Pearl sky, Vladimir Pustovit, źródło: https://bit.ly/2o5SYQB
Pearl sky, Vladimir Pustovit, źródło: https://bit.ly/2o5SYQB
takdzwiedz takdzwiedz
328
BLOG

Bezsilność - czyli, gdy sam nie daję rady

takdzwiedz takdzwiedz Społeczeństwo Obserwuj notkę 0

Bezsilność - brak siły, niemoc. 

Uparte obstawanie przy wpojonych lub wyuczonych nieskutecznych (nie wspierających) przekonaniach. Im więcej sił włożonych w kontrolę, tym mniej i sił i kontroli. Myśl, że “gdybym się jeszcze bardziej postarał, to na pewno by mi się udało”.  

Jak to się dzieję, że wolimy po swojemu, jak syzyf ciągle i od nowa rozpoczynać działanie, o którym wiemy z doświadczenia, że jest nieskuteczne? Dlaczego mając rejestr oczywistych dowodów, decydujemy się zużyć swoją energię na jeszcze jedną próbę. Skąd ta ułuda, że tym razem się uda?

A może kwestia przekonań lub wiary, to obszar, który trzeba poddawać nieustannemu kwestionowaniu? Luise Hay napisała:


“Czasami wolelibyśmy umrzeć, niż zmienić nasze wzorce zachowań. I umieramy. Zauważyłam, że wiele osób woli umrzeć, niż zmienić swoje nawyki żywieniowe. I umierają”


Zabawne, gdyby nie to, że całkowicie prawdziwe.

Dlaczego wolimy umrzeć, niż się zmienić? A jeśli nie umrzeć, to żyć na pół gwizdka, na ćwierć, na ułamek tego, jak możemy żyć naprawdę? Co nas tak usztywnia? Co nas pęta? Co nas zaślepia?


A gdyby od uznania bezsilności zależało Twoje jedyne życie?


Jestem bezsilny wobec moich własnych prób zbudowania trwałej i szczęśliwej relacji.

Jestem bezsilny wobec moich prób kontroli picia swojego ojca.

Jestem bezsilny wobec mojej mizerii finansowej, choć tak bardzo się staram.

Jestem bezsilny wobec braku możliwości zbudowania głębokiej relacji z ojcem.

Jestem bezsilny wobec mojego braku umiaru w jedzeniu.


A ty wobec czego jesteś lub byłeś bezsilna / bezsilny?


Powyższy koncept nie jest ani prawdą, ani fałszem, nie jest ani dobry, ani zły, natomiast bierze się z mojego doświadczenia i praktyki.

Powyższy wpis powstał w ramach projektu "Możesz - skieruj myśli ku najlepszemu".

Bądź na bieżąco, subskrybuj posty na facebook'u.

takdzwiedz
O mnie takdzwiedz

Jestem mężem i ojcem trójki dzieci. Wychowałem się w rodzinie z chorobą alkoholową. Moją misją jest pokazywanie, jak uwolnić się lęku nabytego w okresie dzieciństwa i dorastania. Mam doświadczenie pracy w organizacjach pozarządowych, programuję. Rozwijam projekt mozesz.eu którego cele to: wsparcie w wychodzeniu z życiowego klinczu zamiana negatywnych myśli na pozytywne wygrywanie z własnymi ograniczeniami inspirowanie do rozwoju

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo