szpak80 szpak80
555
BLOG

AC Nielsen może przedstawiać dowolne dane na temat oglądalności?

szpak80 szpak80 Polityka Obserwuj notkę 1

Nielsen jest monopolistą na rynku - zero konkurencji w Polsce i chyba w większości krajów, gdzie działa.
Podejrzewam, że nie podlega żadnej zewnętrznej/niezależnej kontroli - branżowej czy klienckiej umożliwiającej weryfikację dostarczonych danych. W Polsce do 2012 r. Nielsen miał jeszcze konkurencję, a przy tym pewnego rodzaju możliwość weryfikacji w postaci konkurencyjnych badań telemetrycznych prowadzonych przez TNS OBOP -  udziałowcem i jedynym klientem tych badań była TVP. Pozostałe telewizje oraz domy mediowe korzystały z Nielsena. Fakt bycia jedynym klientem zwiększał koszty badania dla TVP, ale zważywszy na koszty (straty) jakie może pociągnąć (i pociąga), mówiąc oględnie, brak konkurencji i fachowej kontroli nad globalną i co istotne globalistyczną firmą Nielsen to warto najpewniej było je ponosić - w końcowym rozrachunku opłaciłoby się. No ale ktoś najpierw zrezygnował z badań telemetrycznych poza Nielsenem w 2012 r. a później sprzedał także udziały w OBOP (obecnie - Kantar). Przy czym, p.o. prezesa TVP miał rozgłaszać wszem i wobec, że chciałby się pozbyć udziałów... "możliwie szybko".

2011 r. "TVP wymienia TNS OBOP na Nielsen Audience Measurement
Umowa między TVP a Nielsenem [od 2012] została podpisana we wtorek w siedzibie telewizji. Spółka wygrała przetarg, w którym startował też dotychczasowy dostawca danych dla TVP - TNS OBOP. Telewizja publiczna kupowała od niego dane od 1996 roku, czyli od początku istnienia telemetrii w Polsce. Była jednym dużym klientem OBOP-u. Z danych Nielsena korzystają natomiast wszystkie pozostałe stacje telewizyjne w Polsce, a także domy mediowe i reklamodawcy.
P.o. prezes TVP Bogusław Piwowar przyznaje, że oferta Nielsena była zdecydowanie tańsza od propozycji TNS OBOP. - TVP finansowała cały system telemetryczny OBOP-u - mówi Piwowar ["związany z lewicą", lobbing, TVP do 08.2015 r.]. Szczegółów finansowych obu kontraktów jednak nie zdradza, bo są objęte tajemnicą handlową. (...)
Członek zarządu TVP Paweł Paluch tłumaczył, że dzięki badaniom od Nielsena telewizja publiczna będzie mogła lepiej wyceniać swoje kanały tematyczne oraz precyzyjniej określić widownię swoich oddziałów terenowych. - Wszystko wskazuje na to, że dzięki temu nasze przychody z reklam wzrosną – mówi Bogusław Piwowar. A TVP zależy na pieniądzach od reklamodawców, bo obecnie wpływy abonamentowe stanowią zaledwie 10 proc. jej budżetu. (..)
- Prawie nie ma takich krajów, gdzie działają dwa systemy telemetryczne – mówiła Gorajewska. (...)
- Nie jest tajemnicą, że chcemy zbyć udziały w OBOP-ie możliwie szybko – mówi Piwowar. Dodaje, że choć nie ma w tej sprawie jeszcze żadnych decyzji, to była ona dyskutowana na radzie nadzorczej TVP, a jej członkowie są przychylni temu pomysłowi".
(wirtualnemedia)

Sytuacja Nielsena i spółki kojarzy się ze sceną z filmu "Piłkarski poker" - cytuję z pamięci: "stary, to my teraz możemy wszystko!"

Jednym z takich krajów, gdzie były dwa systemy badania oglądalności był kraj również zaliczany do kategorii rozwijających się - Indie. Działające tam, znane także w Polsce firmy Kantar (część WPP plc w Londynie - agencje badania rynku, domy mediowe, agencje reklamowe i PR - czyli full s.) oraz Nielsen postanowiły przestać ze sobą konkurować i wspólnie wzięły się za pomiary oglądalności w Indiach (TAM  - Television Audience Measurement - joint venture Kantar i Nielsena)
W 2012 r. jedna z telewizji zarzuciła im fałszowanie danych, korupcję, zarzuty miała także do technik pomiaru, liczby i doboru uczestników badań. Hinduska NDTV postanowiła pozwać firmy Nielsen i Kantar na przeszło miliard dolarów, żądając zwrotu 810 milionów dolarów - wieloletnie straty w dochodach z powodu manipulowania rankingami telewizyjnymi oraz dodatkowo 510 milionów dolarów za związane z tym zaniedbania. 194 stronnicowy wniosek został złożony w sądzie w Nowym Jorku - tam siedzibę ma firma Nielsen Media Research, należąca do Nielsen Holdings PLC (UK).
https://www.bizasialive.com/ndtv-sues-nielsen-for-ratings-manipulation/

Nielsen jest pozycjonowany na 1 miejscu wśród firm marketingowych w USA (2016) - jednym z jego klientów w USA jest Scripps Networks, właściciel TVN/24, który w badaniach Nielsena w Polsce, nie do wiary ale... wypada co i raz to lepiej! O proszę wspólny projekt Nielsena i Scripps ITI-TVN-Panama w USA - marzec 2017 r.:
"New Study Finds Lifestyle TV Programming Generates Higher Viewer Ad Engagement" - dodam, że efektem wspólnego projektu Nielsena i Scrippsa Networksa w USA są dobre wieści dla Scrippsa Networksa - właściciela TVN. "Badanie" wykazało, że to dobrze jest się reklamować w stacjach lajfstajlowych, w których operuje zleceniodawca Nielsena -TVNScripps. (ir.scrpps)

Nowojorski sąd uznał, że jest niewłaściwym dla podjęcia sprawy i zaproponował Hindusom by nie sądzili nowojorskiej firmy Nielsen, z obrotem rzędu kilku miliardów dolarów w Nowym Jorku, tylko raczej w New Delhli...


TVP jest dzisiaj trochę jak Edmund Dantes z "Hrabiego Monte Christo". Trzymam kciuki za srogą zemstą, oby wkrótce.


#polityka, #pieniądze, #globaliści, #wsi24

szpak80
O mnie szpak80

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka