralnym dniu...
Rozmaitości 16.09.2011, 22:14 GPS fałszował czy CVR został sfałszowany ciąg dalszy poprzedniej notki (czyli tym razem tajemnicze 5 mil) Nie wiemy skąd KBWL LP znała dokładne dane nt wysokości barometrycznej TU154M, jego położenia na ścieżce i odległości od progu pasa. Szkoda że wiedza nt...
Rozmaitości 16.09.2011, 04:05 Tajemnicze "cztery" pierwszego pilota Koniec 39 minuty ósmej godziny czasu polskiego. TU154M przelatuje nad dalszą radiolatarnią. Kierownik strefy lądowania na lotnisku Smoleńsk Północny wypowiada: Подходите к дальнему, на курсе,...