niekompatybilne końcówki - po miedzy
niekompatybilne końcówki - po miedzy
po miedzy po miedzy
172
BLOG

Wieszcz Adam? Damskie końcówki

po miedzy po miedzy Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Wieszcz ?

Co z niego za wieszcz skoro nie przewidział damskich końcówek ?! 

Ale od początku... Najpierw przeczytałem na Salonie tytuł:

Solidarna Polska niedopuszczona do głosu ws. FO. Ziobro odszedł z kwitkiem.

I zaraz w tej chwili naszła mnie moja refleksja i  głupawo zrymowała:


Ziobro dostał ten kwitek

od marszałek Witek


Pomyślałem (!), że skoro ja jestem po covidzie to przetransmitowały się na refleksję efekty słynnej mózgowej mgły pocovidowej.

A  jakby dla potwierdzenia moja nie tylko głupawa ale i najwyraźniej feminatywnie zorientowana refleksja rymowała nadal wykazując się przy tym niewskazaną z rana romantyczną skłonnością:


Ten Marszałek dziewicze ma lica

Chociaż laską w Izbie mir czyni   

Damską (!) urodą ten Witek zachwyca!

Ten Marszałek ... To .. Marszałkini!!    *)


Nie mam wpływu na moją refleksję ( me zdanie o niej wyraziłem na początku ), nie będę też publicznie z nią polemizował.

Postanowiłem dopuścić ja do głosu. Wielu i ( wiele ! ) tak robi. To chyba zdrowe...


-----------------

*)  Chodzi o wzruszający wiersz o Emilli Plater ( 'Pułkownikiem tym jest Emilia hr. Platerówna (1806–1831), od dzieciństwa niemal marząca o odegraniu roli Joanny d'Arc; https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/smierc-pulkownika.html

"(..) Jakie piękne dziewicze ma lica?

Jaką pierś? — Ach, to była dziewica,

To Litwinka, dziewica–bohater,

Wódz Powstańców — Emilija Plater!"

-----------------


Czyli właściwie: "Śmierć PułkowniczkI" .   Wódz Powstańców?  Wodzini? 

Przywódczyni. Wojewódczyni.


PS. W mniej romantycznych, pozytywistycznych czasach powstał dowcip (przypisywany Bolesławowi Prusowi):


Dlaczego kobiety nie idą do wojska?

Bo każda chciałaby być podporucznikiem


po miedzy
O mnie po miedzy

Mężczyzna, hetero (jak do tej pory), Kraków, wiek społeczno-kulturowy 18-29 lat. Sierota po blogach TOK FM - męczennik rozpięty pomiędzy modernizacją a rechrystianizacją. Blogosfora... biada, "biada potężnym istotom gdy wchodzą pomiędzy ostrza podrzędnych rycerzy!" (cytat niedokładny). Nigdy nie mam 100% racji. Bo prawda nie leży pośrodku tylko - "po między". MISJA: pisać, pisać;  charakteryzuje mnie łatwość wypowiedzi, szczególnie gdy się na czymś nie znam. Bo bloger nie musi się znać. Jedyne co musi - to pisać, pisać, pisać. Piszę głupawo ale za to rzadko. To moja jeszcze jedna zaleta.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura