michaal01 michaal01
22
BLOG

Ostre NCAP

michaal01 michaal01 Polityka Obserwuj notkę 0

 

 

Od przyszłego roku zmieniają się zasady oceny nowych samochodów pod względem bezpieczeństwa. Nie będzie już tak łatwo o pięć gwiazdek.

W przyszłym roku producenci aut będą musieli solidnie popracować nad bezpieczeństwem maszyn. Zmieniają się zasady oceniania w testach Euro NCAP.

Kiedy powstawało Euro NCAP (1997) zdobycie pięciu gwiazdek w testach było czymś nieosiągalnym. Jeśli dobrze pamiętam motoryzacja przeszła niezwykłą ewolucje od tamtego okresu i już w 2005 roku, od Renault'a Megane'a rozpoczęła się era bezpiecznych, pięciogwiazdkowych samochodów. Teraz każda firma jeśli chce tworzy samochód o najwyższym standardzie bezpieczeństwa. Dlatego szefostwo wyraża zadowolenie, że coraz większą liczba aut dostaje najwyższą notę w crash testach, ale podnosi poprzeczkę wyżej.

Od lutego przyszłego roku nastąpią zmiany. Nadal będzie można uzyskać pięć gwiazdek, ale będzie o to znacznie trudniej. Do tej pory koncerny produkowały auta pod względem ochrony dorosłych pasażerów. Nowe oceny będą brały pod uwagę dużo więcej elementów niż obecne, a ocena końcowa będzie średnią wyników z każdej kategorii. Składowe nowej oceny będą następujące: ochrona zarówno dorosłych jak i małoletnich pasażerów, ochrona pieszych, działanie systemów kontroli trakcji (ESP), oraz ochrona przed urazami szyjnej części kręgosłupa w razie uderzenia z tyłu.

"Jestem zachwycony, że coraz więcej samochodów otrzymuje ocenę pięciu gwiazdek w naszych crash testach. Tym niemniej, konieczne jest, aby Euro NCAP podwyższało standardy bezpieczeństwa, do których będą mogli dążyć producenci aut. Nasz nowy system oceniania ma to zagwarantować.
Nie mam najmniejszych wątpliwości, że producenci poradzą sobie z nowym wyzwaniem, tak samo, jak radzili sobie do tej pory. Projektowanie i wdrażanie nowych technologii oznacza lepsze bezpieczeństwo i potencjalne obniżenie liczby śmiertelnych ofiar. Chcemy nagradzać tych producentów, którzy za podstawowy cel postawią sobie dbałość o bezpieczeństwo uczestników ruchu."- tak zmiany uzasadnia Michiel van Ratingen, Sekretarz Generalny Euro NCAP.


 

michaal01
O mnie michaal01

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka