nickto nickto
102
BLOG

Dzisiaj święto

nickto nickto Polityka Obserwuj notkę 3

Dzisiaj mamy uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa. Właśnie dziś dotarła ważna wiadomość! Dotarła i do mnie chociaż ja nie oglądam, nie czytam, nie słucham, nie klikam, itd. Zupełnie nic, od dłuższego już czasu - umówiłem się tylko ze znajomym, że "da mi cynk" gdyby się działo coś naprawdę ważnego. 

Dziś SCOTUS obalił jedno ważne kłamstwo: kłamali sędziowie, którzy kiedyś znaleźli w amerykańskiej konstytucji prawo do aborcji. Niczego takiego tam nie ma!

Chwała Bogu Wszechmogącemu!


Ceterum censeo Carthaginem delendam esse

vel

Naród, który zabija własne dzieci skazany jest na zagładę

Wyjaśnienie do stopki.

Od początku mojej pisaniny używam tego łacińskiego cytatu z zamierzchłych dziejów naszej cywilizacji, później dodałem adekwatne tłumaczenie (czyj oryginał i tłumaczenie łatwo sprawdzić). Teraz dodam jeszcze swoje wyjaśnienie.

Skąd tutaj Kartagina? Otóż Kartagina była ostatnim dużym organizmem państwowym z tej strony Atlantyku, który duchowych podstaw swojego istnienia upatrywał w publicznym składaniu ofiar z dzieci (aborcji jeszcze nie wynaleziono). Rzym, zanim stał się na długi czas niepokonany, widział swoje "być albo nie być" w całkowitym zniszczeniu Kartaginy, aż do gołej ziemi posypanej solą. Tak też się stało - 90% Kartagińczyków zabito, reszta "uratowała się" jako towar na targu niewolników.

Jak Ci się zdaje drogi czytelniku: jesteś Rzymianinem, czy Kartagińczykiem? A może Twoje istnienie nie potrzebuje duchowych podstaw?

PS.

Nie wiem jeszcze czy wrócę do czytania, tym bardziej do pisania.

nickto
O mnie nickto

Jestem pszczelarzem (coraz bardziej).

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka