quwerty quwerty
732
BLOG

Ił-76 w Smoleńsku jako przykrywka propagandowa operacji "katastrofa"

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Oficjalnie Ił-76  miał rzekomo  przywieźć samochody i personel  ochrony.

Jak ląduje Ił-76 we mgle  można zobaczyć  tu:

https://www.youtube.com/watch?v=-GVD20DRtHk

image

Dla wyszkolonych pilotów rosyjskich lądowanie  we mgle  , także  we współpracy  z radarem  typu PAR( gdy nie ma na lotnisku ILS)   jaki  był w Smoleńsku to nie jest problem.Dodam,  że piloci  rosyjscy znali...język  rosyjski( jednym z absurdalnych oskarżeń  polskiej  załogi było to, że nie znała dobrze języka  rosyjskiego).

Oto  przykład   komend kontrolera  na lotnisku  "Korsarz" Smoleńsk.

To są  rzeczywiste  możliwości systemu  radarowego  RSP-6M2  jakiego mogli  użyć kontrolerzy   w Smoleńsku do precyzyjnego  prowadzenia  po ścieżce  , a nie do  wprowadzania  załogi Tu-154  w  błąd.

Этот заход на "Корсаж" в тумане очень непростой вышел.To podejście  do lądowania   w Smoleńsku we mgle  nie było  łatwe

Оцените классную работу РЗП в то время (2009 год):
РЗП - " три, левее 20, выше 10";  (odległość  3km,  na lewo  20m , powyżej ( ścieżki  10m)
РЗП - " два на курсе , на глиссаде";
РЗП - " полтора, правее 20 , на глиссаде";  odległość  1,5 km  , n prawo  20 m na ścieżce
РЗП - " ближний, на курсе , на глиссаде";
КЭ - " 874 полоса видна ";
РЗП - " 874 готов?";
КЭ - " 874 посадка";
РЗП - " 874 посадку разрешаю"

Jak widać  ten sam radar na Korsarzu - czyli w Smoleńsku
raz  jest wstanie  bez trudu wykryć odchyłkę 20m od ścieżki
a drugi raz

przy "katastrofie" Tu-154  nie  wykrywa odchyłki  100m !

a kontroler dezinformuje  "na kursie, na ścieżce!!


  -  Zapewne  rola  Ił-76  polegała na tym , by  wykonać niebezpieczny manewr  pokazać  , że  niby  tak trudno  trafić  w pas w tych warunkach i odlecieć na inne lotnisko.  To musiało być  z góry  załozone.


Wtedy  - gdy  wydarzy się "katastrofa"  polskiego  Tu-154  można będzie  pokazac , że to załoga  jest  winna bo rozsądna i wyszkolona  załoga  Ił-76 po prostu  zrezygnowała z próby lądowania.


Raczej  pewne  jest , że  załoga tego Ił-76  korzystała  z jakiegoś  innego  systemu  naprowadzania  a nie kierowała się  wskazówkami  kontrolera  radaru  RSP. Taki wniosek  można  wysunąc na podstawie  stenoramu  zapisów  rozmów  oraz  rzeczywistej  trajektorii  i przebiegu  podejscia  do lądowania  Ił-a 76.

I tak:

Kontrolerzy niby podawali  jakieś informacje  Iłowi 76  , przekazywali co tam widzieli  na radarze- ale  jak wynika  ze stenogramu

załoga  kierowała  się innym systemem nawigacji:

9:38:47  Kontroler  : odległość  1 km, kursie  na ścieżce
Mija  20 sekund i kontroler odzywa się:
9:39:07     odejście  na drugi krąg
      Lecąc  z prędkością 70m/sek  Ił  przeleciał  by w tym czasie  1400 m  i dawno by  się  rozwalił.

image

Komendę odejście  na drugi krąg - jeżeli  warunków  do lądowania  nie było  kontroler  winien był  by  podać najpóźniej  już  w odległości  od pasa  rzędu 1 km , gdyż  samolot jest w odległości  1km poniżej  wysokości  decyzji  (  wg  parametrów  ścieżki  powinien  byc wtedy  na wysokości  ok. 50m nad ziemią)

Rosjanie  odmówili  komisji Millera  udostępnienia  zapisów  z parametrów  lotu  Ił-76

I jeszcze porównanie:

Jak-40
09:14:09 KSL – 2, na kursie, na ścieżce.
09:14:22 KSL –1, na kursie, na ścieżce.

Ił-76
09:38:19,8  – 2, na kursie, na ścieżce
09:38:33,2– 1, na kursie, na ścieżce.

Tu-154
8:40:38,7 -  - 2 na kursie i ścieżce.

???????????????????????????????


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka