Michał Śródka Michał Śródka
762
BLOG

CO W KUKIZ'15 PISZCZY?

Michał Śródka Michał Śródka Kukiz'15 Obserwuj temat Obserwuj notkę 11

Jeszcze przed wyborami prezydenckimi, w swoich marzeniach snułem wizję jakby to było pięknie gdyby środowiska prawicowe się porządnie ze sobą skonsolidowały, wynik wyborczy Kukiza (wybory prezydenckie) stawiały go w roli lidera takiej skonsolidowanej prawicy. Cierpliwie więc czekałem na wybory parlamentarne i na ewentualne prawdziwie prawicowe koalicje. I znów nie wypaliło (za wyjątkiem prawicowych/wolnorynkowych postaci które zdobyły mandaty w ramach K'15 (np. UPR). Kiedy dowiedziałem się że na listach K'15 znalazły się osoby lewicowe, nie zrozumiałem tego. Co prawda były zapowiedzi że ma to być ruch ogólnopolski etc itd. Ale jak stabilne ma być coś kiedy wkłada się elementy różnych układanek? Sam lider w wywiadach mówił że spodziewa się/orientuje się/przeczuwa że jego klub nie przetrwa w oryginalnym składzie do końca VIII kadencji. Sam w duchu uznałem że to nie przetrwa...

I tak przez cały dotychczasowy czas klub się uszczuplał. Z oryginalnie wprowadzonych do sejmu 42 posłów, klub aktualnie liczy 28 parlamentarzystów.

Mimo iż nie byłem jakimś specjalnym przeciwnikiem ruchu K'15 - skupiałem się raczej na jednostkach z których poglądami i decyzjami się zgadzałem - to ostatnie wydarzenia w K'15 skłoniły mnie do stwierdzenia że p. Paweł Kukiz mimo iż miał ideę bardzo piękną to w praktyce niemożliwą a na pewno bardzo trudną do zrealizowania. Jak bowiem pogodzić w jednym ugrupowaniu socjalistów z wolnorynkowcami? No? Jak? I tak część z nich pozakładała swoje własne koła (WiS, Republikanie) część rozpłynęła się do innych partii (Wolność).

Jeżeli chodzi o p. Posła Jakuba Kuleszę, jego przejście do partii JKMa jest...zastanawiające, został wiceprezesem tej partii i myślę że czeka go bardzo tytaniczna praca, w parlamencie pokazał swoją aktywność więc jeżeli nikt nie będzie rzucał mu kłód pod nogi uważam że będzie zastrzykiem dla Wolności.

Aktualnie zastanawiają mnie dalsze ruchy p. Posła Marka Jakubiaka - przyznam się że podczas wyborów parlamentarnych miałem z nim prawdziwy problem ponieważ można oddać tylko jeden głos, a ja miałem jeszcze drugiego kandydata. Na kogo zagłosowałem, to wiem tylko ja i niech tak pozostanie. Pan Poseł poinformował że dziś na facebooku będzie live na którym coś będzie miał ważnego do przekazania. Czekam.

Bloger o poglądach konserwatywno-liberalnych. Pasjonat historii. Z serca i duszy Polak i Wielkopolanin. Anty-demokrata.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka