Uczestnicy prelekcji w MBP w Andrychowie dnia 20 kwietnia 2017 roku
Uczestnicy prelekcji w MBP w Andrychowie dnia 20 kwietnia 2017 roku
Drachenstein Drachenstein
175
BLOG

Smokobójstwo w Andrychowie

Drachenstein Drachenstein Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Link do relacji ze spotkań w MBP w Andrychowie (Nowiny Andrychowskie online):

    Smokobójstwo to kiedyś wielki, ale już prawie zapomniany  mit kultury. Dotyczy on idei walki ze złem, smoki bowiem kiedyś uważano za ucieleśnienia samego diabła, czyli czyste zło. Walkę z nimi traktowano jako czyn szlachetny i chwalebny. Różne bajeczne historie głoszą, że smoki pokonywano w bezpośredniej walce lub przy użyciu podstępu. Przez stulecia wierzono w istnienie tych rzekomych szatańskich zwierząt i zaliczano je do świata gadów. Obecnie nikt w to już nie wierzy, ale temat smoków jest ciągle aktualny, gdyż wiąże się on z refleksją nad motywem zła w sztuce i literaturze.

O tych i podobnych temu sprawach opowiadałem w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Andrychowie. Dnia 20 kwietnia 2017 roku przeprowadziłem tam prelekcję dla dorosłych, pt. "Smoki, rycerze i smokobójstwo", a następnego dnia odbyło się spotkanie  dla dzieci, pt. "Na tropach smoka wawelskiego". Spotkaniom towarzyszyła też z promocja moich książek: "Smoki i smokobójstwo" oraz "Na tropach smoka wawelskiego". Przy okazji zaprezentowałem też zbiór moich opowiadań pt. "Sen dziwny i straszny".

W Bibliotece Andrychowie spotkałem się z miłym przyjęciem i życzliwością ze strony Pracowników oraz Uczestników prelekcji.   

                                   Na temat moich książek zob. : www.marek-sikorski-autor.blog.pl

                                                                               image


image

Link do strony o mojej książce:

www.groza-fantazja.blog.pl


BIBLIOTEKA W ANDRYCHOWIE OTRZYMAŁA

dnia 21 kwietnia 2017 roku

DYPLOM POGROMCY SMOKA

...

image







Zobacz galerię zdjęć:

Prelekcja o smoku wawelskim , uczniowie Szkoły Pod. w Rzykach, MBP w Andrychowie, 21 kwietnia 2017 r.
Prelekcja o smoku wawelskim , uczniowie Szkoły Pod. w Rzykach, MBP w Andrychowie, 21 kwietnia 2017 r.

 Zajmuję się mitem walki ze smokami, w tym naszym smokiem wawelskim. Na ten temat napisałem książkę pt. "Smok wawelski w kręgu mitu i historii". Wydałem też książkę pt. "Smoki i smokobójstwo" , "Na tropach smoka wawelskiego" oraz "Rozważania o chwalebnym smokobójstwie". Ostatnio wydałem  zbiór opowiadań pt. "Zgubny urok".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura